Gå til innhold

Hjelp! M50 motor som nesten ikke vil gå, (av å til)

Fisher
 Share

Anbefalte innlegg

Er plaget med at motoren sånn helt plutselig nesten kveles og du klarer nesten ikke å få turtall på den.. Eneste måte å få den opp i rpm er å gi bånn pinne.. SKyter fra coilene gjør han og inni mellom da..

Jeg har fått en tilstandsrapport med diagnose og hadde 2 feil der.. Temperaturføleren til motorstyrings boksen (ikke så rart etter som den ikke stod plugga i, fiksa nå) og den andre som jeg ikke skjønte bæret av (strømforsyning til magnetventil eller venstre inlops ventil) som det stod.. Hvis noen har peiling så hadde jeg satt pris på hjelpen :)

Kan og få tatt bilder av papirene osv så det kommer helt korrekt fram hva diagnosen sa :)

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja regner med det er vanosen det er snakk om ja.. Ville jo forklart fint hvorfor den driver å skyter inni mellom og.

Ja det er klart noe sånt kan lage problemer.. men tvilsomt i dette tilfelle.. Da jeg har vært plaget sånn hipp som happ.. Men nå har han virkelig blitt ille.. hele tiden nesten.. :\

tok bilder av alle diagnose arkan..

Luftmengde måleren ble tatt av når han stod å harka å fungert dårlig uten resultat.. Lambdaen er kjøpt ny fra koed i slutt sommeren. Og den tempføleren som hadde feilmelding var ikke så rart siden ledningen ikke stod i.. Men har kjøpt ny der.. så kan jo egentlig bytte den når jeg får tid uansett.

Ja og ble gjort på Gs i Trondheim :)

Ikke alle er så viktige men det er alt jeg fikk ang systemet på bilen.

Bilder:

mc5ch3o0jgmdgcmtgt49.jpg

1w0mvq0zkyylac5jp22k.jpg

cqstqhx9z290dnbiomp7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en automat? Isåffal mener de nok magnetventilene i girkassa, så da kan du se bort fra det ihht motorfjusk. Ble det bedre etter du satt på stikket til temp. giveren? Motoren kan blir rimelig rar om den ikke får det signalet (spesiellt når det er kaldt ute etter min erfaring). Var de inne å så på parametre i motorstyreenheten på GS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei er manuell ja.. Merka egentlig ikke noe spesielt etter jeg fikk i den temp følern.. så mulig den må byttes i grunn.. Har ny men det va så vanskelig å kom tell uten å begynne å demontere.. Men han ha funka ganske bra fram te i går.. da kom plutselig problemet konstant :\ Eller ha vært plaga me at han ha gått ujavnt på tomgang.. Å når han står på tomgang så virker det som om han går sur etter en stund..

Å før når eg står i kryss osv.. å ska gi gass.. så virk det som han kan hopp over å tenn på en sylinder før det kommer seg... Sånn som han e no så må eg ha konstant gass over 1500rpm så går motorn fint virk det som,.. Men motorn ha vært sånn før å da ha han vært helt jevlig på hele turtallet.. Så det e så forbanna vanskelig å si..

De papiran va alt eg fikk.. Va bare fra en tilstandsrapport eg tok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...