Mr. Mauer Skrevet Desember 7, 2010 Skrevet Desember 7, 2010 Har planer om å kjøpe en billig 316 e36 (1992) av ei venninne og sette inn en større motor. Har ikke så utrolig peiling på bmw eller bil generelt, men hadde vært fint om noen kunne ha hjulpet meg med dette. Hva slags motor passer "best" inn? Svigerfar er mekaniker så han fikser mekkinga., hvor mye burde jeg gi han for jobben? Jo mere muskler jo bedre, men trenger ikke være ekstremt. rundt 200 hk er greit. Hjertelig takk på forhånd
vegard89 Skrevet Desember 7, 2010 Skrevet Desember 7, 2010 Hvor mye du burde gi han for jobben, er vel best å bli enig med han om kan jo putte in en 2.5 liter rekke 6er den har jo orginalt 192 hk! og den går rett inn... men da må du bytte ledningsnett + hjerne regner jeg med. får å få det godkjent så må det jo byttes en del mere enn bare kun motor. men om dette lønner seg i forhold til pris og tid det vet jeg ikke.. letteste hadde vel kanskje å kjøpt en 320 eller noe, siden disse ligger lavt i pris nå idag.. Er nok helt sikkert noen andre her på forumet som er flinkere til å svare på dette spørsmålet enn meg..
Mr. Mauer Skrevet Desember 8, 2010 Forfatter Skrevet Desember 8, 2010 kom på nå at det var noe jeg hadde glemt å skrive, hu selger den for 5000, og det er ikke noen store feil med bilen, hu vil bare ha den vekk. Lønner det seg å kjøpe den å sette inn motor, eller burde jeg heller kjøpe en 325 istedet? Motor får man billig i sverige, og mange delbiler på finn.
fizn Skrevet Desember 8, 2010 Skrevet Desember 8, 2010 Kjøp en M50B25 motor, passer rett i som han over sier og har også en ytelse på 192hestekrefter. Edit: Koster en del ekstra om du skal ombygge den og godkjenne, masse som må byttes da på en orginal 316. Ta deg en liten sjekk rundt om kring på forumet evt. lag en tråd om hva man må skifte for å få godkjent en 316 med M50B25 motor i.
-Erik- Skrevet Desember 8, 2010 Skrevet Desember 8, 2010 Om du ikke er redd for å bli stoppet, er en 325 motor det som ligger nermest 200hk, som nenvt over. Men om du vil slippe å bli eid i en teknisk kontroll høres det mye lettere ut å bare slippe ned en 318is. Der er det bare 140hk men går 10 ganger bedre en 316 hvertfall
fizn Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 Går jo ann å kjøre uten godkjenning da, sjeldent dem sjekker det
KentRogerE34 Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 sant. men blir du stoppet svir det. og krokker du med noen så dekker ikke forsikringa det hvis de finner ut at bilen har annen større motor en orginalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå