Gå til innhold

forbedre bremser e39 528

Eklund
 Share

Anbefalte innlegg

Skal ha nye bremseklosser og vurderer green stuff. Hørt at red stuff kan lage for mye varme og skivene kan bli skeve. Noen som har opplevd dette? Noen som ellers vet bedre skiver frem som passer på samme kalipper eller andre mods som ikke koster ti lapper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med forbedre? Mindre støving? Tåle mer varme?

For vanlig kjøring på vei er orginalt helt fint. Greenstuff et greit valg hvis du ønsker mindre støv, og yellowstuff hvis bilen skal brukes på bane. Skivene er ikke så nøye; hadde kjøpt helt vanlige skiver uten masse hull. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle beleggene må skiftes uansett og tenkte legge i litt ekstra når jeg først er i gang. Stopper ellers bra, og abs må jobbe ved full bremsing selv i ganske høy fart. Er bedre bremseegenskaper jeg er ute etter og piping skal det ikke være. Så da er vell klosser som tåler mer varme kanskje noe. Så spørs det litt om skivene og bremsevæsken tåler det. Noe jeg ikke aner noe om og derfor lurer jeg litt på om noen har erfaringer med å bare oppgradere beleggene. Så var det bare belegg bak på gsbildeler, så lurer litt på andre steder som kan anbefales. THX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det mulig at jeg blander sammen litt fra bremsing med vinterdekk. Husker ikke helt hvordan den er med sommerdekk og bremsing i høy fart. Har liksom ikke tenkt over det før lampa begynte å lyse. Har hørt at red stuff kan ta originalskivene, ellers ikke noe mer. Hvem produserer originalbeleggene? Fikk tid til mekonomen, og ba om å ikke få pipebremser, men det har jeg fått der før. De sa at de hadde noe som ikke var mintex, men var på tre bokstaver og begynnte på A. AVE kanskje. Lurer på om jeg må innom bmw for å få orntli greier eller om dette duger. Jeg var mest opptatt av å få noe bedre, men gs hadde ingenting på lager. Bor i Oslo hvis noen vet om noen bra belegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...