Gå til innhold

E28 ombygging M90 twinturbo prosjekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for det. :)

Det går fremover, timene går til vasking og pussing av motordeler,legger ut noen bilder når de er blitt lakket.

Skrevet

Min lille hjelper er på sin tredje sykedag,men ho hadde veldig lyst og hjelpe litt og lære om motorn 8) så ho fikk seg en liten leksjon om ventiler :D

0wvuym10y4qo11uqwana.jpg

Skrevet

Kjekt med noe små hjelpere... Jeg har 5 slike selv :-)

Hva lakk brukte du på de delene dine? Den var en fin farge, så nytt og helt ut. Virkelig flott arbeid dette!

Skrevet

Hjelpera e go og ha :D

Takk for det gjør så godt jeg kan med det utstyret

jeg har :)

hær er et bilde av den lakken jeg bruker.kjøpt på bilxtra.

ur7gsf775tftcmjpyvxz.jpg

Skrevet

Hær fikk e28n det kaldt noen dager mens jeg og en kompis hadde mortoren ute for og bytte clutch på hans Mazda 323 i garasjen.

Kom over en motor til ivecoen så vi byttet den i samme farta :)

6mpugfg82qhbqwb6ds83.jpg

Skrevet

Ja takk for det Bent :)

må nok stå på litt for og komme dit du e i dag med din, som ser mega strøken ut.men jeg skal stå på, har blidt rimelig tent på e28

fin inspirasjon bilen din :applause:

Skrevet

Ja,ja, megastrøken er den vel ikke, :) jobber fortsatt med detaljer. Men forutsetter at i løpet av 2011 vil den være mer eller mindere i den stand jeg ønsker. Helt ferdig blir man vel aldrig. :)

Ser at du også er opptatt av detaljer, (eks. Tannbørste :) ) Og da skal du se at resultatet blir kjempebra. :applause:

Skal følge med på tråden din Kest, og se hvordan prosjektet utvikler seg, og hva jeg kan lære. :D

Mvh

Bent

Skrevet

Det kommer fra en 735i,635csi eller M535i 1980mod. Ganske sjeldent har ikke sett så mange som har denne. M90 fra seint 70 talls tidlig 80 talls modell.

Skrevet

fant noen bilder på nett av den M90 motoren

Engine:3.5 liter, 218 HP, inline 6 cylinder
7yeincuhha356hynaaji.jpeg

This M90 engine was used in all M535i E12, 735i and 635CSi.
pbyz1srxovbsbz7yqao1.jpeg

M90 piston (M30-family); 3453cc engine (found on E12 M535i,735i and early E24 635CSi
ttntbjy5uddxwmztjx3y.jpeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...