Trollet_ Skrevet Januar 28, 2011 Skrevet Januar 28, 2011 har hatt samme problemet på min 530dat, først fungerte ikke asc/abs, så skiftet jeg høyre sensor bak så var alt i orden etter en stund datt speedometeret ut, og asc/abs fungerte ikke, var litt ut og inn her som du beskriver, skiftet sensor venstre bak så var alt i orden koster vel rundt om en 500-lapp på koed for en ny...
oakland Skrevet Januar 28, 2011 Skrevet Januar 28, 2011 På eBay har jeg sett ABS sensorer til 200kr. På et bmw verksted tar de 1200kr for en stk. Spinnvilt.
Trollet_ Skrevet Januar 28, 2011 Skrevet Januar 28, 2011 Galskap.... lenge leve koed prøver og bestille mest mulig derifra jeg:)
falconeyes Skrevet Januar 29, 2011 Forfatter Skrevet Januar 29, 2011 Den styreenheten jeg sendte til Sverige som stod i bilen min fungerte ikke. Det svenske firmaet (Innosund) ga beskjed om at denne ikke lot seg reparere, men at de kunne sende meg en bytteenhet. Bytteenheten kostet 3400 SEK. Denne fikk jeg tilbake noen dager senere, og status naa er at lampene fortsatt lyser, mens speedo/cruisecontrol og trippteller naa fungerer. Faar vel proeve aa finne ut hvilken sensor som er defekt og bytte den.
mudbug Skrevet Januar 29, 2011 Skrevet Januar 29, 2011 Den styreenheten jeg sendte til Sverige som stod i bilen min fungerte ikke. Det svenske firmaet (Innosund) ga beskjed om at denne ikke lot seg reparere, men at de kunne sende meg en bytteenhet. Bytteenheten kostet 3400 SEK. Denne fikk jeg tilbake noen dager senere, og status naa er at lampene fortsatt lyser, mens speedo/cruisecontrol og trippteller naa fungerer.Faar vel proeve aa finne ut hvilken sensor som er defekt og bytte den. Hvis du har en ann styreenhet (fra en ann bil) , må du kode for å virke på din bil.
oakland Skrevet Januar 29, 2011 Skrevet Januar 29, 2011 Den styreenheten jeg sendte til Sverige som stod i bilen min fungerte ikke. Det svenske firmaet (Innosund) ga beskjed om at denne ikke lot seg reparere, men at de kunne sende meg en bytteenhet. Bytteenheten kostet 3400 SEK. Denne fikk jeg tilbake noen dager senere, og status naa er at lampene fortsatt lyser, mens speedo/cruisecontrol og trippteller naa fungerer.Faar vel proeve aa finne ut hvilken sensor som er defekt og bytte den. Hvis du har en ann styreenhet (fra en ann bil) , må du kode for å virke på din bil. Eg ville no tru de at de firmaet i Svergie kodet boksen, før dei sendet den.
mudbug Skrevet Januar 29, 2011 Skrevet Januar 29, 2011 Den styreenheten jeg sendte til Sverige som stod i bilen min fungerte ikke. Det svenske firmaet (Innosund) ga beskjed om at denne ikke lot seg reparere, men at de kunne sende meg en bytteenhet. Bytteenheten kostet 3400 SEK. Denne fikk jeg tilbake noen dager senere, og status naa er at lampene fortsatt lyser, mens speedo/cruisecontrol og trippteller naa fungerer.Faar vel proeve aa finne ut hvilken sensor som er defekt og bytte den. Hvis du har en ann styreenhet (fra en ann bil) , må du kode for å virke på din bil. Eg ville no tru de at de firmaet i Svergie kodet boksen, før dei sendet den. Den må montere inn på din bilen og kode etterpå. ellers så virker den ikke. Du må kode zcs/FA coding. Hvis du koder, så forsvinner lyser i instrument cluster. BMW kan kode for deg.
mspec Skrevet Januar 30, 2011 Skrevet Januar 30, 2011 +1 slik er det vell med de fleste feilene/lampene som oppstår.Blir bare delen skiftet uten at dette kodes/sletter feilkoder så vil feilmeldingene fortsatt ligge inne i minnet
oakland Skrevet Februar 3, 2011 Skrevet Februar 3, 2011 Er de kun nok å slette feilmeding.? Hadde de på noen måte vore mulig å kode/slette sjølv.? Noen som veit. Ingenting er umulig er vel bare de at ein skal vite kva ein driv med.
mudbug Skrevet Februar 4, 2011 Skrevet Februar 4, 2011 Er de kun nok å slette feilmeding.? Hadde de på noen måte vore mulig å kode/slette sjølv.? Noen som veit. Ingenting er umulig er vel bare de at ein skal vite kva ein driv med. Nei! det er ikke nok å slette melding. Du kan bruke BMW program som DIS (gammel type versjon 44), progman (litt nyere) eller ISTA-P (ny) for å kode ABS styreehet. Jeg har brukt DIS for å kode ABS styreenhet på min bil.
oakland Skrevet Februar 4, 2011 Skrevet Februar 4, 2011 Er de kun nok å slette feilmeding.? Hadde de på noen måte vore mulig å kode/slette sjølv.? Noen som veit. Ingenting er umulig er vel bare de at ein skal vite kva ein driv med. Nei! det er ikke nok å slette melding. Du kan bruke BMW program som DIS (gammel type versjon 44), progman (litt nyere) eller ISTA-P (ny) for å kode ABS styreehet. Jeg har brukt DIS for å kode ABS styreenhet på min bil. Hva trenger man av software og kabling da.? Er dette en jobb som lar seg gjøre.? Vanskelig
falconeyes Skrevet Februar 16, 2011 Forfatter Skrevet Februar 16, 2011 Update! Etter et par mislykkede forsøk med multimeter hadde jeg bilen innom et lokalt verksted som tok diagnose og kom fram til at høyre abs sensor fremme var gåen.. stakk innom biltema en tur og henta ny, og etter at verkstedet fikk nullstilt feilmeldingene så funker alt nå
kossmaster Skrevet November 2, 2011 Skrevet November 2, 2011 har akkurat samme feil, tok det lang tid og få modulen tilbake, pris ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå