leba Skrevet Desember 8, 2010 Share Skrevet Desember 8, 2010 Hei. Er ny på forumet her, så tenkte å lage en liten tråd om bilen min. Har da blitt den heldige eier av en 320i cab og er veldig fornøyd med bilen. Har hatt BMW tidligere da en 318i touring så det er en NY verden med sekseren og grom lyd!! Har bare annonse bilde foreløpig, men bilder kommer. Litt info om bilen: 95 mod 168000 km M3 styling/look 17 M3 vinterfelger 225/45-17 dekk 18" ASA sommerfelger med krom kant HR justerbart senkesett (bare senket bak foreløpig av forrige eier) Klima El.vindu El.speil Man. cab Sportsskinnseter Effektanlegg (litt usikker på om det er hele veien eller bare bakre potte) Cosmossort med sort cab Hvite blinklys hele veien Det har vært noen skikkelige hobby mekanikere på bilen før meg så har litt småtteri å fikse på den. - Mangler kontakt på ene tåkelyset (det er bare kabelsko rett på lampa) - Døråpner funksjonen på fører er ikke 100%, må bytte staga i døra - El speila fungerer ikke som de skal, går ikke alle veier og feil vel, innover er utover osv (noen som har koblingsskjema for disse?) - Dørtrekket i baksete er løst - Dørtekket på pass.døra har løsnet fra lista opp, dårlig liming før, så blir limt på nytt nå - Vibrasjonslyd i mitdkonsollen. (tips ?) - Justere vindu på førersia, lukker seg ikke ordentlig hver gang. Er også noen rustbobler på høyre bakskjerm, mulig jeg må bytte denne etterhvert, fikk en oppretter til å ta en titt og han trodde det var hull tvers igjen hvis man tok litt hardt i det, men skal sjekke det nærmere. Må også ta noe rust i innerskjermen/hjulbuen foran, da tidligere eier har kjørt uten innerskjerm/feil innerskjerm, NAF fant endel rust der på NAF testen. Må også tilpasse skjermen litt, men det blir gjort om ikke lenge. Har også et par spr. Det fulgte med 18" sommerfelger, hvordan passer dette med senking og hvor mye kan jeg senke uten at det subber? Har aldri hatt BMW cab før, det er manuell cab på denne, hvordan skal funksjonen med å åpne "cab-lokket" bak fungere? Syns ikke det spretter nok opp når jeg drar i håndtaket inne i bilen pluss at jeg må frigjøre en "lås" for å få det opp, er dette riktig? På forhånd takk for all hjelp, svar og tips :) Lars-Erik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leba Skrevet Desember 8, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2010 Tenkte å ta en service på bilen, hvilken olje, plugger, filter osv anbefaler folket? Forrige eier hadde brukt Shell 5W40 er det en bra olje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leba Skrevet Desember 9, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2010 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-RACING Skrevet Desember 10, 2010 Share Skrevet Desember 10, 2010 Gratulerer med fin cab! Castrol olje er vertfall ikkje eit dårleg valg:) Pluggar får du hos BMW, GS-bildeler eller hos andre bilrekvisita-sjapper. F.eks NGK pluggar. Ville kjøpt nakkestøtter bak og på sikt, setet er laget for ettermontering av dette. Lykke til videre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Desember 10, 2010 Share Skrevet Desember 10, 2010 Kjempe fin bil du har der. Kunna tenkt meg cab selv også etterhvert Den mekanismen med at du må frigjøre den åpnern under lokket etter at du har dratt i åpnern i siden bak stemmer helt den. Skal være slik Så ut som en fin plass du har vert å tatt bilder også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leba Skrevet Desember 12, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2010 Kjempe fin bil du har der. Kunna tenkt meg cab selv også etterhvert Den mekanismen med at du må frigjøre den åpnern under lokket etter at du har dratt i åpnern i siden bak stemmer helt den. Skal være slik Så ut som en fin plass du har vert å tatt bilder også Tusen takk for det Okei, da er alt i orden med cab mekanismen. Er forrige eier som har tatt det bilde, men fint sted ja, hehe. Skal få tatt noen bilder selv bare få vasket den osv.... Gratulerer med fin cab! Castrol olje er vertfall ikkje eit