Gå til innhold

Min 525ix - Byttet må heves!


 Share

Anbefalte innlegg

Har byttet denne:

3u560h2ek7gmr189r8ag.jpg

I denne:

x147br6avcc5k06ucnbp.jpg

tgfgbk9b6go6h4dl3h22.jpg

Og her er noe lignende slik den blir i første omgang:

9abh9gm5qcj6w4377sfd.jpg

Bilen er en 525ix som må byttes fjærer på og fikse klutsjen for å eu-godkjennes, samt må fangerne byttes, som dere ser på bildet ;)

Bilen har så vidt bikket 200'000, og skal ellers være i flott stand.

Skal fjerne all overflaterust og bytte fangere osv på denne bilen etterhvert, samt få på noen pene hjul.

Håper noen vil følge med på hvordan denne blir, og komme med innspill, synspunkter og meninger :)

Kom gjerne med tips til deler som lykter, lepper, interiør osv. Flott hvis noen har noe billig å selge ;)

EDIT:

Tross gode ord fra selger og god tro fra meg om at dette var en 525ix med potensiale, viste ikke eu-kontrollen som ble tatt i dag godt.

Viste seg at bilen er totalt opprustet under, pluss at det er en del flere ting som selger ikke har opplyst om, angående heftelser og diverse. Klutsjen røk også på veg hjem, så bilen står i ikke-kjørbar stand nå. Jeg kommer til å heve byttet snarest, og til dere som ser denne stasjonsvognen til salgs igjen: IKKE kjøp den!

Men hvordan stiller jeg i denne situasjonen? Jeg skal vel ikke være pliktig til å dekke utgifter på klutsj når denne røyk på veg hjem ved kun normal og pen kjøring på motorveg? Selger vil ha igjen bilen i kjørbar stand, siden den var kjørbar da jeg hentet den, og i ca en time frem i tid. Men jeg ser selv på dette som at dette er selgers ansvar, når jeg får en bil som ikke en gang tar meg hjem. Bilene er enda ikke omregistrert, så 520'n står fortsatt på meg og 525ix'n fortsatt på ham.

Julian Sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tross gode ord fra selger og god tro fra meg om at dette var en 525ix med potensiale, viste ikke eu-kontrollen som ble tatt i dag godt.

Viste seg at bilen er totalt opprustet under, pluss at det er en del flere ting som selger ikke har opplyst om, angående heftelser og diverse. Jeg kommer til å heve byttet snarest, og til dere som ser denne stasjonsvognen til salgs igjen: IKKE kjøp den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror han har rett i at bilen skal leveres tilbake i samme stand som da dere byttet..

Men det er ikke lett og bli enige sålenge dere kun har en muntlig avtale, og ikke skrevet en kontrakt som beskriver hvordan bilen var..

Men men, lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror han har rett i at bilen skal leveres tilbake i samme stand som da dere byttet..

Men det er ikke lett og bli enige sålenge dere kun har en muntlig avtale, og ikke skrevet en kontrakt som beskriver hvordan bilen var..

Men men, lykke til ;)

Hvorfor skulle selger ha krav på dette? Hvis kjøper må bytte til en fabrikkny clutch vil jo selger utvilsomt ha oppnådd en berikelse. Hvis clutchen var så nært "bristepunktet" og selger var klar over dette da han byttet bort bilen er han også klar over risikoen for at denne kunne ryke anytime. Bilen er således i samme stand som da byttet fant sted. Som en kompensasjon kan du jo tilby deg å dekke frakten av bilen til han, f.eks. kostnadene i forbindelse med leie av bilhenger.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...