Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, bestilte en brukt kjørecomputer til e36. Det er den store utgaven.

Hva mer trenger jeg for å få den til og fungere? i første omgang er jeg bare ute etter temperaturen ute. Og da trenger jeg vel temperatursensoren som sitter bak frontfangeren?, er det nok og trekke opp en ledning til OBC'n da, eller trenger den noe imellom der?

Skrevet

Det finnes flere guider på dette der ute, er ikke lenge siden jeg la opp stor OBC selv. Har ikke lagt opp temp.sensor enda da :P men har lyst på den :P

Skrevet

Ja, i dag har jeg ikke OBC. Så "alt" må jo legges opp. Er bare en 316 som blir solgt til sommeren igjen, orker ikke og legge for mye tid i det, så ønsker bare strøm inn til klokken + temp. OBC blir sikkert sendt på mandag, så fint om jeg får sendt en kjapp melding til han om det er noe mer enn tempføleren bak frontfangeren og kontakta jeg trenger. Det enkleste for han blir og kutte kontakta bak ca 5 cm lang...

Skrevet

Tror jeg ville bedt om mer enn 5 cm om han skal klippe den uansett. Husk å få med BEGGE kontaktene (Dersom det er den store)

Be gjerne om gonggong-en også, den sitter under dashen på førerside.

Jeg brukte vel en kveld på å koble "alt" .

Jeg vil anbefale deg å koble opp alt. Tenk så mye mer attraktivt det blir når du kan selge en 316 med ettermontert OBC der de fleste funskjoner funker ;) (PS! For å koble opp alt trnger du også 1-2 ekstra pinner av typen som sitter i kontakten bak på den speedometer"dingsen".

Det jeg mangler å montere på min er gongongen, og temp-sensor :D Hadde vært digg å få de to på plass :P

Skrevet

Ja den grønne er gong. Du trenger metallclips til å dytte inn i kontakten(e) bak instrumenthuset også. Det er noen hull der det ikke er metallklips/ledninger inni, så da må du ha sånne løse :) Har en helt bunt hvis du er intr. Tror du trenger 3 eller 4 stk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...