Gå til innhold

hele bilen vibrerer og den drar dårlig.. E34,525ia

Anbefalte innlegg

• Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Mye spekulasjoner her, BTR er det ihvertfall ikke.. Om det er B25 eller B20 har heller ingen ikke noe betydning! Ikke trenger du demontere noe innsug heller :wink:

Den lille slangen som er på BFK-delen. Er til varmeapparatet. Den skal kobles til en liten nippel vedsiden av slangene til varmeregister! Den hjelper til og skaffe sirkulasjon rundt tempføleren som sitter over pedalene. Den sitter også en lik på passasjersiden. Ikke alle biler har den nei, biler med AC har ikke denne.

Nå er det natta. Håper du våkner opp til en fin overraskelse :lol:

Du kan takke meg på PM hehe

EDIT: Legger ved en sprengkisse.

http://nettbutikk.gsbildeler.no/openImage.php3?imgPath=bilder/16720.gif

Nr 3 er tempsensor som sitter på begge sider. helt til venstre på førerside og helt til høyre på passasjer. Nr 14 er nippelen som du skal koble deg på. Det er enden du mangler.. Ligger til høyre for de 3 slangene som sagt

Skrevet

fantastisk... det var faktisk mitt neste spørsmål.... hva med den tutten/nippelen som er ved siden av vannet som går ut og inn av torpedo veggen.. da slapp jeg å ta bilde av det.. tusen tusen takk..

men det løser vel ikke problemet med risting og juksing?

men bilen kan jo bli glad for å få nye og tette slanger...

Skrevet

hei..

måtte brå sette sammen slanger og innsug i går(trengte bilen se) og det har hjulpet noe... den fusker ikke på tomgang lengre, JIPPI

jeg reparerte luftslangen med et skjøtestykke, noen slange klemmer og tec7...

bilen virket litt friskere og de første km begynte jeg og tro at jeg hadde klart det

men så beggynte ristingen og juksinga men det er litt andeledes nå en når jeg startet dette emnet..

nå rister og jukser det ved lavt turtall og for høyt gir..

når jeg gir på så jukser den oxo plutselig kommer den bra lissom,det kan være litt skumelt på veldig glatte steder.. hehe...

noen som vet hva det kan være?

tror jeg har fått meg en eksoslekasje oxo og bensinnåla lever sitt egent liv

Skrevet

Synes det høres ut som dårlig tenning jeg.

Virker som den ikke går på alle sylindrene hele tiden, derfor vibrasjon.

Skift plugger. Det kan gjøre godt uansett. Blir ikke det bra så er det coiler som står for tur.

Du kan også sjekke om alle pluggledninger har god kontakt, og at det ikke er fuktighet i fordeler.

God helg :D

Skrevet

hei hei....

sitter her og er litt små fornøyd med meg selv.. har fått prøvd bilen litt mere og den blir bare friskere og friskere.. bmw`n har forandret oppførselen litt.. fra å "nei! dette vil jeg ikke" når jeg har gitt gass til " ja.. mere gass"...

bilen min trenger altså å få strekt på beina,kan ikke kjøre søndagsturer hele tiden..

skal bytte plugger og slikt for det trengs sikkert,nå kjører jeg med en flaske dyserens på tanken..

bilen går ikke helt uten juksing men den blir jo bedre(kanskje kulda hadde mye å si?)

men nå har jo pakkningen som sitter mellom påfyllingstanken og radiatoren tatt kvelden så jeg får være i garasjen litt til.. jippi

• 4 weeks later...
Skrevet

da er jeg tilbake igjen.... min store glede med at bilen bare ble friskere og friskere varte ikke lenge...

MEN nå tror jeg at jeg kan ha funnet problemet.....

det er olje lekkarsje på 3 av 6 plugger #-o ,på den værste av de var det olje ca 2 cm opp på coilledningen...

hva er dette for noe? mener å ha lest noe om toppdekselpakkningen og olje på pluggen her på forumet men jeg finner det ikke igjen.. er det toppdekselpakkningen som har røki?(motoren svetter olje rundt den øverste pakkningen)

er det noe annet som kan få olja til å renne ned til pluggene?

Skrevet

Er du sikker på at pluggene var dradd skikkelig til :?

Regner med at disse pluggene var bløt/sort under.

Lekkasje på toppdekselpakning har ikke noe og si i denne forbindelse.

Uansett må pluggene skiftes nå som de har gått bløte en stund.

Skrevet

Om du ser her oppdager du at det finnes pakninger på toppen av plugghullene. Er en av disse defekt vil olje renne ned på pluggene.

Når det er sagt kan det også være slitne ventiltetninger som er problemet.

Bruker bilen din mye olje, tittigulle?

Skrevet

jeg syns det så ut som det kunne lekke fra de pakningene(nr3 som er sammen med toppdekselpakkningen på bildet) det får vel ikke komme fra så mange andre steder!?

til tross for enkelte lekkarsjer i motor rommet så syns jeg at den ikke bruker så mye olje(hadde en ford før så jeg vet kanskje ikke bedre)

har seriøst vurdert å ta en innvendig motorrens på den når jeg skal skifte olje men da lekker den vel brått fra alle steder :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...