Olan Skrevet November 27, 2010 Share Skrevet November 27, 2010 Har byttet motor i bilen (e34) og skal lufte servoen, noe som tydligvis ikke vil la seg gjøre da jeg har fyllt på olje og ratter fra side til side. Ser at det kommer luft opp i beholderen og det renner over. Holdt på en stund og ulinga i pumpa gir seg overhodet ikke. Pumpa gikk knirkefritt før motor ble byttet, men startet opp motor 1 gang uten olje. Kan dette være nok til at den har tatt kvelden ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet November 27, 2010 Share Skrevet November 27, 2010 Er forhjulene oppe fra bakken når du nå prøver og lufte servo? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olan Skrevet November 27, 2010 Forfatter Share Skrevet November 27, 2010 nope, er det et must ? :s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet November 27, 2010 Share Skrevet November 27, 2010 Ja. Og turn på rattet helt over til endeposisjoner mange ganger. (Høyre /venstre) . Om ulyden da ikke frsvinner, da har du nok ødelagt pumpen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olan Skrevet November 27, 2010 Forfatter Share Skrevet November 27, 2010 Okei det skal jeg prøve. Noen som har en pumpe til salgs hvis den skulle være gåen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet November 27, 2010 Share Skrevet November 27, 2010 Prøv på kjøp og salg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet November 27, 2010 Share Skrevet November 27, 2010 Har vel liggende en pumpe fra e34 med m20 motor jeg. Men jekk opp bilen som nevnt, og legg over fra en side til den andre gjentatte ganger UTEN at motoren går, og prøv da med motor igang etterhvert, så skal du se at du ikke trenger pumpe. Får vi håpe da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet November 27, 2010 Share Skrevet November 27, 2010 La bilen stå i over natta uten å starte den, og så topper du nivået i beholderen før du starter igjen. Da skal lufta ha seget opp. Når man starter en bil uten servoolje får man så mye luft i systemet at det er umulig å få ut ved vanlig lufting. Eneste som funker er å la den stå og lufte seg selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet November 27, 2010 Share Skrevet November 27, 2010 Hvorfor er det da ikke noe problem og lufte systemet når man f.eks har byttet pumpe og tannstang? Den eneste oljen som da er i systemet er små rester i slanger. Når du starter uten lje i reservoaret, så drar du ikke inn ytterligere luft. Luft er det jo der allerede. Er ikke vakuùm. Tanken er I rinsipet god, men man er da avhengig av å ha flere biler eller at man er ferdig med jobben rett før leggetid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet November 27, 2010 Share Skrevet November 27, 2010 Hvorfor er det da ikke noe problem og lufte systemet når man f.eks har byttet pumpe og tannstang? Den eneste oljen som da er i systemet er små rester i slanger. Når du starter uten lje i reservoaret, så drar du ikke inn ytterligere luft. Luft er det jo der allerede. Er ikke vakuùm.Tanken er I rinsipet god, men man er da avhengig av å ha flere biler eller at man er ferdig med jobben rett før leggetid. Altså, slangen fra reservoaret går rett inn til pumpa, og om den først suger olje, og så er man for treg å etterfylle f.eks slik at reservoaret går tomt, så vil den suge MYE luft inn i systemet. Dette har skjedd flere ganger på jobb etter bytte av f.eks tannstang. Om man ikke lar bilen stå i ett par tre timer med lokket åpent (trenger ikke stå så lenge om den står i varmen) så får man rett og slett ikke bort ulyden fra pumpa, og luften fra systemet. Dette er ikke noe jeg finner på, har flere ganger forsøkt å få bort den siste ulyden med vanlig lufting og det har hittil ikke funket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw530i Skrevet November 27, 2010 Share Skrevet November 27, 2010 jeg har pumpe til deg hadde samme problem på en maskin jeg hadde tidligere. da tappet jeg beholderen for olje, startet motoren. rattet 3-4ganger fram å tilbake, daua den å helte på ny olje. lukket lokke, å startet å svingte 3-4ganger fra side til side (heelt til endes) å da kom den så åpna jeg lokket å etterfylte etc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olan Skrevet November 28, 2010 Forfatter Share Skrevet November 28, 2010 Prøvde disse tipsa nå i stad, og det hjalp med hula lettet fra bakken.. i ca 2 min før den begynte å ule igjen Holdt vel på nesten en time og det slutta aldri å komme luftbobler.. Er heller ingen lekkasje. Lukter dette havari ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw530i Skrevet November 28, 2010 Share Skrevet November 28, 2010 dette kan antyde havarert servopumpe prøv med ny pumpe så kan jeg nesten garantere deg at problemet er løst ps: har pumpe til deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå