bayerne34 Skrevet Desember 6, 2010 Share Skrevet Desember 6, 2010 Hei! Legger nå ut bilen som ferdig prosjekt, har ikke hatt en prosjekt tråd gående underveis, men legger nå ut det jeg kan dokumentere. Legger ut et helhetsbilde av bilen fra forgje eier, før "kresj" Bilen ble kjøpt av matsby her på forumet, da med div defekter: Bilen hadde knekt 2 ventilløftere, og hadde en relativt heftig bulk i venstre bakskjerm: I første omgang begynte jobben på toppen, rev ut topp og satte løs arbeidslysten på å bytte alle løftere og alle ventilene ble byttet samt slipt stolene, byttet også ventiltetninger og fjøre. Demontering av toppen, måtte ty til vaskehallen da fattern og hans prosjekter opptok resten av garasjen: Toppen ute: På arbeidsbenken: Halveis: Snart på plass: Første oppstart etter monteing, legg merke til turtall Så gikk jobben over til rettingen av bakskjermen, litt dårlig med bilder på dette, men poster det jeg har. Etter jigging, sveiste fast punkt i bilen og dro ut med jigg, så med kjetting rundt stolpen i 4-søyler bukken vår, og deretter finretting med kjærlighet: Ünterweghs: Hadde på sommerhjul og kjørte en tur for inspirasjon: Her har vi helten i aksjon, syregrunning av det som var bart stål på hele bilen (sandblåste ALL rust rundt hele). Et lite helhetsbilde under vask og diagnose, før flytting av verksted: Under denne vasken, tok vi for oss interiøret: Stemningsbilde 10min etter henting: Slik så det ut når vi henta bilen: Etter et par runder med russisk kjærlighet: Russer i aksjon: Skumvask av dørken: Innflytting i nytt verksted, hint: Varmepumpe, 4tonns bukk og lys: Grunnings bilder: Avtrekksvifte må man ha, vi har da Bavarias finest i gjennskinn i vinduet: LAKK, FØRSTE BIL JEG NOENGANG HAR LAKKERT (litt forum knøling, kommer i flere edits) Et helhetsbilde etter lufting, ferdig lakkert, med vinterhjul, en såkalt TEASER Skal ta helhetsbilder når jeg er ferdig på jobb i dag. Elsker denne bilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Desember 6, 2010 Share Skrevet Desember 6, 2010 Ser jo bra ut dette, fint interiør Men ikke si at dere vasket skinnet med vann og zalo? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayerne34 Skrevet Desember 6, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2010 Vasket med vann, men ikke zalo nei. Benytta "gostoff" som vi kaller det. Hemmelig stoff man bruker før skinnbehandling og skinnpolish Takk for det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Desember 6, 2010 Share Skrevet Desember 6, 2010 Godt å se at bilen har havnet i rette hendene Denne bilen hadde/har absoulutt potensiale Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayerne34 Skrevet Desember 6, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2010 Takk for det Div småpjask nå, før eu kontroll på fredag. Forhåpentligvis er bilen på veien til helga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kingoftheroad Skrevet Desember 7, 2010 Share Skrevet Desember 7, 2010 Dette så bra ut:D flere bilder;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayerne34 Skrevet Desember 8, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2010 Takktakk, jobber med saken. Monterte sorte DE lykter i går, så veldig bra ut. Har også montert resten av listverk og div som mangler, skal lakke opp igjen sideskjørtene før helga. Får delene som mangler til eu i dag, så da blir det eu kontroll så fort som mulig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanskr Skrevet Desember 8, 2010 Share Skrevet Desember 8, 2010 flott bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayerne34 Skrevet Desember 13, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2010 De lykter og sorte blinkers montert. Bilde kommer ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Desember 23, 2010 Share Skrevet Desember 23, 2010 Såg bilen på veien her en dag, så jeg regner med den vart godkjent til slutt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayerne34 Skrevet Desember 27, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2010 Ble godkjent, og på veien etter 1 uke med konstant bruk hver dag, uten feilpikk. Gliser videre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-Coupe Skrevet Desember 27, 2010 Share Skrevet Desember 27, 2010 Ble godkjent, og på veien etter 1 uke med konstant bruk hver dag, uten feilpikk. Gliser videre Liker!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå