Peak Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 Hei, har problemer med 320i E36, kjøletanken koker etter litt kjøring og virker ikke ut som det er noe trykk i slangen, altså at den ikke suger inn noe vann. Har også en del eksos når bilen er kald, selv om jeg vet det blir det i kaldt vær, men nå vet jeg ikke hvordan det er når bilen blir litt varmere for jeg har ikke kunnet kjøre den langt før det lyser rødt på temp.målern, som jeg har lest kan tyde på at toppakningen er røket hvis det er mye hvit eller blålig røyk. Har heller ingen varme i bilen, blåser kun kald luft. Velger å håper det kun er vannpumpa som er gå'en eller termostaten? Hva tror dere? Arbeidet må gjøres på verksted pga. skole og jobb, så får aldri tid til å skru selv, så fint om dere oppgir priser hva det evt. ca koster på et verksted. Takker for svar!
hanskr Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 kan og vere skovlane på vanpumpa di som har slept akselen ?
ivarandre Skrevet Desember 12, 2010 Skrevet Desember 12, 2010 Sjekk termostat og Vannpumpe, er veldig lett og bytte er sikkert 100 tråder om how to bytte det og i verste fall siden den har kokt så kan det vær topp pakning og.
KalMar Skrevet Desember 13, 2010 Skrevet Desember 13, 2010 har du sett på vannpume og termostat. begynn der!
///Naitsirk Skrevet Desember 13, 2010 Skrevet Desember 13, 2010 Bumper for? Regner med du har prøvd å lufte systemet skikkelig og at det ikke hjalp... Har du sjekka termostaten og pumpa som nevnt over her? Må begynne der, gjort på en halvtime å ta ut begge deler
Peak Skrevet Desember 13, 2010 Forfatter Skrevet Desember 13, 2010 Bumper for? Regner med du har prøvd å lufte systemet skikkelig og at det ikke hjalp...Har du sjekka termostaten og pumpa som nevnt over her? Må begynne der, gjort på en halvtime å ta ut begge deler Hva jeg bumper for? Hvis du leser spørsmålet mitt før du svarer så ser du hva jeg spør om, vil vite hva folk tror før jeg tar med meg bilen på verksted å skifter undøvendige deler. Anyway, takker for svar...
KalMar Skrevet Desember 13, 2010 Skrevet Desember 13, 2010 Bumper for? Regner med du har prøvd å lufte systemet skikkelig og at det ikke hjalp...Har du sjekka termostaten og pumpa som nevnt over her? Må begynne der, gjort på en halvtime å ta ut begge deler Hva jeg bumper for? Hvis du leser spørsmålet mitt før du svarer så ser du hva jeg spør om, vil vite hva folk tror før jeg tar med meg bilen på verksted å skifter undøvendige deler. Anyway, takker for svar... Bruker bilen vann, er det noe som kan ligne på majones i motoroljen (dra opp peilepinen, og se ned i oljepåfylingslokket). Kjenn på kjølevæsken om den er veldig glatt når du gnir 2 fingre mot hverandre. (dypp begge fingrene i væsken). Mener det er et problem på disse motorene at vannpumpen er et svakt punkt. Vis du skal bytte så må du få tak i ei pumpe med jern skovler. Du klarer å få til ca 1 time med litt skruing for å se på de tingene som vi har nevnt her. Dropp heller TV`en en kveld.
///Naitsirk Skrevet Desember 13, 2010 Skrevet Desember 13, 2010 Leste spøsmålet jeg, og du hadde fått god starthjelp til hvor du skulle begynne å sjekke selv. Om dette ikke er mulig å se på selv så må du bare sette den inn på verksted for å få dem til å feilsøke. Verkstedprisene varierer , så håpløst å gi noen svar på pris.
Peak Skrevet Desember 13, 2010 Forfatter Skrevet Desember 13, 2010 Bumper for? Regner med du har prøvd å lufte systemet skikkelig og at det ikke hjalp...Har du sjekka termostaten og pumpa som nevnt over her? Må begynne der, gjort på en halvtime å ta ut begge deler Hva jeg bumper for? Hvis du leser spørsmålet mitt før du svarer så ser du hva jeg spør om, vil vite hva folk tror før jeg tar med meg bilen på verksted å skifter undøvendige deler. Anyway, takker for svar... Bruker bilen vann, er det noe som kan ligne på majones i motoroljen (dra opp peilepinen, og se ned i oljepåfylingslokket). Kjenn på kjølevæsken om den er veldig glatt når du gnir 2 fingre mot hverandre. (dypp begge fingrene i væsken). Mener det er et problem på disse motorene at vannpumpen er et svakt punkt. Vis du skal bytte så må du få tak i ei pumpe med jern skovler. Du klarer å få til ca 1 time med litt skruing for å se på de tingene som vi har nevnt her. Dropp heller TV`en en kveld. Flott, her snakker vi svar! Hjertlig
chrizz24 Skrevet Desember 15, 2010 Skrevet Desember 15, 2010 Hei. jeg har akkurat fått det samme problemet på min bmw 520 ia. 96 mod. har ikke noe trykk på kjøleanlegget og den bruker vann.. oljenivået har ikke steget noe. har sjekket det. og den koker ikke. går bare opp på normal temp. men blåser lunken luft bare. har fylt på så det kom vann ut ene luftehullet. å da var det med noen små vite flak i vannet.. hva har det å si? takker for alle gode svar jeg får
Peak Skrevet Desember 27, 2010 Forfatter Skrevet Desember 27, 2010 Da var bimmern tilbake på veien, og det var heldigvis kun termostat og vannpumpe som måtte byttes. Takker for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå