Gå til innhold

Kamsensoren, hvor sitter den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, som topic sier.. Hvor sitter kamsensoren? Jeg har ikke funnet den i motorrommet enda, og jeg blir ikke klok på Heynes Manualen min heller..

Så does anyone know? :)

Kenneth

Skrevet

fant ett bilde ifra tråden din

hvis du tenker deg løfteøret i forkant på motor på bildet. så kan du se bak der hvor du ser midt i hullet på øret.. der sitter den og peker fremover..

original_005.jpg

Skrevet

Plassering som morty sier :) Av med oljefilterlokk, åndingsrør, vanosmagnetventil..så sitter føleren skrudd rett inn i toppen under der magnetventilen satt. Sitter med en 5mm umbrako skrue tror jeg. Så stikker du handa under innsuget og napper ut andre enden av sensoren :) Veldig kjapp og enkel operasjon som tar 15 min. :)

Skrevet
  ///Naitsirk skrev:
Plassering som morty sier :) Av med oljefilterlokk, åndingsrør, vanosmagnetventil..så sitter føleren skrudd rett inn i toppen under der magnetventilen satt. Sitter med en 5mm umbrako skrue tror jeg. Så stikker du handa under innsuget og napper ut andre enden av sensoren :) Veldig kjapp og enkel operasjon som tar 15 min. :)

Satan jeg begynner å tvile på enkelte bmw-verksted :evil:

Da jeg kjøpte bmw'en min gikk føleren til helvete, ringte da verkstedet og de sa det

var en times arbeid...Hadde ikke særlig peiling da så jeg lot dem gjøre det... :evil:

Skrevet

Jeg satt og så litt på jobben i går, og det så ikke så ille ut.. En 15 mm for vanos-en, og et eller anna for å oljefilterlokket, også skal den vel være tilgjengelig! :)

Så skal se om jeg ikke får skrudd i morra eller torsdag... er lite fristende å gå ut i 16 minus for å skru... :P

Skrevet

Har fått høre at de som blir solgt på gs ikke er særlig holdbare. Kjøpte en selv der som holdt litt over fire måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...