Gå til innhold

E-30 Som skriker etter puste hjelp :p


Dorris
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Tenkte jeg fikk legge ut en liten tråd om en av prosjektene mine..

Dette er en 316 originalt som blei satt i 2.5 for noen år siden. Bilen har jeg vraka en gang, bygd opp igjen og lakkert opp i en gyselig farge.. hehe :P Grunnarbeidet den gangen brukte jeg og en kompis av meg tre timer på, d vil si fra den blei kjørt inn i verkstdet, til den sto klar til sprøyting i lakk boksen 8) så d sier seg vel selv at den trenger litt pleie nå to år etter :P

Jeg er oppretter og han er lakkerer, så dette var egentlig noe vi gjorde en kveld vi kjeda oss over en øl eller to :)

Men nok om d!

Planene nå er vel igrunn ganske mange.. Jeg har overhalla en 2.5 nå, med nye stempel ringer, honing av blokk, bære og veiv lager, alt av simringer osv i bunn, mens toppen har fått en liten planing, ny kvass kam, nye vippe armer, nye forsterka ventil fjærer og ny slipte ventiler, nye arp studs i alle bauger og kanter, justerbart kam drev og grenrør. Sprut av typen tec2 elektromotive skal monteres og jeg vurderer sterkt å kjøpe spjeldhus til den... Dette har jeg tenkt jeg skal ha nedi nå, også får det bli med dette i vinter:) Så har noen erfaring med spjeldhus på M20B25 så rop ut :) gidder ikke koste på den såpass vist virkningen ikke blir deretter.. har sett litt på at de ligger mellom 15 og 20k alt etter merke og forhandler.

Jeg er god kompis med gutta på Protrim, så d er de som har stått for selve monteringa av blokka og toppen, mens resten tar jeg selv. :) Jeg skal slenge ut noen bilder av detta her i kveld, men får ikke gjort det nå.

Viderer har jeg tenkt å ta det småtteriet av rust som er på den, d er da hull på standar plassene, gulv/torpedo/kanal! sjåfør siden er det som følge av da jeg var av veien med den, og på passasjer siden er det på størrelse med lillefingeren min :)

Så blir det vel gjort om så jeg får på facelift fangere da dette er en 86 mod og noe m tec greier før den får en grundig runde med pleie av lakkereren min :) kommer til å oppdatere jevnlig, hvertfall prøve :P Bilder kommer som sagt i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Høres ut som et morsomt og grundig prosjekt, godt å se at bilen endelig skal få ett verdig liv 8)

Hehe, ja jeg håper nå den får ett bedre live enn den har hatt :P

Kan vel føye til at jeg har kjøpt alt av foringer i power flex, det blir nye kuler alle plasser, og diffen blir overhalla :)

Skal også bremse bilen før og etter montering av sprutet, bare for å se hva ett skikkelig sprut faktisk kan utrette :) Dette i samarbeid med Vidar Haugene på protrim :) Kommer til å legge ut bilder av bremse papirer! :) Så kan vi lage ett lite vedde mål om hva dere tror det kan utrette i denne tråden :wink: Personlig tipper jeg rundt 25 hjul hester..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

y3dzx22z0h2wa2f3clyd.jpg

Her er den ny sprøyta i boksen :)

2qkrvl8iobl9dip5bzrc.jpg

Blei ikke helt den farga som var tenkt kan man si.. :P

7g1zfo2zjje3iyjw8f9h.jpg

Var i fjell veggen en tur.. Har bytta forstilling for å få den kjørbar når dette bildet er tatt. hjulet sto langt inn i torpedoen, så var dårlig plass til pedaler gitt..

4f0sh8so1pe5q3p4fiju.jpg

Gode gamle bayer`n kan brukes til d meste 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har visst lite å gjøre på jobb i dag, så jeg fikk svidd av nesten 12 laken på deler fra protrim og gs i dag #-o Er ikke særlig god kombinasjon med lite å gjøre på jobb, bygging av bil og penger til overs :roll: Men d dukker nå hvertfall opp komplett m tech 2 styling, m3 vinge, reg sett, vann pumpe, grill list, ett justerbart kam drev til (dette var "kulere" enn d forrige jeg kjøpte #-o ) litt før jul 8) Så d eneste som mangler nå er vel bare ny trykk plate og clutch, så har jeg alt jeg trenger av deler:) fint med noe å finne på i jula :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Her skjer d ikke mye om dagen gitt... Har mista helt motet etter og ha drivi med bilen til x dama nå i evigheter! Dette er også en gammel e-30 som har blitt restaurert, så har på ingen måte lyst til å gyve på min egen lenger :P

Men får satse på gløden svinger såvitt innom en dag, så jeg hvertfall kommer igang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da har jeg blitt en erfaring rikere her gitt...

Jeg har frisert litt lett på motoren til x dama, med 2.7 blokk, 2.5 topp, 290 graders kam med 11,5 i løft, smidde vippearmer, noen seriøst stive ventil fjærer, electromotive sprut++

MEN, jeg syntes d tikka litt mye i den, så jeg tok forrige dagen av topp dekslet for å gå over og justere opp igjen ventilene, for jeg har sliti med at justerings skivene snur seg etter at den blir litt hardt brukt.. så oppgitt og fæl så plukka jeg av dekslet da for ente gang, men ga fort f og la d på igjen.. :twisted:

6 av vippe armene var slått i fille biter gitt.. :applause:

Så jeg gir opp kvass kam og stive fjærer, d er ingen god kombo med den elendige patenten som er på justeringa på vippe armene gitt.. :!:

Men er d noen som har prøvd å sette d inn med locktite? sandblåse sidene på skivene?

Noen som har prøvd noe i d hele tatt?

For problemet er vel at med d løftet og de fjærene så får vippe armene en runde med god gammal dags juling, så skivene snur seg litt etter litt.. stramme skruene løsner ikke, men skivene blir rett og slett banka rundt litt om gangen...

tips anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...