Pal Ostgard Skrevet Desember 1, 2010 Skrevet Desember 1, 2010 Lurer på å kjøpe en 325i motor for å putte i E21`n min. Men hvilken motor er best, før eller etter facelift? Har hørt det er noe forskjell på kompresjon blant annet. Pre.face har vel også TDC sensoren stående i girkassa isteden for på reimskiva,som kan bli et problem da jeg har tenkt til å bruke orginal kassa p.g.a speedometeret eller tar jeg feil??. Er det kanskje best med pre.face motor men facelift innsprut?? Noen som har noe forslag/erfaringer?
powerfulglenn Skrevet Desember 2, 2010 Skrevet Desember 2, 2010 Lurer på å kjøpe en 325i motor for å putte i E21`n min. Men hvilken motor er best, før eller etter facelift? Har hørt det er noe forskjell på kompresjon blant annet. Pre.face har vel også TDC sensoren stående i girkassa isteden for på reimskiva,som kan bli et problem da jeg har tenkt til å bruke orginal kassa p.g.a speedometeret eller tar jeg feil??. Er det kanskje best med pre.face motor men facelift innsprut?? Noen som har noe forslag/erfaringer? Som jeg veit så er det forskjell mellom Preface Og facelift... Preface har rund kontakt eller noe i ledningsyst og faceliften har firkanta.. Tror det var noe sånt... Så da må du bytte og mye rart... Men det var sikkert ikke det du ville vite Lykke til vist du skal Bytte da
e30 tic Skrevet Desember 2, 2010 Skrevet Desember 2, 2010 prøv å få tak i en facelift motor, den har rund kontakt og 60-2 trigger forran, så kan du kjøre hvilken kasse du vil.
Pal Ostgard Skrevet Desember 2, 2010 Forfatter Skrevet Desember 2, 2010 prøv å få tak i en facelift motor, den har rund kontakt og 60-2 trigger forran, så kan du kjøre hvilken kasse du vil. Men er det ikke høyere kompresjon i preface motoren? Også er det noe forskjell på toppene tror jeg.. Men effekten og dreimomentet er kanskje likt uansett..
e30 tic Skrevet Desember 2, 2010 Skrevet Desember 2, 2010 prøv å få tak i en facelift motor, den har rund kontakt og 60-2 trigger forran, så kan du kjøre hvilken kasse du vil. Men er det ikke høyere kompresjon i preface motoren? Også er det noe forskjell på toppene tror jeg.. Men effekten og dreimomentet er kanskje likt uansett.. Facen har 8.8:1 og den eldre husker eg ikke men rundt 9.5, så vidt eg vet har alle 2.5l den berykta 885 toppen og de er identiske. Motorene skal yte det samme, vil heller si det er større ulikheter ute og går blant 20- 30 år gamle motorer etter måten de har vert behandlet på.
Pal Ostgard Skrevet Desember 2, 2010 Forfatter Skrevet Desember 2, 2010 prøv å få tak i en facelift motor, den har rund kontakt og 60-2 trigger forran, så kan du kjøre hvilken kasse du vil. Men er det ikke høyere kompresjon i preface motoren? Også er det noe forskjell på toppene tror jeg.. Men effekten og dreimomentet er kanskje likt uansett.. Facen har 8.8:1 og den eldre husker eg ikke men rundt 9.5, så vidt eg vet har alle 2.5l den berykta 885 toppen og de er identiske. Motorene skal yte det samme, vil heller si det er større ulikheter ute og går blant 20- 30 år gamle motorer etter måten de har vert behandlet på. skal uansett helt i atomer før den kommer nedi bilen min,men da går jeg for face motor hvis jeg får lov av biltilsynet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå