Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,Har vært oppe med dette problemet tidligere. Har en 2001 520iat(m54) som smårister ved kald motor.Feiltenning kommer opp som feil.(hos bmw-verksted) Har nå byttet plugger,lmm,veivhusvent.,dyser er sjekket,coiler er sjekket,ventilløftere byttet på 2 sylindere.sjekket for falskluft..Feilen fortsatt der.Har pågått et år nå med inn og ut av verksted..

Nå har feil på den ene sylinderen som det ble byttet løftere kommet opp..Har kostet mye og verkstedet bytter og bytter og sender regning på ting som blir gjort uten at feilen er ordnet. Noen som har vært borti dette problemet på kald motor?blir greitt etter 30-40 sek når den står på tomgang..

Enkelte tror det kan være toppakningen..noen andre som har tips???

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

tror ikke det er gjort...syns det er litt rart at et merkeverksted ikke klarer å finne ut av dette da de har lang fartstid på bmw...

Men verkstedet ønsker nå å bytte toppakning...

Skrevet

Om de skal bytte topppakning så er det trolig pga de tror den har kompresjonssvikt.

Synes det er meget rart om de har fattet denne beslutningen uten å ta en kompresjonstest da :P

Skrevet

vel...de mente at d var lekkasje inn til forbrenningskammeret e.l sånn at bensinen ikke ble antent pga en evt vannperle som lå der...og dermed ble bensintilførselen på den sylinderen kuttet..men hvor sannsynlig er det på 3 sylindere samtidig da???jeg syns det høres rart ut..

Skrevet
vel...de mente at d var lekkasje inn til forbrenningskammeret e.l sånn at bensinen ikke ble antent pga en evt vannperle som lå der...og dermed ble bensintilførselen på den sylinderen kuttet..men hvor sannsynlig er det på 3 sylindere samtidig da???jeg syns det høres rart ut..

Bullshit.. Høres ikkje ut som dei har rette kompetansen ved dette verkstedet etter min meining

Skrevet

Om det er lekkasje imellom forbrenningskammer og kjølekanaler vil du ha spor av co2 i kjølevannet. Dette kan testes enkelt med en co2 tester.. Men også om det er lekkasje imellom forbrenningskammer og kjølekanaler så vil du ha mindre kompresjonstrykk på de sylindre det er snakk om.

Skrevet

usikker på hva jeg kan kreve her også da..blir jo dyrt etterhvert..skulle så gjerne fått ordnet dette da bilen er helt i orden foruten dette...

Skal snakke med de imorgen igjen..

Skrevet

nøyaktig det samme har jeg!! motorfeil lampe lyser og bilen rister, tenningsfeil ved oppstart!!!

har byttet følere, termostathus, alle slanger i forbindelse olje/ånding foran og bak innsug......

phu....

skal prøve og bytte plugger på torsdag!!!

ser du skriver toppakkning!!

jeg har over halt topp nylig...ventiler og sete slipt ,samt ny toppakning osv.....44 000-

er drittlei!!!

hadde forøvrig tenningsfeil på alle sylindre jeg da...på diagnose, motor trodde også at det var 48-

jeg har også 2001 520ia.....m-dritt [-X

Skrevet

hvor ofte har det vært bytta olje? tenker på at det er mye alvleiringer i motor. dette kan føre til at en ventilløfter svikter som fårårsaker tenning miss.

dette har jeg vært borti en gang og tru meg det var mye feilsøk. blant anna topp pakning.

så ikke få dæm til og bytte topp pakning. be det verkstedet og demontere topp dekselet og se om det er mye "asfalt" og koks avleiriger osv.. da kan det hende du bare trenger og bytte 4 ventilløftere på den syl du har miss på.

håper dette kan hjelpe deg vidre

Skrevet

jeg fikk feil på to sylindere først..byttet en hel masse deler. byttet også ventilløftere på disse to til slutt..risting fortsatt der,men ikke så ille når det er kaldt..skulle sjekke ved en ny tur til verkstedet og da kom det opp tenningsfeil på en av disse som ventilløfterne var byttet på pluss to nye sylindere...

Det jeg skal gjøre er å få byttet coiler...de jeg har er testa men verkstedet ville også prøvebytte coiler før toppakning bytte..

fatter ikke hva som er galt...blir jo sinnsyk av dette:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...