Gå til innhold

Strømtap på E39


frogs
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med stort strømtap på min E39, (ca. 820 mA), og batteriet er flatt etter to døgn. Problemet er at bilen ikke går i dvalemodus, og det gjør at radio/klokka lyser, lys på automatgir, og AC-anlegget fortsetter å virke flere timer etter at bilen er skrudd av og låst.

Ved å feilsøke med å dra ut sikringer har jeg funnet ut at ved å dra ut sikring 25 (Radio/Mid display), så går bilen i dvalemodus på riktig måte, og lys på automatgir og AC-anlegget slukker etter ca. 15. min. Strømtapet er da nede i kun 10 mA, som jeg anser som normalt.

Er det noen som vet hva som kan være feil, eventuelt hva mer som kan ligge på sikring 25? Kan det hjelpe å bytte viftemotstanden som har vært en gjenganger ved strømtap på BMW?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...
  • 2 weeks later...

Har funnet feilen. Var koblet ei ledning fra pin16 til pin1 på obdkontakten. Pin1 er 'ignition', så da ble det antageligvis en strømtyv der. Så også at sikring 15 var gått. Fjernet laskingen på obdn og satte i sikring 15, og nå bruker bilen kun 0,01 A i dvale.

Det jeg ikke skjønner er hvorfor det var lasking mellom pin1 og 16. Selfølgelig for å få strøm til pin1, men hadde kanskje vært lurere å sjekke sikringsboksen først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...