Gå til innhold

Lars-Erik´s BMW 95 E36 320i Cab (SELGES)

leba
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har fått et lite problem med sentrallåsen på bilen, når jeg låser førerdøra låser den ikke de andre, men når jeg låser bakluka låser den også pass.døra, men så begynner sentrallåsen å "jobbe" og låser seg selv opp & igjen 4-5 ganger før alt er låst. Når jeg så låser opp igjen, så er det bare fører døra som åpner seg, hvis jeg låser opp bak er det bare bakluka & pass.døra som låses opp. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Da har jeg fått fikset sentrallåsen, var bare kontakten som hadde hoppet av i førerdøra :)

Idag jeg har byttet begge bærearmene foran og fått montert HR coilovers foran. Skjønner ikke helt hva forrige eier har kjøpt, for det så ikke ut som det var justerbart bak (han har montert dette), men skal sjekke det opp litt... Noen som har bilder av hvordan coilovers ser ut bak på en E36?

Så nå må jeg bare bytte en eller annen ring bak rattet som ledningen til hornet og airbagen sitter i for hornet virker ikke, så kan bilen EU godkjennes.

Her har også tidligere eier(e) gjort mye rart, rattet har tydeligvis vært av før for airbagen var ikke koblet til og montert feil så ledningen var ikke lang nok engang :S :P

Lurer også på et par andre ting: Har 17" "M3 felger", men disse subber i innerskjermene på respektive side man svinger til ved fullt rattutslag, det skal vel ikke være nødvendig å bruke spacere på disse bilene med 17"? Hvordan passer det da med 18" som jeg har på sommerhjula? Kan det være feil inpress på 17"? Trodde disse bare var til 3 serien....

Håper noen har noen svar eller forslag, på forhånd takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har montert coilovere så kan du risikere subbing med de originale M3-felgene p.g.a at de har ganske høyt innpress.

Når det gjelder coilovere bak så skal det sitte en justeringsmekanisme i fjæra og demperen skal stå for seg selv.

Det burde se omtrent slik ut;

iq6wqo0oxafn3woyojv7.jpg

Justeringsmekanismen kan også være montert på toppen av fjæra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på trekket bak sidevinduene?

Eller tenker du på selve taket over hodet?

Fikk ordna kalesjet innvendig idag, en av de forrige eierne har visst klart å ødelegge den ene siden så den bare henger og slenger..fikk endelig fiksa det idag :)

Før:

klkq7i7qgh77p3wgckvh.jpg

Etter:

7rpmq565vz1iwbq3tzps.jpg

Hvordan ordnet du dette Erik? Så i dag når jeg tok det cab´n at trekket hadde løsnet der også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du tatt et bilde av det? Åssen det ser ut innenfra kupéen og bak kalesjet om du skjønner :)

Jeg fiksa det med nål og sort tråd ;)

Men et lite tips, ta kalesjet halvveis "opp/ned".

Da får du mer plass, og alt blir igrunn mye enklere :)

Tok desverre ikke noe særlig med bilder underveis, da jeg ikke visste åssen utfallet blei.

Om du får tatt noen bilder så kan jeg kanskje få fiksa noe i photoshop, om hva som skal hvor.

Men jeg satt meg bare ned og titta på det, og fant etterhvert ut av en måte :)

OBS! Nå som det er minus osv, så må du ikke glemme bakruta da!

Du vet det sikkert, men alltids greit å være på den sikre siden og bare nevne det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, om det samme har skjedd deg så fungerer ikke de "klipsa" som var der før, for da har de knekt av.

Derfor jeg måtte sy de på igjen ;)

At når det er kaldt, så kan bakruta sprekke når du tar den kalesjet ned/opp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått fikset sentrallåsen, var bare kontakten som hadde hoppet av i førerdøra :)

Idag jeg har byttet begge bærearmene foran og fått montert HR coilovers foran. Skjønner ikke helt hva forrige eier har kjøpt, for det så ikke ut som det var justerbart bak (han har montert dette), men skal sjekke det opp litt... Noen som har bilder av hvordan coilovers ser ut bak på en E36?

Så nå må jeg bare bytte en eller annen ring bak rattet som ledningen til hornet og airbagen sitter i for hornet virker ikke, så kan bilen EU godkjennes.

Her har også tidligere eier(e) gjort mye rart, rattet har tydeligvis vært av før for airbagen var ikke koblet til og montert feil så ledningen var ikke lang nok engang :S :P

Lurer også på et par andre ting: Har 17" "M3 felger", men disse subber i innerskjermene på respektive side man svinger til ved fullt rattutslag, det skal vel ikke være nødvendig å bruke spacere på disse bilene med 17"? Hvordan passer det da med 18" som jeg har på sommerhjula? Kan det være feil inpress på 17"? Trodde disse bare var til 3 serien....

Håper noen har noen svar eller forslag, på forhånd takk for all hjelp.

Var sleperingen til rattet som var defekt, og den kostet bare 1700,- hos Bmw, så fikk idag istedet tak i et M tech 2 ratt til 1200,- så da blir det ratt bytte. Legger ut bilder av det når det er gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...