Gå til innhold

ABS Sentral / Styringsenhet

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hatt samme problemet på min 530dat, først fungerte ikke asc/abs, så skiftet jeg høyre sensor bak så var alt i orden :)

etter en stund datt speedometeret ut, og asc/abs fungerte ikke, var litt ut og inn her som du beskriver, skiftet sensor venstre bak så var alt i orden :)

koster vel rundt om en 500-lapp på koed for en ny... :)

Skrevet

Den styreenheten jeg sendte til Sverige som stod i bilen min fungerte ikke. Det svenske firmaet (Innosund) ga beskjed om at denne ikke lot seg reparere, men at de kunne sende meg en bytteenhet. Bytteenheten kostet 3400 SEK. Denne fikk jeg tilbake noen dager senere, og status naa er at lampene fortsatt lyser, mens speedo/cruisecontrol og trippteller naa fungerer.

Faar vel proeve aa finne ut hvilken sensor som er defekt og bytte den.

Skrevet
Den styreenheten jeg sendte til Sverige som stod i bilen min fungerte ikke. Det svenske firmaet (Innosund) ga beskjed om at denne ikke lot seg reparere, men at de kunne sende meg en bytteenhet. Bytteenheten kostet 3400 SEK. Denne fikk jeg tilbake noen dager senere, og status naa er at lampene fortsatt lyser, mens speedo/cruisecontrol og trippteller naa fungerer.

Hvis du har en ann styreenhet (fra en ann bil) , må du kode for å virke på din bil.

Skrevet

Hvis du har en ann styreenhet (fra en ann bil) , må du kode for å virke på din bil.

Eg ville no tru de at de firmaet i Svergie kodet boksen, før dei sendet den.

Skrevet

Eg ville no tru de at de firmaet i Svergie kodet boksen, før dei sendet den.

Den må montere inn på din bilen og kode etterpå. ellers så virker den ikke. Du må kode zcs/FA coding. Hvis du koder, så forsvinner lyser i instrument cluster. BMW kan kode for deg.

Skrevet

+1 :applause:

slik er det vell med de fleste feilene/lampene som oppstår.Blir bare delen skiftet uten at dette kodes/sletter feilkoder så vil feilmeldingene fortsatt ligge inne i minnet :)

Skrevet

Er de kun nok å slette feilmeding.? Hadde de på noen måte vore mulig å kode/slette sjølv.? Noen som veit. Ingenting er umulig er vel bare de at ein skal vite kva ein driv med.

Skrevet
Er de kun nok å slette feilmeding.? Hadde de på noen måte vore mulig å kode/slette sjølv.? Noen som veit. Ingenting er umulig er vel bare de at ein skal vite kva ein driv med.

Nei! det er ikke nok å slette melding. Du kan bruke BMW program som DIS (gammel type versjon 44), progman (litt nyere) eller ISTA-P (ny) for å kode ABS styreehet. Jeg har brukt DIS :D for å kode ABS styreenhet på min bil.

Skrevet

Nei! det er ikke nok å slette melding. Du kan bruke BMW program som DIS (gammel type versjon 44), progman (litt nyere) eller ISTA-P (ny) for å kode ABS styreehet. Jeg har brukt DIS :D for å kode ABS styreenhet på min bil.

Hva trenger man av software og kabling da.? :o Er dette en jobb som lar seg gjøre.? Vanskelig :D

• 2 weeks later...
Skrevet

Update!

Etter et par mislykkede forsøk med multimeter hadde jeg bilen innom et lokalt verksted som tok diagnose og kom fram til at høyre abs sensor fremme var gåen.. stakk innom biltema en tur og henta ny, og etter at verkstedet fikk nullstilt feilmeldingene så funker alt nå :D

• 8 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...