Gå til innhold

Noen E30 Cabriolet spm.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Jeg har kanskje tenkt å skaffe meg en bmw cabriolet 325 E30 fra 1991 som har gått 365000, med alle servicer fulgt, burde jeg event. overhale motoren og hva er ca. pris for dette? :P

Og så lurte jeg på noe som kanskje er ganske dumt spørsmål, men kan jeg få et ekstra setebelte slik at jeg kan registrere den for 5? :lol: Det er blir garantert trangt, men jeg vil bare overveie eventuelle muligheter :)

Takker for svar ! =P~

Skrevet

Hadde vel ikke skadet å sjekket slitasjene i toppen (kam, vippearmsaklser, vippearmer, ventiltetninger, ventilseter, opplagringen til kammen), men ellers så skal motoren være grei den så lenge alle servicer er gjort og alt er på stell. Dette må du nesten se ann når du skal besiktige bilen.

Skrevet

Siden den har gått såpass langt så er det nok bytta det ene og det andre opp igjennom. Hvis den går normalt godt, ikke bruker frostvæske/olje, ikke lekker og ikke tikker mye ser jeg ingen grunn til å overhale.

Har selv hatt 325i med 320K km og den var fortsatt frisk :wink:

Bytte reg. reim er dog ikke dumt hvis du ikke vet når den er byttet sist. (60K intervaller)

Har ikke trua på at du kan få den godkjent for 5 da disse kun kom med 4 seter originalt (typegodkjent for 4) og utformingen av setet gjør det fysisk "umulig" å sitte 3 bak.

Skrevet

Jeg får ta og se litt på motoren da bilen kommer, kanskje få byttet registerreima 8) Fyren sier den skal være godt tatt vare på, så den har iallefall noen km igjen, ellers får jeg bare se om jeg får overhalt det eller om jeg kan skaffe en ny motor :D

Haha, jeg tenkte meg egentlig det, ville bare lufte tanken om det, hadde ikke hatt lyst å sitte der bak selv nei :lol:

Takk for gode svar :applause:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...