Julian Sommer Skrevet Desember 1, 2010 Share Skrevet Desember 1, 2010 Har byttet denne: I denne: Og her er noe lignende slik den blir i første omgang: Bilen er en 525ix som må byttes fjærer på og fikse klutsjen for å eu-godkjennes, samt må fangerne byttes, som dere ser på bildet Bilen har så vidt bikket 200'000, og skal ellers være i flott stand. Skal fjerne all overflaterust og bytte fangere osv på denne bilen etterhvert, samt få på noen pene hjul. Håper noen vil følge med på hvordan denne blir, og komme med innspill, synspunkter og meninger Kom gjerne med tips til deler som lykter, lepper, interiør osv. Flott hvis noen har noe billig å selge EDIT: Tross gode ord fra selger og god tro fra meg om at dette var en 525ix med potensiale, viste ikke eu-kontrollen som ble tatt i dag godt. Viste seg at bilen er totalt opprustet under, pluss at det er en del flere ting som selger ikke har opplyst om, angående heftelser og diverse. Klutsjen røk også på veg hjem, så bilen står i ikke-kjørbar stand nå. Jeg kommer til å heve byttet snarest, og til dere som ser denne stasjonsvognen til salgs igjen: IKKE kjøp den! Men hvordan stiller jeg i denne situasjonen? Jeg skal vel ikke være pliktig til å dekke utgifter på klutsj når denne røyk på veg hjem ved kun normal og pen kjøring på motorveg? Selger vil ha igjen bilen i kjørbar stand, siden den var kjørbar da jeg hentet den, og i ca en time frem i tid. Men jeg ser selv på dette som at dette er selgers ansvar, når jeg får en bil som ikke en gang tar meg hjem. Bilene er enda ikke omregistrert, så 520'n står fortsatt på meg og 525ix'n fortsatt på ham. Julian Sommer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriscross Skrevet Desember 1, 2010 Share Skrevet Desember 1, 2010 Håper det er fjærene som gjør at den er så lav bak, og ikke at den er senka? Var jo ikke lite heller Gratulerer med fin bil i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Desember 1, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2010 Fjærene er kappa til det utenkelige Men demperne har overlevd, så bare å bytte dem så er det i orden. Fikk med splitter nye, originale Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Desember 6, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2010 Etter å ha leket litt i photoshop, har jeg funnet ut hvordan bilen ville blitt med M5-felger med alt for lite innpress og riktig senk, samt svarte DE og lakkert helt ned. I like it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Desember 6, 2010 Share Skrevet Desember 6, 2010 åh, skulle gjerne hatt sideskjørta dine, hehe.. du får få strekt den opp litt, så blir det bra, såg bra ut planen din.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Desember 6, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2010 Er ikke kanalskjørt på den nå, men blir helt vanlige M5 skjørt på den (som på det photoshoppede bildet). Tusen takk, blir ikke noe harry-styling eller lignende, håper bare på å få den pen. Kom gjerne med tips! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zaphod Skrevet Desember 6, 2010 Share Skrevet Desember 6, 2010 Sett din gamle noen ganger i Stavnesvegen hvis jeg ikke tar feil? Var ikke så vanskelig å høre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Desember 6, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2010 Stemmer det, dama bor i nr.4 Har siklet en del på bilen din, hehe. Utrolig hvor mye disse bilene bråker bare med manglende bakre potte. Men så er jo den potta på størrelse med en liten kommode da så.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Desember 7, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2010 Tross gode ord fra selger og god tro fra meg om at dette var en 525ix med potensiale, viste ikke eu-kontrollen som ble tatt i dag godt. Viste seg at bilen er totalt opprustet under, pluss at det er en del flere ting som selger ikke har opplyst om, angående heftelser og diverse. Jeg kommer til å heve byttet snarest, og til dere som ser denne stasjonsvognen til salgs igjen: IKKE kjøp den! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitrox111 Skrevet Desember 7, 2010 Share Skrevet Desember 7, 2010 Tror han har rett i at bilen skal leveres tilbake i samme stand som da dere byttet.. Men det er ikke lett og bli enige sålenge dere kun har en muntlig avtale, og ikke skrevet en kontrakt som beskriver hvordan bilen var.. Men men, lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Desember 7, 2010 Share Skrevet Desember 7, 2010 Tror han har rett i at bilen skal leveres tilbake i samme stand som da dere byttet..Men det er ikke lett og bli enige sålenge dere kun har en muntlig avtale, og ikke skrevet en kontrakt som beskriver hvordan bilen var.. Men men, lykke til Hvorfor skulle selger ha krav på dette? Hvis kjøper må bytte til en fabrikkny clutch vil jo selger utvilsomt ha oppnådd en berikelse. Hvis clutchen var så nært "bristepunktet" og selger var klar over dette da han byttet bort bilen er han også klar over risikoen for at denne kunne ryke anytime. Bilen er således i samme stand som da byttet fant sted. Som en kompensasjon kan du jo tilby deg å dekke frakten av bilen til han, f.eks. kostnadene i forbindelse med leie av bilhenger. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 7, 2010 Share Skrevet Desember 7, 2010 Kjedelig, lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Desember 7, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2010 Tusen takk folkens! Følg gjerne saken videre, under tråden på "annet bil- og motorprat": Heve bytte av bil - Hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå