Gå til innhold

BMW 518i E34 med motor-rom fullt av olje..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjente oljelukta 500m fra huset, å tenkte ikke noe spes over det siden en annen her har brent oljelukt fra bilen sin.. Kom til postkassa da jeg ser at det ryker fra panseret mitt, blir en smule forbanna å gir full gass inn til huset, åpner panseret når jeg stopper å ser at hele jævla motor-rommet er fullt av olje..

Noen som vet hva som kanskje har skjedd? Det ser ut som om det har kommet ut av oljelokket, ene tennpluggen, veldig mye over girkasseomerådet og rundt noen av skrua til topplokket..

Om det ikke er lett å fikse så går bilen på skroten.. Veldig synd egentlig siden det er en god bil å kjøre..

Her er en video der dere ser litt av olja, der kameraet peker er det olje.. Skal sjekke litt imorgen å prøve å tørke vekk noe av olja å se hva som har skjedd..

Skrevet
Det er helt sikkert toppdekselpakningen som er gåen - den er ikke dyr og er enkel å bytte.

Er det jeg tror selv, for forrige vinter så av en eller annen grunn begynte noe gummilignende greier fra toppdekselpakninga å boble.. Å da funka ikke bilen resten av vinteren, men når jeg fikk sjekka det på sommeren så fant jeg ingen feil, helt til nå da :P Men skal få vaska vekk olje osv å få satt den i en garasje så jeg får sjekka litt bedre ;)

Skrevet
Frossen/tett veivhusventilasjon?

Å hvordan gjør jeg noe med det? Skal gå over motoren nå, skal skifte termostat, slanger, dynamo eksosanlegget og enkelte pakninger.. Noe mer jeg burde ta mens jeg er igang?

Skrevet

Virker som det er mere enn toppdekselpakning.. syntes det var veldig mye oljesøl til å være toppdekselpakning men...

ta en motorvask, så er det litt lettere å se hvor den lekasjen kommer ifra..

Skrevet
Virker som det er mere enn toppdekselpakning.. syntes det var veldig mye oljesøl til å være toppdekselpakning men...

ta en motorvask, så er det litt lettere å se hvor den lekasjen kommer ifra..

Det med at det er mye kan kanskje ha noe med at jeg fikk et raserianfall 75m fra huset å ga full gass inn til huset.. Kan bli lettere irritert når slike ting skjer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...