Kennex Skrevet Desember 4, 2010 Share Skrevet Desember 4, 2010 Hallo, ny på forumet og ny eier av første BMW...og innrømmer det... jeg er frelst. Etter noen hastige år med flere eierskap av tysk bil, som Bora, Golf 4 og A6 2,8 Q, via litt amerikansk pick up Dodge Ram 1500 og Ford F-250 er jeg nå tilslutt kommet dit hen at BMW måtte bli min neste bil. Jeg har ALLTID dårlig tid når jeg skal handle bil og ingen unntak denne gangen heller. Fra vi (les: jeg) bestemte oss for BMW gikk det en drøy uke med vurderinger før valget falt på dette smykket av en bil som jeg liker å kalle det. BMW 320D automat, 2004 modell. Bilen er tatt inn i 2007 av Technicas i Drammen og er visstnok en fabrikksbil som er bifa opp med det meste. Kalles det M-Tech eller M-Sportpakke tro? Litt usikker.... bilen er ihvertfall original. Bilen kom med sånn gyselig sennepsgul treimitasjon i dører og dash som jeg umiddelbart vrengte av, mattet ned og lakkerte svart matt. Ny girkule i delskinn fra Schmiedmann gjorde prikken over i'en. Foreløpig ingen store planer...da bilen er lav og stiv og fin med 255/35-18 sommer dekk...men kanskje nye vinterfelger neste år. Liker spesielt godt at bilen er uten takrails, slik at man skiller seg bittelitt ut i mengden. Kommentarer? Det er sånn automatiske lys som går på i mørket og tunneler osv... Er det mulig å programmere/koble så de slår seg på med tenningen? Hilsen Kenneth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DanielMK Skrevet Desember 4, 2010 Share Skrevet Desember 4, 2010 Se der ja flott bil! Og velkommen til Bimmers! (eit fantastisk forum som inspirerer og hjelper mange bmw eiere:) ) Ville ha laget til dobbel utblås bak, det ser bra ut. Er vel en nå? Og den peker nedover? På min 530d så var det dobbel eksos ut bak, originalt, som pekte nedover. Ikke veldig pent .. Eg kappa de av, og festa på noen endestusser fra Biltema Ble veeeldig mye finere. (og ser 100% originalt ut) Lykke til med nye bilen, og med bimmers.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eeikenes Skrevet Desember 4, 2010 Share Skrevet Desember 4, 2010 Ja, fin bil og velkommen til forumet Noen fete felger nå og litt senk så er du der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Desember 4, 2010 Share Skrevet Desember 4, 2010 Gratulerer med din første bmw! Bilen så veldig clean og fin ut , og jeg synes det så bra ut uten rails. Anbefaler deg å ettermontere multifunksjonsknapper på rattet da det ser betraktelig mye bedre ut Og ja, det går ann å programmere bilen til at kjørelysene skrur seg på når du skrur tenningen på (når bryteren står i 0 stilling). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennex Skrevet Desember 4, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2010 Takker for det og takk for komplementer. Har tenkt litt på det med ny endestuss på eksosen. Blir nok endring med tiden. Kunne eventuelt på sikt også tenkt meg Xenon i tåkelysene....vi får se. Vedr senk er jeg usikker. Med sommerhjulene ser bilen veldig riktig ut. Med orginalt "tre" interiør. Hei Kenneth34...fint navn... hvordan kobler så lysene går på automatisk?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Desember 4, 2010 Share Skrevet Desember 4, 2010 Det må programmeres med bmw programmeringsmaskin Så btw veldig bra ut med sommerhjul, kunne kanskje vært litt lavere foran. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet Desember 4, 2010 Share Skrevet Desember 4, 2010 Fin bil, gratulerer! Bra du fikk endra på interiørlistene for de var forferdelig stygge før! Det med lysene blir fort en vane, bare still lysbryteren til høyre for å slå de på når du skal ut å kjøre, og tilbake på 0 når du stopper motoren. Blir som en rutine etterhvert, som å ta på seg setebelte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DanielMK Skrevet Desember 4, 2010 Share Skrevet Desember 4, 2010 Ahhh med sommerhjulene var den jo veldig feit Perfect Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennex Skrevet Desember 4, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2010 Takk for hyggelige tilbakemeldinger. Noe som ikke er bra i denne bilen er stereon. Noen med erfaring med dette Harman Kardon anlegget som enkelte av disse bilene har? Er det bra lyd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Desember 4, 2010 Share Skrevet Desember 4, 2010 Spørs litt hva du er ute etter. Om du tenker lydkvalitet, så JA det er bra Men om du tenker på "punch" osv, så oppnår du nok ikke det uten en sub. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet Desember 5, 2010 Share Skrevet Desember 5, 2010 Nydelig bil du har valgt deg! Sjelden man ser E46 touring uten rails, men det kler bilen meget godt. Velkommen som forumnisse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennex Skrevet Desember 6, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2010 Takk for kompliment EirikL. Kennethe34@ Er i utgangspunktet ute etter generelt bedre lyd, ikke nødvendigvis den helt store punchen. At det er plassert høytalere i bagasjerommet, bak baksetene gjør ikke saken noe bedre. Ser i hvert fall at de bilene med Harman Kardon anlegg har en ekstra høytaler i fremdørene. Mellomtone? Jeg er på ingen måte noen stereofrik i bil, det er jeg hjemme, men litt bedre enn slik det er i dag er å foretrekke. Kenneth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fizn Skrevet Desember 6, 2010 Share Skrevet Desember 6, 2010 Strøken den, du har jo interiøret Endestusser og noen fine kantfelger så er den jo drit fet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
code13 Skrevet Desember 8, 2010 Share Skrevet Desember 8, 2010 stilig med matt-svart inni og grattis med en flott bil misunner skinn-interiøret ditt bytte ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Desember 8, 2010 Share Skrevet Desember 8, 2010 Velkommen til forumet, og gratulerer med flott bil ! E46 320d er ikke feil... Gode biler å kjøre og pene å se til.. Her kommer du nok til å ha masse kjøreglede fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå