Gå til innhold

E36 318is Turbo til salgs s14 (nyoverhalt motor)

Anbefalte innlegg

Skrevet

får bare finne ei lang strekning og inn i 4-5 gir da :) blir vel kongebil dette, vurderer samme selv etterhvert, må bare vente til jeg er ferdig med denne tekniske fagskolen nå sånn at det kan komme litt cash inn også! blir fort litt penger når man skal gjøre noe skikkelig, som lønner seg! Men ang. denne chippen deres, vil dere gjerne at man skal sende inn hjernen til dere eller får man gjort dette med nogenlunde loddekunskaper selv?

• Svar 196
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Etter litt testing i dag, fant jeg ut at Oljetempen stiger godt med litt kjøring.

Tenker da om denne skal ut på bane så går ikke dette da den fort er oppe i 95-100grader ved litt kjøring på veien.

Så da blir det montert en 16 raders oljekjøler i dag, så tempen synker litt.

Blir på med en slik:

x60qhglf7ph92g1qyh8h.jpg

Da har vi uttak til oljekjøler og olje til turbo.

Meget kjekk sak så man slipper S50 oljehustet for å få på oljekjøler.

Skrevet
får bare finne ei lang strekning og inn i 4-5 gir da :) blir vel kongebil dette, vurderer samme selv etterhvert, må bare vente til jeg er ferdig med denne tekniske fagskolen nå sånn at det kan komme litt cash inn også! blir fort litt penger når man skal gjøre noe skikkelig, som lønner seg! Men ang. denne chippen deres, vil dere gjerne at man skal sende inn hjernen til dere eller får man gjort dette med nogenlunde loddekunskaper selv?

Jeg har lært av dette tidligere :)

Det går fort galt om man ikke gjør det ordentlig. Så lar Christer på PBC gjøre dette ordentlig med en gang :D

Ang chippen så er ikke denne loddet fast i M42-M44-M50 og noen andre styrenheter.

Sitter i sokkel, så man burde klare å skifte denne selv.

Noen har klart å sette chippen feil vei, da brenner chippen opp.

Skrevet
Hvordna ble resultatet med kjøler på? blir veldig spennende og høre ressultatet etter bremsing!!:)

Resultatet ble 70-80 grader ved litt påkjenning. Så den gjorde nytten sin. :D

Skrevet
Etter litt testing i dag, fant jeg ut at Oljetempen stiger godt med litt kjøring.

Tenker da om denne skal ut på bane så går ikke dette da den fort er oppe i 95-100grader ved litt kjøring på veien.

Blir på med en slik:

x60qhglf7ph92g1qyh8h.jpg

Dette noen du selger i shopen din ?

Skrevet

Blir på med en slik:

x60qhglf7ph92g1qyh8h.jpg

Dette noen du selger i shopen din ?

Ikke ennå.

Men vi må nok lage en slik med tiden :)

Finner den på ebay nå

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-M3-O ... ccessories

• 2 weeks later...
Skrevet

Da har jeg fått på nye coiler, de originale viste seg at de ikke klarte ladetrykk opp mot 1 bar.

Nå går den friskt :)

Og har fått grovmappet hele registeret frem til 7000 rpm.

Mappe time i morgen kl 14.00 er spendt

Skrevet

Tipper på 324 hk på hjula :D Noen andre ? :)

Veit ikke hva motoren klarer av ladetrykk, men kommer ikke til å teste mere en opp mot 1,5 bar.

Grunntrykket på wg er nå 1 bar så vi ser først hva den er villig til å gi fra seg der ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...