HalvorV Skrevet November 29, 2010 Share Skrevet November 29, 2010 Har nå fått min F11 med M-sport og EDC, synes denne er noe høy og vil derfor se på eventuelle muligheter for senking. Noen som har noen tips om hvordan dette kan gjøres? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skands1 Skrevet November 29, 2010 Share Skrevet November 29, 2010 Var på gli å kjøpe F11 selv, og slo i fra meg EDC som ekstrautstyr da jeg fikk beskjed om at bilen ikke lar seg senke hvis den har EDC. Derfor var kun m-sport understell aktuelt for min del da EDC er høyere enn originalt sportsunderstell, og med sportsunderstellet kan den senkes ytterligere i tillegg... Nå var det jo helt andre ting som gjorde at jeg til slutt ikke kjøpte F11, men EDC var et "tema" da jeg var i den prosessen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet November 29, 2010 Share Skrevet November 29, 2010 F10/F11 med EDC kan senkes, den har vel vanlige fjærer som andre biler, det er vel støtdemperne som er spesielle. Og AC Schnitzer har i alle fall senkefjærer til F10/F11. Her er en F10 535d m-sport med AC Schnitzer fjærer, og det ser mye bedre ut enn orginalt. http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=451540 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HalvorV Skrevet November 29, 2010 Forfatter Share Skrevet November 29, 2010 Ringer Bavaria i morgen og sjekker.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet November 29, 2010 Share Skrevet November 29, 2010 En fra Norge som kaller seg ClausCoupe på 5post har bestilt AC Schnitzer senk til sin F11. http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=457190 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HalvorV Skrevet November 29, 2010 Forfatter Share Skrevet November 29, 2010 Noen som har en formening om hva fjærer, montering samt senking bak kan koste? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skands1 Skrevet November 30, 2010 Share Skrevet November 30, 2010 F10/F11 med EDC kan senkes, den har vel vanlige fjærer som andre biler, det er vel støtdemperne som er spesielle.Og AC Schnitzer har i alle fall senkefjærer til F10/F11. Her er en F10 535d m-sport med AC Schnitzer fjærer, og det ser mye bedre ut enn orginalt. http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=451540 Jo kan nok naturligvis senkes, men poenget kan vel kanskje være at hele effekten av EDC faller bort da. Og at det ikke er noe vits i å bestille EDC hvis du har tenkt å senke bilen.. Eller?.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjrnar89 Skrevet November 30, 2010 Share Skrevet November 30, 2010 Om senking på e34 edc "I wouldn't try to lower the car in anyway. The whole EDC thing is a 'science' in its own right and any changes adversley affect other components, ie, tyre wear, SLS (Ride height problems at speed), EDC (matching smaller springs to EDC action), drag coefficient, handling (anti roll bars front/back giving more or less understeer), Cost of doing it all for no real benefit other than aesthetics." "If the rear ride height is not correctly set, ie too low, the EDC will bong you that there is a problem with ride height & warn you to restrict your speed .!This speed is something like 118 mph." Vil tro edc demperne blir forvirret når høyden er lavere enn hva den skal være!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HalvorV Skrevet November 30, 2010 Forfatter Share Skrevet November 30, 2010 Jo kan nok naturligvis senkes, men poenget kan vel kanskje være at hele effekten av EDC faller bort da. Og at det ikke er noe vits i å bestille EDC hvis du har tenkt å senke bilen.. Eller?.. Hvis EDC faller bort skal den selvfølgelig ikke senkes... ville bare ha en litt lavere bil, er litt for høy nå. Dette er kun kosmetisk, bilen er fantastisk å kjøre på 18" vinterhjul. Gleder meg stort til våren når 19" skal på (uten run flat)! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet November 30, 2010 Share Skrevet November 30, 2010 Uten at jeg er sikker, så kan jeg ikke tenke meg at EDC funksjonen ikke virker lenger med AC Schnitzer senken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet November 30, 2010 Share Skrevet November 30, 2010 Ok, har fått bekreftet at EDC funksjonen blir beholdt med AC Schnitzer senken, men at hver modus blir litt stivere. Men forskjellen mellom sport, normal og komfort er fremdeles meget merkbar. I sport-modus skal den kjennes omtrent ut som en e92 eller e87 med m-sport. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HalvorV Skrevet Desember 1, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2010 Bavaria har ikke AC Schnitzer lengre, venter svar fra GS Bildeler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haugalandet Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 Hei folkens. Vet dette er en gammel tråd, men veldig aktuell for meg. Har akkuratt blitt den lykkelige eier av en F11 Safir sort metallic 520d. Bilen har EDC, men jeg synes den er litt for høy, spesielt fremme. EDC var noe jeg skulle ha, og det fungerer over all forventning, sett den på comfort, og den flyter over brostein belagte gater. Men tilbake til problemet. Har lest denne tråden, samt noen utenlanske. Og det ser ut som AC Schnitzer er de som er mest "konservativ" når det gjelder senking. De senker 20-25 mm (hva er korrekt?), mens Hartge senker 30mm og H&R sener 35mmm (alle disse 3 skal vistnok støtte EDC). Har vært i kontakt med Bavaria, og de kan montere senkesettet for meg, men de tar ikke inn AC Schnitzer lenger. Har vært i kontakt med GS Bildeler, men de vil bare selge H&R virker det ut som. Er redd 35 mm blir for mye. Vil bare senke bilen litt så den ser mer sportslig og pen ut, men ikke ekstremt mye så jeg får problemer i fartsdumper og på vinterføre. Så folkens! Noen erfaringer? Bilder? Linker til hvor man kan kjøpe AC Schnitzer fra innland/utland? Erfaringer med senkesett på F10/11 med EDC? Her er link til en som har senket med AC Schnitzer: http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=510069 Og her en som har senket med H&R: http://www.bimmerboost.com/showthread.p ... star-F14-s Synes den siste blir litt for ekstremt for "stasjonsvogna" mi som skal fungere om vinteren også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 Her er en F11 senket med acs. http://f10.5post.com/forums/showthread. ... hlight=acs Men jeg synes ikke noen av de senker så mye at jeg ville vært bekymret for å få en upraktisk høyde. Har du bilder av bilen, jeg har kanskje sett den, holder til på Karmøy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haugalandet Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 Hei, og takk for linken! Når eg ser på de bildene i linken din, så er det nesten så eg må vurdere 20" felger. Fungerer de fint på våre vestlandsveier med F10/F11? Eller bør eg gå for 19". De 18" som står på nå skal bli vinterfelger. Her er noen bilder. Har ikke fått polert den enda, tar det i neste oppholdsvær Bildene "lyver" litt, da bilen står i en svak skråning, og ser lavere ut fra den siden jeg tok bildene, enn om den hadde stått på flat mark. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå