bmw_325ia Skrevet November 27, 2010 Skrevet November 27, 2010 har siden det ble kaldt ute merket att jeg har liten, eller null effekt i varmeapparatet, idag når jeg kjørte en snartur merket jeg plutselig att kupèn ble veldig røykfull, stoppet da bilen og luftet ut røyken, da jeg startet bilen uten varmeapparatet på, kom det ingen røyk som jeg så.. hva er galt? trenger hjelp.. eller er det best å ta biln på merkeverksted?
325ixx Skrevet November 27, 2010 Skrevet November 27, 2010 det kan vere ein eksos lekasje rundt motorrom delen , så når du skrur på varmeaparatet får du ekosn inn gjennom varmeaparatet og inn i bilen. var det på min gamle 525tds.
Olelink Skrevet November 27, 2010 Skrevet November 27, 2010 Endten det eller lekasje på varmeapparatet. Men da burde det ikke hjulpet å slå det av da man ikke stenger returen samt at du ville hatt mange andre symptomer. Så egentlig høres forslaget over mest sannsynelig ut. Om det ikke er noe lager i vifta som går varmt da, men lukter det eksos ?
bmw_325ia Skrevet November 27, 2010 Forfatter Skrevet November 27, 2010 lukter ikek etter att jeg slo av varmeapparatet nei. kan dette ha sammenheng med att jeg kunn får kaldluft i kupèn?
Fliid Skrevet November 27, 2010 Skrevet November 27, 2010 Få på vann i kjølesystemet og luft det samtidig. Ett problem av gangen.
PIIIPower Skrevet November 27, 2010 Skrevet November 27, 2010 Fliid: Du er alltid så løsningsorientert Til opplysing har endel BMWer elektriske motorer som stenger kanalene når vifta skues av eller man "slår av" bilen. Da vil man ikke merke evnt. eksos fra utsiden.
Olelink Skrevet November 28, 2010 Skrevet November 28, 2010 Trenger ikke å ha så ny bmw at de spjeldene du snakker om er elektriske allerede e34 og sannsyneligvis ennå lengre bak har mekanisk spjeld som stenger innluft helt.
bmw_325ia Skrevet November 29, 2010 Forfatter Skrevet November 29, 2010 er en e39 520iat 1998.. nye symptomer idag, røyk i kupè og motorrom, i tillegg till en sinnsyk pipelyd mens bilen triller fremover, slutter helt når jeg stopper.. er som en gnisselyd..
bmw_325ia Skrevet November 30, 2010 Forfatter Skrevet November 30, 2010 vært med lommelykt idag og fannt lekkasje på siden av blokka.. muligens fra toppen... koselig.. fikk viking till å kjøre den til mekonomen..
bmw_325ia Skrevet Desember 1, 2010 Forfatter Skrevet Desember 1, 2010 Toppdekselpakninga og hjullageret som var ødelagt..
Øyvind Skrevet Desember 1, 2010 Skrevet Desember 1, 2010 Toppdekselpakninga og hjullageret som var ødelagt.. Hvis det har sprutet olje ut ved toppdekselpakning vil jeg anbefale deg på det sterkeste å få sjekket veivhusventilasjonen. Det er en klassiker på disse motorene at den går tett! Spesielt tett der lufterør går inn på oljepeilerør!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå