Gå til innhold

Justerbart senkesett på E46

HaraldG
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Tiden er kommet for å kjøpe nytt senkesett, ettersom jeg ikke har papirer på det jeg har nå, og ettersom det er rett og slett for lavt for å kunne ha mer enn 3 personer i bilen. Bilen står på 19/235/40 dekk med m5 felger, og jeg vil tippe bilen er senket med 50mm foran og 40mm bak, muligens 40/40 (forrige eier hadde ikke peiling, så da har ikke jeg det heller). Jeg har sett litt rundt og har vært veldig usikker på hvor høyt det nye senkesettet skal være, men kom over et justerbart et som var såpass billig at jeg kan like greit kjøpe det og bestemme høyde i ettertid. Eneste problemet er jo at bilen er senket før, og det kun med fjærer. Hvis jeg da skal kjøpe det justerbare senkesettet her: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=21371754 så vil jeg vel måtte sette på originalfjærer igjen? Skal også levere inn bilen på verksted og få det skikkelig gjort og ta en hjulstillingskontroll etterpå også, men jeg er usikker på hva som egentlig er en god pris for å montere dette. Jeg leste i tråden til senkesettet her på bimmers at en kar monterte det på 1.5 timer. BMW verkstedet mener det vil ta 4 timer, og vil derfor ha 6-7 tusen for jobben, noe jeg syns er drøyt mye. Jeg har tenkt til å prute på dette, men trenger jo først å forhøre meg litt om hvor lang tid det vanligvis tar å sette på senkesett, før jeg kan komme med et motforslag. Noen som kan hjelpe meg litt på disse spørsmålene her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor i landet holder du til? jeg har montert på min e46. stod da på gulvet med vanlig jekk og tok ett og ett fjørbein. brukte ca to timer.

det jeg gjorde var og kjøpe topplager på mekonomen. satte sammen coilovera med de nye lagra. og heiv ut det gamle, og satte inn det nye. justerte alle like høyt/lavt. og er meget fornøyd med høyden jeg traff på..

firehjuls måling er ett must når den blir senket såpass. så egentlig burde du kjøpe topplager fra gs så du får justert camber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...