Gå til innhold

Bilen starter ikke etter vask

Anbefalte innlegg

Skrevet
Om det ikke er så simpelt som strøm ville jeg foreslått fukt.

E36 har en stor svakhet med dreneringen av vann fra rommet som visker

mekanismen og luftinntaket til vifta ligger i, altså under de sorte plast

dekslene fremfor framruta. Når dreneringen her blir tett/dårlig trenger

det vann inn i rommet DME ligger. Sjekk DME kontakten for fukt og tørk

den f.eks innendørs. Ingen grunn til å åpne den.

Siden dette sjedde når du vasket den har jeg hatt samme problem med min

gamle e36 325.

Om ikke kan du sjekke plugg-hull for fukt og DME relé.

starteren burde jo fortsatt gått rundt om det var vann i begge disse 2 plassene ? ;)

Skrevet

Og 10 poeng til wicky124! Dødt batteri.

Etter oppstart av bilen, så dukket det opp en lampe som lyste gult. EML stod det på denne. Sjekket i boken, og det stod galt med elektronikken i motoren, men alt virket helt normalt når jeg kjørte i stad :S

Bare for å nevne det så nappet jeg ut noen kontakter i motorrommet og blåste med trykkluft for å få vekk evt vann fra disse i går, og satt dem på plass igjen.

Er det en eller annen feilmelding som må til BMW for å få nullstilt?

Skrevet

jeg har nesten alltid rett :P

EML er vel oppvarmet gass spjeld eller no? Blir som regel borte av seg selv...Men ta av minus polen på batteriet, la den stå slik i ett par timer...da nullstiller du bilen og eventuelle feilmld blir slettet...

Skrevet

Det kan komme så mye vann det bare vil på coiler og plugger. Starteren skal gå rundt uansett. Så det var ikke noe bombe at det var lite strøm.

Skrevet
jeg har nesten alltid rett :P

EML er vel oppvarmet gass spjeld eller no? Blir som regel borte av seg selv...Men ta av minus polen på batteriet, la den stå slik i ett par timer...da nullstiller du bilen og eventuelle feilmld blir slettet...

Ja værste god fiks mitt problem ;)

viewtopic.php?f=1&t=172649

Skrevet

hehe, Hørte det var lite strøm med en gang.. (lett å va etterpå klok) Men når det blir lite strøm på en bmw blir jo hele bilen et elektrisk mongo orgel av et eller anna slag.. hehe. Ikke rart folk blir forvirra når det bare er lite strøm på batteriet :P

Skrevet

Fikk beskjed i dag fra gs at det var helt garantert falskluft som var mitt problem.. hmmmm 10 poeng te meg sjøl som spørr de som kan det ;) Så er det bare et par timer til med feilsøking på luftslanger igjenn :\

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...