frogs Skrevet Desember 4, 2010 Share Skrevet Desember 4, 2010 Jeg har problemer med stort strømtap på min E39, (ca. 820 mA), og batteriet er flatt etter to døgn. Problemet er at bilen ikke går i dvalemodus, og det gjør at radio/klokka lyser, lys på automatgir, og AC-anlegget fortsetter å virke flere timer etter at bilen er skrudd av og låst. Ved å feilsøke med å dra ut sikringer har jeg funnet ut at ved å dra ut sikring 25 (Radio/Mid display), så går bilen i dvalemodus på riktig måte, og lys på automatgir og AC-anlegget slukker etter ca. 15. min. Strømtapet er da nede i kun 10 mA, som jeg anser som normalt. Er det noen som vet hva som kan være feil, eventuelt hva mer som kan ligge på sikring 25? Kan det hjelpe å bytte viftemotstanden som har vært en gjenganger ved strømtap på BMW? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Desember 4, 2010 Share Skrevet Desember 4, 2010 For å sjekke viftemotstanden er det jo bare å dra stikket av den mens du måler tapping. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
moekim666 Skrevet Oktober 28, 2014 Share Skrevet Oktober 28, 2014 Har samme strømtap som du beskriver. Tar ut sikring 25, men da mister jeg strøm til obd2 og starter vil ikke gå. Orginal radio er byttet ut med vanlig 1din spiller, kan dette ha noe å si? Bør noe kodes bort? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
moekim666 Skrevet November 3, 2014 Share Skrevet November 3, 2014 Ingen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
moekim666 Skrevet November 3, 2014 Share Skrevet November 3, 2014 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
moekim666 Skrevet November 17, 2014 Share Skrevet November 17, 2014 Har funnet feilen. Var koblet ei ledning fra pin16 til pin1 på obdkontakten. Pin1 er 'ignition', så da ble det antageligvis en strømtyv der. Så også at sikring 15 var gått. Fjernet laskingen på obdn og satte i sikring 15, og nå bruker bilen kun 0,01 A i dvale. Det jeg ikke skjønner er hvorfor det var lasking mellom pin1 og 16. Selfølgelig for å få strøm til pin1, men hadde kanskje vært lurere å sjekke sikringsboksen først? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå