Kai-P. Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 Prøv å bytte toppdekselpakningen(e) - det er billig, enkelt og kan sikkert ikke skade uansett.
tittigulle Skrevet Januar 5, 2011 Forfatter Skrevet Januar 5, 2011 Er du sikker på at pluggene var dradd skikkelig til Regner med at disse pluggene var bløt/sort under. Lekkasje på toppdekselpakning har ikke noe og si i denne forbindelse. Uansett må pluggene skiftes nå som de har gått bløte en stund. pluggene er sorte-sota-tørre.... det er i toppen av gjengene det er olje...
Azeton Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 Er de sorte har den fått litt for mye bensin. Bare og ta ut coile og se om du ser noe olje rundt pluggene. er det fritt så er det bra. Hadde litt olje i et plugghull jeg, tørket det bort satte inn. sjekket sist for 3 uker siden og var tørt enda.
tittigulle Skrevet Januar 5, 2011 Forfatter Skrevet Januar 5, 2011 Prøv å bytte toppdekselpakningen(e) - det er billig, enkelt og kan sikkert ikke skade uansett. siden den svetter godt ut i motorrommet oxo så skader det sikkert ikke nei... morro.. nå får jeg prøvd det oxo.... er det mye jobb? noe jeg bør passe litt ekstra på? er det noen DIY el howto her på forumet jeg kan følge? pluggene satt foresten ganske løst og coilene satt veldig løst..
tittigulle Skrevet Januar 5, 2011 Forfatter Skrevet Januar 5, 2011 Er de sorte har den fått litt for mye bensin. Bare og ta ut coile og se om du ser noe olje rundt pluggene. er det fritt så er det bra. Hadde litt olje i et plugghull jeg, tørket det bort satte inn. sjekket sist for 3 uker siden og var tørt enda. bilen er sååå tørst atte fy og det ryker av den... hvordan får jeg forandra hvor mye bensin den får da? må jo sette sammen bilen uansett frem til jeg får pakkning så da merker jeg kanskje en forskjell på bilen en liten stund,siden jeg har tørket bort olja....
tittigulle Skrevet Januar 5, 2011 Forfatter Skrevet Januar 5, 2011 jeg pussa,tørket og blåste reint plugger og alt det derre der.. starta bilen og det var forandring ja.... får håpe det holder litt ,føre det fyller seg opp igjen,men jeg kan tydeligvis bestille den pakningen... krysser fingrene på at det er den lekasjen som var hele problemet... tomgangen steg litt oxo... først 1100 oxo ned til 900,før så lå den på nesten ca 500....
johan-is Skrevet Januar 6, 2011 Skrevet Januar 6, 2011 tyder på dårlig tenningspunk med fjusking og vibrering.. å slikt jeg forstod så var det olje rundt pluggene, dette vil føre til et lite overslag og lite futt i pluggene og feil tenningspunkt! bytt topplokkpakning(like greit i samma slengen) og så bestiller du nye pakninger eller o-ringer rundt tennpluggene! så gjør du rent alt godt før du klasker det sammen igjen. vil tru dette skal hjelpe en del.
hao Skrevet Januar 6, 2011 Skrevet Januar 6, 2011 jeg pussa,tørket og blåste reint plugger og alt det derre der.. starta bilen og det var forandring ja.... får håpe det holder litt ,føre det fyller seg opp igjen,men jeg kan tydeligvis bestille den pakningen... krysser fingrene på at det er den lekasjen som var hele problemet... tomgangen steg litt oxo... først 1100 oxo ned til 900,før så lå den på nesten ca 500.... Hvis pluggene er blitt bløte en gang er det stor sjanse for at disse er gåen uten at du ser det på dem. Hvis de ikke tenner vil de bli bløte for du får ikke forbrenning av bensin, og du får høyere belastning på de sylindrene som går og større forbruk av bensin De vil også være sort og klissete for de blir aldri varme når de ikke tenner. En toppakning som svetter har ingen ting med dette problemet å gjøre.
S.Hafsmo Skrevet Januar 6, 2011 Skrevet Januar 6, 2011 Hvis pluggene er blitt bløte en gang er det stor sjanse for at disse er gåen uten at du ser det på dem. Hvis de ikke tenner vil de bli bløte for du får ikke forbrenning av bensin, og du får høyere belastning på de sylindrene som går og større forbruk av bensin De vil også være sort og klissete for de blir aldri varme når de ikke tenner. En toppakning som svetter har ingen ting med dette problemet å gjøre. Hvis problemet er at det renner olje ned rundt pluggene slik at du får overslag- ikke tenning, er det jo akkurat det som er problemet. Har forøvrig aldri hørt om at pluggene har blitt ødelagte av å bli bløte.
Azeton Skrevet Januar 6, 2011 Skrevet Januar 6, 2011 Pluggene kan bli ødelagt om de er for bløte, de slår ikke gnist som de skal. kan slå over inni pluggen. Jeg har måttet tatt ut pluggen av en 944 fordi vi rusa den litt hardt da den var kald og ene pluggen ble så bløt at den tok seg en pause. varmluftpistol og tørket den ganske godt, funket. Men beste er og bytte
S.Hafsmo Skrevet Januar 6, 2011 Skrevet Januar 6, 2011 hmm.. har aldri vært borti det. Kanskje om pluggen er så igjenkokset at den ikke tenner lengre, men ikke bare med å være rå. Sier dog ikke at det er umulig.
Azeton Skrevet Januar 6, 2011 Skrevet Januar 6, 2011 Jeg har opplevd det flere ganger, lærer det fort når man er totalt grønn på datasprut og skal prøve og justere til oppstarts mengden og warm-up++
hao Skrevet Januar 7, 2011 Skrevet Januar 7, 2011 På en totakter i motorcross er det helt vanlig at pluggen kortsluttes hvis motoren blir bløt. Kan skje bare sykkelen bikker og renner full. Det er ikke alltid pluggen blir helt bra etter tørking. Men det er jo en helt annen motor og plugg da. Det skal nok mye mere til for at dette kan skje på en 4 takter. Skiftet plugger på en M20B20 nettopp og fikk bare trøbbel etterpå. Der viste det seg at en av de nye pluggene ikke var helt god. Mener bare at det er en rimelig og smart sted og starte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå