Olan Skrevet Desember 3, 2010 Skrevet Desember 3, 2010 Har en m20b25 som jeg overhodet ikke får til å gå ordentlig på tomgang. Er også til tider litt vanskelig å få i gang. Har byttet tempføler(brune) på thermostathuset, har ikke tempmåling i dash, og ligger mellom 1000-2000 omdr på tomgang. Tomgangsregulatoren summer når jeg slår på tenninga så jeg vil nå anta at denne er i orden. Noen som kanskje har vært borti noe slikt før, og kanskje det bare er en fillefeil ? Vil helst ikke krype til verkstedet, så hadde vært flott om noen her kunne hjulpet meg
Olan Skrevet Desember 3, 2010 Forfatter Skrevet Desember 3, 2010 Og kan regulatoren være gåen selv om den summer og vibrerer ?
E30-328 Skrevet Desember 4, 2010 Skrevet Desember 4, 2010 Den brune føler er til instrumentet, den blå er til hjernen, det er også en "skjøt" under innsuget. Når den er vanskelig å få igang, er det når den er"varm"? Sjekk den blå og "skjøten" under innsuget. Det kan også være falsk luft.
Olan Skrevet Desember 4, 2010 Forfatter Skrevet Desember 4, 2010 Bytta hele elnettet på motoren her om dagen for det var mange hjemmelagde skjøter. Bla. på ledningene til følere på thermostathuset og den koblinga til dyse-elnettet. Nå er som sagt alt dette nytt inkl tempfølerene. Hadde av tomgangsregulatoren og sprayet den med startgass og det rant MYE gugg ut av den. Var helt sort innvendig. Noen som vet hva den kontakten under innsuget er til ?
Olan Skrevet Desember 4, 2010 Forfatter Skrevet Desember 4, 2010 Har nå byttet begge tempfølere og skjer ikke noe på temp i dash heller. Sprayet også rundt innsuget med startgass for å finne evt lekkasjer der men fant ingenting
winchester Skrevet Desember 4, 2010 Skrevet Desember 4, 2010 Kan jo være at tomgangsregulatoren din er tett/veldig skitten. Ville prøvd å rense den.
Olan Skrevet Desember 4, 2010 Forfatter Skrevet Desember 4, 2010 Kan jo være at tomgangsregulatoren din er tett/veldig skitten. Ville prøvd å rense den. Den var rimelig sota, rensa den med forgasserrens og fikk tomgang ned til 1000 rpm, noe jeg synes fortsatt er noe høyt. Hva er normal tomgang på disse da ? Får heller ikke temp i dashen, noe som irriterer meg grenseløst !
winchester Skrevet Desember 4, 2010 Skrevet Desember 4, 2010 Er ikke så veldig høy tomgang det, min ligger på ca. 900 og det er godt nok.
Olan Skrevet Desember 4, 2010 Forfatter Skrevet Desember 4, 2010 Er ikke så veldig høy tomgang det, min ligger på ca. 900 og det er godt nok. Når motoren stod i donorbilen lå den vel på en plass mellom 6-800 noe jeg synstes hørte veldig fint ut, men er kanskje for lavt ?
winchester Skrevet Desember 4, 2010 Skrevet Desember 4, 2010 Når motoren er kald bruker den å ligge på litt over 1000 med meg, så går den ned til 800 ca. Har du sjekket om gasswiren står i spenn? Er en justeringsskrue der. Finnes også en justeringsskrue på spjeldhuset. Visst ikke ville jeg sjekket LMM.
Olan Skrevet Desember 4, 2010 Forfatter Skrevet Desember 4, 2010 Når motoren er kald bruker den å ligge på litt over 1000 med meg, så går den ned til 800 ca.Har du sjekket om gasswiren står i spenn? Er en justeringsskrue der. Finnes også en justeringsskrue på spjeldhuset. Visst ikke ville jeg sjekket LMM. Wiren står ikke i spenn, og LMM funker
Olan Skrevet Desember 4, 2010 Forfatter Skrevet Desember 4, 2010 Overleverer bilen og problemene til doktor på mandag..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå