Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, har sveist esab sperre på en 320 e30 diff, d jeg lurer på er om det er voldsom bryting eller om stikkakslingene ryker. skal brukes på bane og som bruksbil... er det noe anna problem enn at dekka blir slitte????

mvh sondre

Skrevet

det meste vil jeg si begge hjula vil gå like fort rundt. sperre som du har sveist, brukes kun ved svært lave hastigheter og\eller for å komme seg løs. du vil fort merke det. det er vel ikke til annet enn å kjøre rettstrekke og lage smultringer. Langt ifra tilrådelig på bane.

Skrevet
Ville ALDRI ha brukt bil med sveist sperre som bruksbil. Dette kan vere LIVSFARLIG, og spesielt på grusvei og vinterføre

Hva er det du sikter til da ? At bilen plutselig kan gli ut ?

Skrevet
Ville ALDRI ha brukt bil med sveist sperre som bruksbil. Dette kan vere LIVSFARLIG, og spesielt på grusvei og vinterføre

Hva er det du sikter til da ? At bilen plutselig kan gli ut ?

Ja.. Du kan plutseli få understyring eller overstyring

Skrevet
Ville ALDRI ha brukt bil med sveist sperre som bruksbil. Dette kan vere LIVSFARLIG, og spesielt på grusvei og vinterføre

Hva er det du sikter til da ? At bilen plutselig kan gli ut ?

Ja.. Du kan plutseli få understyring eller overstyring

bullshit, har kjørt med sveisasperre i hele vinter å merker ikke en dritt av det i fart og i svinger osv.

Skrevet

bullshit, har kjørt med sveisasperre i hele vinter å merker ikke en dritt av det i fart og i svinger osv.

Tulling. Da har du ikke sveisa riktig, for sveisa sperre er jo livsfarlig på vinteren.

Skrevet

Da må du lære deg å kjøre, like farlig å kjøre uten sperre som med på vintern, Og takler du ikke en bil som understyrer, overstyrer bør du heller ikke ha sånn bil, enkelt og greit.

Skrevet

bullshit, har kjørt med sveisasperre i hele vinter å merker ikke en dritt av det i fart og i svinger osv.

Tulling. Da har du ikke sveisa riktig, for sveisa sperre er jo livsfarlig på vinteren.

du må ikke høre på hva dine 13 år gamle kompiser sier

Skrevet

Det er helt klart en større risiko å kjøre bil med sveisa diff.. Mindre kontroll inn og ut av svinger. :) Men akkurat det er kanskje noe man ønsker?

Uansett.. vet ikke helt hva forsikrings selskapet sier når du mistet kontrollen og skled over tre fire stykker som stod på bussholdeplassen.. finner de ut om diffen så har du et problem resten av livet.

Skrevet

bullshit, har kjørt med sveisasperre i hele vinter å merker ikke en dritt av det i fart og i svinger osv.

Tulling. Da har du ikke sveisa riktig, for sveisa sperre er jo livsfarlig på vinteren.

Hvordan kan jeg sveise feil ? = p Sperrer den så har du sveisa riktig, å det gjør den.

Skrevet

På vinterføre bør du vite godt hva du holder på med hvis du skal kjøre med sveiset sperre..

Er som nevnt ovenfor veldig fort gjort og få understyring...

Skrevet

vel, den kommer litt raskere ut når du går inn for å få den ut, å flyter veldig lett over til kontra. Ellers er det ikke mye forskjell fra å ha en diff som oppfører seg på vinterføre spør du meg..

Skrevet

mye for og imot her, men en org sperre er klart bedre på en bruksbil, hadde 240 tic med sveisasperre en hel vinter uten noen problemer egentlig, en drøm å kjøre og sladde med, helt till asvalt kom, det bryter å er helt jævlig å kjøre:P

gå forr å spare opp å kjøp en ordntli sperre, sveise till banebruk(innen drifting seff) kan je værra med på, men till bruksbil så vil je itte annbefale sveisa sperre, har kjørt det selv:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...