RaymondJ Skrevet Desember 5, 2010 Share Skrevet Desember 5, 2010 Beltene på begge sider foran på min E39 -99 er VELDIG trege til å rulle seg inn. Drar seg inn av seg slv til slutt, en de vil helst ha hjelp. Forbanna irriterende, da låsene har en tendens til å komme i kle i døråpningen. Prøve forsiktig med litt silikonspray på innerste delen av beltet, altså den som blir rullet på føst? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Desember 5, 2010 Share Skrevet Desember 5, 2010 Det blir vel som å smøre et slepetau i håp om at bilen man sleper skal rulle lettere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 5, 2010 Share Skrevet Desember 5, 2010 Er vel best å demontere hele greiene og få smurt opp opplagringen på rullene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaymondJ Skrevet Desember 5, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2010 Er det kjent sak at disse blir trege? Ellers går jo beltet gjennom en del ræl oppe på B-stolpen, tenkte det var der det kunne gli litt tregt. Men ser poenget ja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 5, 2010 Share Skrevet Desember 5, 2010 Har hatt samme problemet på 2 av 3 e39er jeg har hatt:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigvald Skrevet Desember 6, 2010 Share Skrevet Desember 6, 2010 samme problem på min e39. kjekt hvis noen har en grei måte å fikse/smøre dette opp på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-39 Skrevet Desember 6, 2010 Share Skrevet Desember 6, 2010 Har samme problem på min. Tar evigheter føre beltet ruller inn igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 6, 2010 Share Skrevet Desember 6, 2010 Skru ut hele rullen og smør opp.. Tar ca en halvtime pr side. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Desember 6, 2010 Share Skrevet Desember 6, 2010 Er litt forskjellig virker det som, på noen er det ikke rullen som er problemet i det hele tatt. På min E39 var beltet på høyre sida litt tregt, men der er det mekanismen oppe som gjorde at beltet gikk tregt inn. Bytta til en annen fra en annen bil, og beltet føyk inn igjen Hvis den mekanismen som justerer høyden på beltet i forhold til stolen har hoppet av (en vaier under setet) kan også beltet gå tregt inn igjen har jeg erfart, selvom alt annet fungerer fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaymondJ Skrevet Desember 6, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2010 Aha, skal høyden på det øvre beltefestet flytte seg når man flytter på stolen? Det visste jeg ikke! Sjekke om det kan være noe krøll der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå