kjellsigvald Skrevet November 29, 2010 Skrevet November 29, 2010 har nettopp montert turbo i min 325i, e30 88mod. må eg bytte chip i styresentral for å endre tenningen? har kun bytta den chippen som justerer bensinen foreløpigt, i tillegg har eg satt på en justerbar bensin trykkregulator, skal forøvrig kjøre max 0,5 i trykk, ca 220-230hk. setter stor pris på litt hjelp her:)
KalMar Skrevet November 29, 2010 Skrevet November 29, 2010 jeg ville ha gjort det! Er en her inne som heter fekzen eller noe i den duren som kan lage chip til deg. det var just oppe en tråd om akkurat det samme temaet. Søk den opp å ta kontakt med han.
Fekzen Skrevet November 30, 2010 Skrevet November 30, 2010 Hallå hallå, Jo om du ska ladda 0,5 bar så kommer du behöva backa tändningen i chipet för att det inte ska spika. Det är runt 0,4 bar som det börjar vara risk för spikning. Sedan kommer man även behöva justera bränslemapparna lite för att få den att gå fint. Jag driver med chipning i Sverige och gör Turbochip anpassade efter din unika motorsetup, så går bra att skicka mig PM för mer info och pris på det. Det är flera i bimmers-forumet som kör med mitt Turbochip. Mvh// A.Fekzen
GeirAndre Skrevet November 30, 2010 Skrevet November 30, 2010 fram til 0.5 lade trykk så går det vel greit med bra plugger uten å blåse vekk gnisten..
Fekzen Skrevet November 30, 2010 Skrevet November 30, 2010 fram til 0.5 lade trykk så går det vel greit med bra plugger uten å blåse vekk gnisten.. Ibland kan det funka, men jag har sett bilar där man inte kunnat ladda mer än 0,4 bar innan det börjat spika så är dumt att riskera något. Dessutom är det lätt hänt att man ställer upp lite mer än vad man hade tänkt från början Mvh// A.Fekzen
GeirAndre Skrevet November 30, 2010 Skrevet November 30, 2010 jaja.. er jo selvfølgelig det:) men kaster man en snikturbo på m20b20 kast motoren lengst bak i skulet så kjøper man ikke chip:P
530dE39 Skrevet November 30, 2010 Skrevet November 30, 2010 Du må nok ha chip for å justere tenning ja.Har nett monter et turbo kit på min 325.Eg får bank på 0,9 til 1 bar og må senke tenning ennda meir.Lure på ein ny chip eller kjøpe tenningsforskyver...Du må og ha større dyser...Har et sett med nye 36lb dyser til deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå