Gå til innhold

Noen som har noen god svar på dette?(trenger pipe)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo. Jeg skulle ta av felgene på bmw'n men så kom det jo fram at det var sånne låsemuttere, Hva skal jeg gjøre? Jeg har ikke pipe til den, jeg har vært på biltema og spurt de fikk ikke bestilt den heller, fordi det er som en nøkkel til en bil :o Noen som har noe bra ider? Jeg har varma og prøvd alt nesten, Noen som kankje har en pipe jeg kan låne eller kjøpe?

Det er sånne muttere med sånne tagger det er to små tagger så en stor så to små så en stor. Noe i den duren:)

HASTER!!

Skrevet
Bor den opp og bruk verktøy fra biltema til å skru ut.

Edit: Mutter? :D

Blir mye jobb og da må jeg ha ny skive sansynelig,jeg prøver og sveise på en mutter!

Skrevet

Det var ordet jeg ikke fant :P

Du trenger jo ikke skifte bremseskiver. Bolten (er det en bolt?) er jo såpass stor at man lett får den ut igjen. Sveisin høres jo ut som mer arbeid. Er vel kanskje i alu og?

Det er bolt bakene ifra så mutter på utsiden! Jeg skulle har hatt det gjort før i morra kveld derfor det hadde vært fint med pipe.

Skrevet
Men hvis jeg forstår deg rett så kan du jo bare borre med en borr større en bolten og dermed vil den løsne fra mutteren. Eller?

Ja får prøve noe slikt!

Skrevet

alt dette høres ut som stress.

Biltema selger ett kitt som ser ut som pipehoder men med tenner istedet. Disse banker du på låsbolten og vrir om med en latmannsarm. Vips, låsebolten/ låsemutteren ut. Fix ferdig.

Gjorde akkurat det samme på forrige bilen min etter å ha mistet pipenøkkelen til låsmutterne.

Skrevet
alt dette høres ut som stress.

Biltema selger ett kitt som ser ut som pipehoder men med tenner istedet. Disse banker du på låsbolten og vrir om med en latmannsarm. Vips, låsebolten/ låsemutteren ut. Fix ferdig.

Gjorde akkurat det samme på forrige bilen min etter å ha mistet pipenøkkelen til låsmutterne.

Hva er artnr? har du link til?

Skrevet
Hvordan gikk det? Fikk du ut låsebolten/ låsemutteren?

Prøver etterpå. Men jeg tror ikke det! Bor i holmestrand og biltema er i tbg og jeg har ikke lappen! :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...