dårleg valg:) Pluggar får du hos BMW, GS-bildeler eller hos andre bilrekvisita-sjapper. F.eks NGK pluggar.Ville kjøpt nakkestøtter bak og på sikt, setet er laget for ettermontering av dette. Lykke til videre Tusen takk, er veldig fornøyd Aha, genialt takk for info, da blir det nakkestøtter bak etterhvert, bilen er mye penere med det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik89 Skrevet Desember 12, 2010 Share Skrevet Desember 12, 2010 Ang. HODEstøtter bak, så skal jeg ikke si noe sikkert, men tror du må kjøpe "nye" seter bak med hodestøtte fra før. Ihvertfall det jeg har hørt, om ikke det går an å lage hull selv, men tviler på det er noe noen vurderer Gjelder bare om du ikke har hull til hodestøtter bak, slik som jeg ikke har. Men ellers ser bilen bra ut, blir bra med nye bilder. Noe litt nærmere Gratulerer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leba Skrevet Desember 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2010 Takk takk Skal se om ikke jeg får vasket og knipset litt iløpet av jula Ja, får sjekke det litt nærmere når det blir aktuelt. Blir nok ikke aktuelt å lage hull selv nei som du sier... hehe Da får jeg heller finne bakseter med nakkestøttet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leba Skrevet Desember 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2010 Fikk noen smådeler fra BMW idag. Klips til dørtrekk Skruer til håndtak på dørtrekket Deksel til skruer på motordeksel Deksel til skrue på sikkerhetsbelte nede på gulvet Kontakt til tåkelys med ledning. Blir vel å monterer ting i romjula. Legger også med et bilde av førerdøra, der ser dere hvor bøyde staga til døråpner funksjonen er. Så må bytte de også. De hadde aldri solgt de på BMW i Tønsberg, så det måtte bestilles, men kostet ikke mer enn 130,- pr stk. Noen som har byttet de før? Er de bare å "hekte av" og på med nye? Måtte også lime lista øverst på dørtrekket, da denne var knekt og satt igjen på bilen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_325iM Skrevet Desember 14, 2010 Share Skrevet Desember 14, 2010 DEn lista på dørtrekket løsner ALLTID på E36... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leba Skrevet Desember 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2010 DEn lista på dørtrekket løsner ALLTID på E36... Skjønte det, så den var limt på den andre sia også, i 3 deler hehe. På passasjer sia var det BARE 2 deler Men satser på at den holder nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leba Skrevet Desember 28, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2010 Tenkte å få senka bilen foran snart, men har ikke montert senkesett før. Er dette veldig vanskelig foran? Må man bruke fjærklemmer eller får man tatt ut hele demperen/fjæra i ett? Skal montere HR høydejusterbart så skal bytte både demper & fjær. Hvordan vet jeg også hvor mye jeg senker? Legg gjerne ut bilder av hvordan det gjøres. På forhånd takk for all hjelp og info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuneSch Skrevet Desember 29, 2010 Share Skrevet Desember 29, 2010 hvis du skal sette inn justerbart, så kan du bare ta ut det gamle fjærbeinet helt, med fjær og alt trenger ikke klemmer da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Desember 29, 2010 Share Skrevet Desember 29, 2010 hvis du skal sette inn justerbart, så kan du bare ta ut det gamle fjærbeinet helt, med fjær og alt trenger ikke klemmer da. Med mindre du kjøper nye tårnlagre også, så trenger du fjærklemmer for å demontere det gamle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuneSch Skrevet Desember 29, 2010 Share Skrevet Desember 29, 2010 hvis du skal sette inn justerbart, så kan du bare ta ut det gamle fjærbeinet helt, med fjær og alt trenger ikke klemmer da. Med mindre du kjøper nye tårnlagre også, så trenger du fjærklemmer for å demontere det gamle Ja, selvfølgelig tenkte ikke så langt, da jeg har tenkt til å kjøpe nye fjærbeinslager når jeg skal ha justerbart til våren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå