M3 Yngve Skrevet November 30, 2010 Skrevet November 30, 2010 Driver å lurer på om BBS RC hjula skal vike for bremser på E30 M3en nå. Så hvor stor forskjell er det nå på disse Kina kopia, kontra disse Tyske setta?? Jeg er litt der at 6 stempel, som er like store, blir trykt av samme pumpe og veske, gir da vel samme trykk?? Da må det jo bli likt? Hvor mye bedere/ dårligere er skivene feks? Jo dyrere skiver jo bedere, men hvor mye bedere er Performancefrition en disse Kina kopi tinga? Når skivene er like store og tykke, samme kjøling osv, da er det vel bare stålet igjen som gjør forskjellen. Fins det noe tester på dette?? Takker for svar, og helst fra noen som kjører litt aktivt som har prøvd.
Mikael-B Skrevet November 30, 2010 Skrevet November 30, 2010 Den største forskjellen på skivene er at de "billig" kitene har kun vanlig hardmetall skiver som er kryssborra og slissa. PF skiver og de fleste veldig dyre er som regel dekt med eller er rent karbon metall. Men det er unødvendig med altfor mange stempler eller store stempeldiameter, det gjør kun at det blir vanskelig å kontrollere bremsinga. Dvs. liten avstand mellom ingen brems og full brems.
ealoken Skrevet November 30, 2010 Skrevet November 30, 2010 330 mm går vel i rc felga? Stop tech er såvidt jeg har erfart et hakk over k-sport og D2. Den store forskjellen er som sagt ofte skive kvaliteten, men her kan du jo i k-sport sitt tilfelle kjøpe ap skiver og skru de på bellen til k-sport, samme gjelder klosser der både Ferrodo og Alcon har klosser som passer. Farge kan du jo velge selv om du snakker med Morgan
M3 Yngve Skrevet November 30, 2010 Forfatter Skrevet November 30, 2010 Er ikke 330 skivene som er problemet, er kaliperne. Skal bruke E46 M3 bremskitt foran, da kommer kaliperne ca 12 mm lengere inn, men RC hjula går ikke da heller. Så får jeg ikke plass ved å space ut for mye.
Gjest Skrevet November 30, 2010 Skrevet November 30, 2010 er håpløst med store bremser på e30. Pga att skivene er så flate i forhold til mange andre biler. er meget lite kule hjul som passer om man feks kjører med k-sport 330mm. lm kopiene til gs passer. og org lm. men di er litt dyre da. Hjul med fet kant kan man glemme.
M3 Yngve Skrevet November 30, 2010 Forfatter Skrevet November 30, 2010 er håpløst med store bremser på e30. Pga att skivene er så flate i forhold til mange andre biler. er meget lite kule hjul som passer om man feks kjører med k-sport 330mm. lm kopiene til gs passer. og org lm. men di er litt dyre da. Hjul med fet kant kan man glemme. Med E36/E46 skiver og ikke space ut skiva, får man noe mere plass da. Har lm kopier også på lur jeg.
ealoken Skrevet November 30, 2010 Skrevet November 30, 2010 E36 m3 bremser da? Evt Skyline r33gts kalippere og e36 m3.2 skiver?
M3 Yngve Skrevet Desember 1, 2010 Forfatter Skrevet Desember 1, 2010 E36 m3 bremser da? Evt Skyline r33gts kalippere og e36 m3.2 skiver? Jeg har K-sport 330 til E30 M3 foran, men får jo ikke kjøpt nye senter. For må ha E36/E46 senter.
Spiritus Sancti Skrevet Desember 1, 2010 Skrevet Desember 1, 2010 Er ikke 330 skivene som er problemet, er kaliperne. Skal bruke E46 M3 bremskitt foran, da kommer kaliperne ca 12 mm lengere inn, men RC hjula går ikke da heller. Så får jeg ikke plass ved å space ut for mye. Ikke selv RC hjula til noen andre enn meg hvertfall, for de ska jeg ha
SSM Skrevet Desember 1, 2010 Skrevet Desember 1, 2010 For må ha E36/E46 senter. Hvorfor? På hjemmesidene til de som lager bremsene så finner man jo som oftest en mal man kan printe og klippe ut, så legger du den inni felgen og ser om det er plass eller hvor mye du må space eventuelt. Jeg fant ut at jeg mangla nesten 1cm på Porsche kalipere med Mito felgene hvertfall. De er ET21 8.5"
M3 Yngve Skrevet Desember 1, 2010 Forfatter Skrevet Desember 1, 2010 Skal ha E46 skiver og ikke spacer på innsiden. Da får jeg plass til en del felger, men ikke sikkert det går med Porsche kalipere.
SSM Skrevet Desember 1, 2010 Skrevet Desember 1, 2010 Skal du ha sånn "bump steer" spacer med eksentriske hull da?
M3 Yngve Skrevet Desember 1, 2010 Forfatter Skrevet Desember 1, 2010 Skal du ha sånn "bump steer" spacer med eksentriske hull da? Skal ikke bruke spacer. Skal få laga nye kaliperfester, så kan man kjøre E46 skiva rett på.
M3 Yngve Skrevet Desember 2, 2010 Forfatter Skrevet Desember 2, 2010 Og da skal ikke skiva ta borti endeleddet? Har kjøpt sånn flytte stykke fra Millway, da går det fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå