Gå til innhold

Hjelp. kjøle vann trøbbel.

Poolie
 Share

Anbefalte innlegg

Han har fått løsnet en radioator slange, og mistet noe vann. Så lurer han på hvordan han skal få vann inn i systemet igjen. Tror jeg, er en fordel vis du hadde skrevet et skriftspråk som nynorsk eller bokmål.

Vis det bare er litt kjølevann du har mistet, 0.5l-1l eller mindre så hadde jeg bare helt på vanelig vann fra springen på bilen.

Og vannet skal nok helles på en beholder som er i/rett ved radiatoren. Det skal være bilde av et vann symbol eller noe som kan forbindes med kjølevanns tegn på lokket som er til kjølevesken.

Er det mer vann en 1l så hadde jeg nok fått tak i kjølevæse å blandet med vannet før du helder det på kjølesystemet.

Håper dette hjelper litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru ut lufteskruen som er ved siden av påfyllinga. Hell på vann i beholderen til det kommer rent vann ut av luftehullet og ikke luftbobler.

Så kan du kjøre en tur og evt etterfylle når bilen er lunk igjen. Da kan du bare fylle vanlig uten å røre lufteskruen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette kan du søke på, da finner du minst 10 emner ang dette, men uansett, du har en lufte nippel. trur det er en plastikk stjenerne skure, ha litt helling på bilen din, frontopp! sett vifta di på varmt. og på minumum fart, fyll på 50/50 vann og frostvæske, (pass på fargene, ikke alle fargene kan blandes) ta deg en kjøretur, kan gjærne kjøre litt hardt, for å få temp på motoren, så kan du kontrollere mengden etterpå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...