Gå til innhold

Mulig løsning på varme i bil under kjøring E30 med M52B28

Thelax
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har fått montert en M52B28 motor i min E30 320 1989 modell. Har fått lufta ut motoren, og har varme i radiatoren til varmevifta, men når jeg kjører mister jeg varmen. Noen som har ei løsning?

Edit:

Har tatt ut tempreguleringsbtyteren, ha automatisk temp regulering, og renset og smurt opp den, samt endel andre kontakter. Fikk da varme i bilen. Den ventilen som slipper kjølevann inn på radiatoren til varmeapparatet sto å åpna å stengte, men etter smøring av temperatur bryteren, så virker det som om det er i orden. Blir ihvertfall mye varmere i bilen nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel slik som det er på e34 mener jeg.

Er det ikke noen riller i fronten i nærheten av temp justeringen da tro?

Er det likt som e34, så skal det sitte en føler der.

Ellers er det vel også en vannventil (elektronisk kran på en måte) eller to i forbindelse med slangene inn til registeret. Prater litt e34 her nå, men mulig e30 har samme løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De åpner, da jeg har grei varme på tomgang, men når jeg kjører blir det dårligere, og tilslutt helt kaldt. Har lufta mere idag, og virker som det ble bedre, skal gi beskjed når jeg har hatt en lengre prøvetur.

Noen som har tatt vekk den automatiske temp reguleringa, og heller satt inn det fra en uten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...