Thelax Skrevet November 25, 2010 Share Skrevet November 25, 2010 Hei. Har fått montert en M52B28 motor i min E30 320 1989 modell. Har fått lufta ut motoren, og har varme i radiatoren til varmevifta, men når jeg kjører mister jeg varmen. Noen som har ei løsning? Edit: Har tatt ut tempreguleringsbtyteren, ha automatisk temp regulering, og renset og smurt opp den, samt endel andre kontakter. Fikk da varme i bilen. Den ventilen som slipper kjølevann inn på radiatoren til varmeapparatet sto å åpna å stengte, men etter smøring av temperatur bryteren, så virker det som om det er i orden. Blir ihvertfall mye varmere i bilen nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet November 25, 2010 Share Skrevet November 25, 2010 Motortemp går ned? Isåfall termostat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thelax Skrevet November 25, 2010 Forfatter Share Skrevet November 25, 2010 Motortemp er fin, og vannpumpa og termostaten er ny. Er det noen følere inni bilen som skal registere varmen? Har A/C, men den er kobla vekk. Lurer på hva den lille dingsen over temp kontroll bryteren er til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet November 25, 2010 Share Skrevet November 25, 2010 Er vel slik som det er på e34 mener jeg. Er det ikke noen riller i fronten i nærheten av temp justeringen da tro? Er det likt som e34, så skal det sitte en føler der. Ellers er det vel også en vannventil (elektronisk kran på en måte) eller to i forbindelse med slangene inn til registeret. Prater litt e34 her nå, men mulig e30 har samme løsningen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thelax Skrevet November 25, 2010 Forfatter Share Skrevet November 25, 2010 Åssen funker den føleren da? Kan man koble den vekk, for å teste om det er den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thelax Skrevet November 25, 2010 Forfatter Share Skrevet November 25, 2010 Ingen? Fryser i vinternorge... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogern Skrevet November 25, 2010 Share Skrevet November 25, 2010 Du har sikkert koblet slangene inn til varme-registeret motsatt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thelax Skrevet November 25, 2010 Forfatter Share Skrevet November 25, 2010 Hadde det først, men har satt de rett nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet November 26, 2010 Share Skrevet November 26, 2010 Har du sjekket om varmekranen åpner seg ordentlig? Har prøvd og koble bort følere før, og det har endt med at det blåser maksvarmt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thelax Skrevet November 26, 2010 Forfatter Share Skrevet November 26, 2010 Hvordan finner jeg ut av det? Er vel bare å ta den ut, eller er det andre måter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet November 26, 2010 Share Skrevet November 26, 2010 jeg har samme prroblem i min e28. har prøvd alt men til ingen nytte.. jeg tror det er den justeringsventilen som deff.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thelax Skrevet November 26, 2010 Forfatter Share Skrevet November 26, 2010 Har automatisk temp regulering, noen som har en oversikt på åssen dette skal funke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnfleip Skrevet November 26, 2010 Share Skrevet November 26, 2010 åpner varmeventilene? det hender seg at de streiker.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thelax Skrevet November 26, 2010 Forfatter Share Skrevet November 26, 2010 De åpner, da jeg har grei varme på tomgang, men når jeg kjører blir det dårligere, og tilslutt helt kaldt. Har lufta mere idag, og virker som det ble bedre, skal gi beskjed når jeg har hatt en lengre prøvetur. Noen som har tatt vekk den automatiske temp reguleringa, og heller satt inn det fra en uten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spankus Skrevet November 26, 2010 Share Skrevet November 26, 2010 nok kjøleveske har du å? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå