Gå til innhold

E28 ombygging M90 twinturbo prosjekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Morty

Blir vell bra ettervært :D

er det noe og hente av effekt på og bytte til det nyere?

liker utseende på den gamle forhold til det nye :o

Skrevet

hvor mye vet jeg ikke. men det har endel bedre flow enn det gamle ;)

jeg hadde også satt på topp ifra e34 535 med tilhørende innsug :) da får du litt mer futt ;)

Skrevet

Toppdekslet er ganske hakkete og stygt, vurderer og kjøpe meg helt nytt

eller så må jeg få glassblåst eller sandblåst det. Vist det skal blåses vurderer jeg og lakke bmw merket med airbrush. Dette er eventuelt bare

en første prøve for og se om det er noe jeg kunne likt.

85ue8q8nb30pb0oyxpx9.jpg

kvdrg4h05inremflh730.jpg

Skrevet

Hei Kest

Problem med den type toppdeksel, er at merket blir mer eller mindere skjult under luftmengdemåleren. Det er grunnen til at jeg kjøpte den typen jeg har. Og en annen ting er at mitt kommer fra en e34 hvor lmm er montert til toppdekselet, i en egen brakett. Ellers ville lmm henge løst med det orginale dekselet. Der sitter luftfilterboksen og lmm i en egen ramme.

06gzc9fdt5qf0eaddy7q.jpg

htru4jr13oeryjf0weq5.jpg

Og vedrørende innsuget ditt, hadde jeg beholdt det. Kan ikke si jeg har sett mange av den typen. Vil gjøre at motoren din skiller seg ut, på en positiv måte. :)

Mvh

Bent

Skrevet

Hei Bent :)

Se dær ja det hadde ikke jeg tenkt på, ser jo meget bra ut med toppdekslet du har,vil det passe på min gammle topp tror du?

Liker innsuget beholder det :)

Skrevet
Hei Bent :)

Se dær ja det hadde ikke jeg tenkt på, ser jo meget bra ut med toppdekslet du har,vil det passe på min gammle topp tror du?

Liker innsuget beholder det :)

Alle m30 motorene skal ha det samme dekselet. Men om din er en m90 så vet jeg ikke. Men det ser da likt ut som mitt, i størrelse. Så vil tro det passer. Men når e28 guruene her på forumet våkner, får du et klart svar. :)

Mvh

Bent

Skrevet

Når det gjelder røret som går fra lmm til luftfilteret så er det sveiset på en brakett som er festet til orginalfestene for luftfilterboksen. De er ellers vansklige og få festet godt.

Mvh

Bent

Skrevet

Javest :D
det e en M90, det står M90 i toppen er også usikker på om det går og sette på en e34 topp på min blokk som ble nevnt ovenfor pga kjølekanaler men har ikke peiling.(beholder den toppen jeg har foreløbig)
takker for tips :)

MVH
kenneth

Skrevet
Javest :D

det e en M30 motor men det står M90 i toppen er også usikker på om det går og sette på en e34 topp på min blokk som ble nevnt ovenfor pga kjølekanaler men har ikke peiling.(beholder den toppen jeg har foreløbig)

takker for tips :)

MVH

kenneth

Nei Kenneth, mente ikke at du skulle bytte hele toppen. Kun toppdekselet. Min motor kommer fra en 82-84 e23, 732i Det er kun toppdekselet som er fra en e34.

Mvh

Bent

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...