Gå til innhold

E28 ombygging M90 twinturbo prosjekt

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hei Bent :)

Se dær ja det hadde ikke jeg tenkt på, ser jo meget bra ut med toppdekslet du har,vil det passe på min gammle topp tror du?

Liker innsuget beholder det :)

Alle m30 motorene skal ha det samme dekselet. Men om din er en m90 så vet jeg ikke. Men det ser da likt ut som mitt, i størrelse. Så vil tro det passer. Men når e28 guruene her på forumet våkner, får du et klart svar. :)

Mvh

Bent

det er feil. alle m30 har ikke likt toppdeksel.

den fremfre skruen som sitter i register dekslet står på forskjellig plass. tror det er 3 forskjellige typer ;)

Skrevet
Javest :D

det e en M30 motor men det står M90 i toppen er også usikker på om det går og sette på en e34 topp på min blokk som ble nevnt ovenfor pga kjølekanaler men har ikke peiling.(beholder den toppen jeg har foreløbig)

takker for tips :)

MVH

kenneth

e34 topp passer rett på motorn din ;) men du må flytte over kammen, pga e34 har motronic fordeler og den har en annen innfestning til fordelern i fremkant ;)

Skrevet

Se dær ja nytt medlem :D boltene er ikke byttet, må kanskje prøve det

verktyøet jeg var og kjøpte så får vi se om det går. :wink:

• 4 weeks later...
Skrevet

Godt nyttår til alle bimmers folk !! :D

Jeg har ikke hatt mye tid til mekking i det siste, bruksbilen min er blidt dårlig form så jeg har planer om og kjøpe meg en -94 320ia m-teck som delebil, der var det noen gode deler bla annet fire rustfrie dører, koffertlokk ,kompl.lykter rundt om,

sort skinninteriør,dørtrekk,el vindu,skinnratt/m airbag,varmeap.motor og diff + litt annet plukk.

Må vel hente 320ia litt kjappt så jeg har bil og bruke.det eneste jeg har gjort med e28n i jula er litt øving med airbrush på topplokket.

Skrevet

Ja da va en 320ia på plass,bare og hive seg rundt og plukke den fra hverandre

skal vurdere i morgen om jeg skal bygge over m-teck understellet,motor og driv til min 318i med m42 318is motor.

Skal prøve og leke meg litt med airbrush`n,se om æ får det litt bedre så skal æ legge ut bilde av topplokket.

Skrevet

Skal prøve og leke meg litt med airbrush`n,se om æ får det litt bedre så skal æ legge ut bilde av topplokket.

lokket ser jo bra ut sist æ så vertfall..kom bare med bilda du..hehe

Skrevet

Blir sikkert og lakke over er ikke fornøyd, men det er artig og prøve seg frem.

dette er vell det første prosjektet med airbrush blei selvfølgelig ikke planlagt noe før man satte seg og lakket så neste gang blir planlegging en viktig del av jobben, vist man har tålmodighet til øving så kommer det seg sikkert etter vært.

chhbtzechb11m87faa2u.jpg

Skrevet

Ser jo knallbra ut det der :D

Hvis du hadde skyggelagt de stripene over toppdekselet så ikke BMW logoen ble så fremtredende tror jeg det kunne ha blitt enda tøffere. Bare å legge klarlakk på det nå og henge det på veggen, så finner du deg et annet toppdeksel å montere på bilen :mrgreen:

Skrevet

ja det er nok mulig det blir hengt på garasje veggen,det va kanskje ikke så dumt tenkt med skygger på stipene heller ,hadde bestemt meg for og bestille et nytt og ha på bilen ja. artig at det er noen som synes det ser kult ut, det gir motivasjon til og øve mer. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...