dopha Skrevet Desember 2, 2010 Skrevet Desember 2, 2010 Har kjøpt meg en e36 320 coupe. Og plutselig blei det kjøp av et turbokit også Jeg vet at dette ikke er noe bra motor å bygge på, men er no bare for morro skyld. Tenker å begynne med et oppsett med en ``junior`` turbo. Tenker ikke kjøre så voldsomt mer enn 0,6 i trykk. Som sagt er dette bare en begynnelse. Så får vi se derifra så da kommer spørsmålene. -Tåler orginal maskin dette trykket? -Visst jeg skal kjøre mer trykk, hvor bør jeg begynne å forsterke? -Blir det noe morsom effekt av så lite pustehjelp på en 2liter? Sitter pris på tips fra dere som sitter på info rundt dette
Lanzin Skrevet Desember 2, 2010 Skrevet Desember 2, 2010 Leste nylig en tråd om det.. En projekttråd av motorviagra, og en annen tråd med en 3 serie av noe slag.. Søk: turbo m50b20 da fant jeg info da jeg lurte på noe av det samme
Fekzen Skrevet Desember 3, 2010 Skrevet Desember 3, 2010 -Tåler orginal maskin dette trykket? Jo, det gör den men tändningen är för vass ställd original så man kan inte ladda mer än ~0,4 bar innan det finns risk att det börjar spika / tenningsbank. Det leder då till att tex topp packningen rasar etc. Med backad tändning och anpassade bränslemappar så kan du ladda 0,6 utan problem och lite till Detta går att lösa med tex ett anpassat Turbochip. -Visst jeg skal kjøre mer trykk, hvor bør jeg begynne å forsterke? Om du ska ladda 0,6 bar så kommer de mesta att hålla som det är redan original. Du kan behöva lite större spridare tex M3 254 cc eller så. Sedan är det även bra med en ställbar bränsletryck regulator, som gör att du själv kan justera blandningen lite. Det som måste förstärkas sedan är ju tex koppling. Jag är osäker på hur mycket den pallar men över 0,6 bör man nog leta upp en starkare koppling. Sedan är det en bra idé att också skaffa bredbandslambda så att man har koll på att blandningen är bra då man ställer på högre tryck , eftersom det då blir lite snålare blandning. -Blir det noe morsom effekt av så lite pustehjelp på en 2liter? Med lite backad tändning borde du hamna på en grundeffekt på runt 140 hk och du kommer isåfall ligga på runt 200 - 220 hk. Jo det kommer absolut bli skillnad. Se till att alla delar du skaffar är i lagom storlek, köp inga delar som är på gränsen till för små eller aldeles för stora. Det är lättast att få allt bra om alla delar är rätt dimensionerade från början. Tex turbo, spridare etc etc. Jag ordnar anpassade turbochip, så går bra att skicka mig PM för mer info kring det. Mvh// A.Fekzen
dopha Skrevet Desember 3, 2010 Forfatter Skrevet Desember 3, 2010 Takker for svar. prøver å lese meg til litt info før jeg begynner. så bare pøs på med info
MotorViagra Skrevet Desember 3, 2010 Skrevet Desember 3, 2010 Har kjøpt meg en e36 320 coupe. Og plutselig blei det kjøp av et turbokit også Jeg vet at dette ikke er noe bra motor å bygge på, men er no bare for morro skyld. Tenker å begynne med et oppsett med en ``junior`` turbo. Tenker ikke kjøre så voldsomt mer enn 0,6 i trykk. Som sagt er dette bare en begynnelse. Så får vi se derifra så da kommer spørsmålene.-Tåler orginal maskin dette trykket? -Visst jeg skal kjøre mer trykk, hvor bør jeg begynne å forsterke? -Blir det noe morsom effekt av så lite pustehjelp på en 2liter? Sitter pris på tips fra dere som sitter på info rundt dette Vi har montert turbo på noen av disse motorene. Og effekten er ikke spessielt bra. Men som "svensken" sier her. Rundt 200-220hk på 0,6bar Original motor tåler fint dette trykket så lenge du har en chip som er bra tilpasset ditt oppsett. Du klarer å hente mere hk ved å gå for et datasprut, men da flyr jo noen 1000 lapper fort Det er heller ikke noe problem å kjøre opp mot 1 bar. Men skal du være sikker på at det skal holde en stund, så ville jeg ikke anbefalt mere enn 0,8bar. En annen ting er vi har prøvd denne motorene med turbo og E85 i stedenfor bensin. Det var en helt annen opplevelse. 2L motoren var ganske frisk selv med bare o,6-0,7 bar. Gikk mye bedre enn de andre vi har hatt på bensin 98 blyfri. Hvis du skal kjøre mere trykk må du skifte topp pakning. Endten MLS (stål pakning) ikke noe jeg anbefaller. Ellers må du o.ringe blokka og bruke original pakning. Da holder original pakningen din litt over 2 bar trykk Om tenning og fuel map er BRA. Stempler å råder tåler ca 400 hk originalt (noen kjører mere og, men ikke å anbefalle) så om du skal over dette må du bytte dette også. Clutchen din kommer ikke til å klare 0,6 bar overtrykk... Det er ikke hk som den ikke klarer men det nm som den ikke klarer. Holder med å bytte til en 4 puk sinter lamell. Bensin pumpe burde byttes til en som mater mere bensin. Plugger MÅ byttes, og disse må du justere åpningen på ellers blåser gnisten ut. 0,45-0,40 i åpning. Er egentlig ikke så mye annet du må forsterke. Går du for E85 i stedenfor bensin tipper jeg snaue 300hk ved 0,7 bar Ps vi bremset en gang i tiden en helt standar 2L på bensin med chip og større dyser. Ved 1-1,1 bar 277hk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå