Gå til innhold

Nordens sinteste 1998ccm

Dorris
 Share

Anbefalte innlegg

er den bremsa i dynapac?

Er bremset i dynpack også ja, med relativt høyere resultat enn i mustang benken til protrim..

Jeg er ikke ute etter å kritisere noen rulle, men att det skiller MYE på effekt bremset rundt omkring i vårt fagre land er det ingen tvil om.

Skål og god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 1 month later...
er den bremsa i dynapac?

Er bremset i dynpack også ja, med relativt høyere resultat enn i mustang benken til protrim..

Jeg er ikke ute etter å kritisere noen rulle, men att det skiller MYE på effekt bremset rundt omkring i vårt fagre land er det ingen tvil om.

Skål og god helg!

Blei bremsa i dyna packen til (skal ikke nevne navn :P) selveste lotto rulla på våler for noen år siden, og da skilte d vel noe sånn som 100 hjul hester til mustangen på protrim... så til de her inne som mener de har både 5-6 og 700 hester på hjula, fordi de har bremsa i dyna pack rundt i landet her, vær så snill og ta turen til protrim og deres rullende landevei og prøv der! og oppfordre gjerne de med 1998 ccm, som mener de har 700 hester til å ta turen, for d skal jeg jaggu like og se! Meget mulig d er mange der ute som mener jeg er teit og ufattelig påståelig nå, men d er ikke uten grunn... jeg har sett stor karer som mener de har 654 hjul hester i dyna pack, og som ender opp med 501 i en ordentlig benk! for all del, d finnes garantert de dyna packene der ute som ikke lyver, er ikke d jeg sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hva du sikter til og det er bullshit..! jeg tviler ikke på tallene i valdres omegaen. tvert i mot. men dynapac bremsebenker er strenge, det er bevist mange ganger av bla bjørnstad bil og ppf som har akurat samme type dynapac. Har for eks vert benka friske e46 m3 i dynapac til 250hk på hjula. di har som kjent 343 i motor org. er ikke det strengt så vet ikke jeg. men klart, du vet vel best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hva du sikter til og det er bullshit..! jeg tviler ikke på tallene i valdres omegaen. tvert i mot. men dynapac bremsebenker er strenge, det er bevist mange ganger av bla bjørnstad bil og ppf som har akurat samme type dynapac. Har for eks vert benka friske e46 m3 i dynapac til 250hk på hjula. di har som kjent 343 i motor org. er ikke det strengt så vet ikke jeg. men klart, du vet vel best.

Den mye omtalte lotto rulla ER bjørnstad......

En ascona b bremsa ca 360 hk på hjul hos bjørnstad, mens den bremsa ca 300 hos protrim. så den kjøper jeg ikke gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er den bremsa i dynapac?

Skål og god helg!

Blei bremsa i dyna packen til (skal ikke nevne navn :P) selveste lotto rulla på våler for noen år siden, og da skilte d vel noe sånn som 100 hjul hester til mustangen på protrim... så til de her inne som mener de har både 5-6 og 700 hester på hjula, fordi de har bremsa i dyna pack rundt i landet her, vær så snill og ta turen til protrim og deres rullende landevei og prøv der! og oppfordre gjerne de med 1998 ccm, som mener de har 700 hester til å ta turen, for d skal jeg jaggu like og se! Meget mulig d er mange der ute som mener jeg er teit og ufattelig påståelig nå, men d er ikke uten grunn... jeg har sett stor karer som mener de har 654 hjul hester i dyna pack, og som ender opp med 501 i en ordentlig benk! for all del, d finnes garantert de dyna packene der ute som ikke lyver, er ikke d jeg sier.

dynapack er vel nav som er festet, og ikke på no rulle.

pbc, krb og bjørnstad har jo de strengeste rullene i Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dynapack er vel nav som er festet, og ikke på no rulle.

pbc, krb og bjørnstad har jo de strengeste rullene i Norge...

I dette tilfelle på våler, så hadde bjørnstad med seg dyna pack, men de har benk oppi lokalene sine.

Protrim sin benk, er strengere enn bjørnstad sin, dette har har jo vært testa ut, ellers hadde jeg vel ikke sagt d...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønte att du mente bjørnstad benken . Derfor jeg skrev bullshit. hvorfor er det lotto benk mener du? d er bare tull. Es tuning i tronheim har mustang benk. Samme som protrim. Å den viser himmelske tall. Det gjør alle mustang, dynojet mfl fra usa og. Jeg har til gode og ha sett høyere tall i dynapac enn feks mustang eller gennerelt rullebenk enda. Jeg har snakket mye med bjørnstad og ppf ang dette temaet. Det må ha vert andre ting som har spilt inn vist di talla du kommer med er reele. Bare ett exempel. Jeg var og bremsa min forige bil. Dette var midt på sommeren og det var meget varmt ute og inne i dynorommet. Etter ett pull var det ca 38 grader i rommet, da hadde den ca 720hjulhk. Så åpna vi dører og venta til tempen havna ca på 20grader. Da yta den 740hjulhk. Så mye har bare tempen og si på ytelsen. Så å skylde alt på benken blir litt teit det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønte att du mente bjørnstad benken . Derfor jeg skrev bullshit. hvorfor er det lotto benk mener du? d er bare tull. Es tuning i tronheim har mustang benk. Samme som protrim. Å den viser himmelske tall. Det gjør alle mustang, dynojet mfl fra usa og. Jeg har til gode og ha sett høyere tall i dynapac enn feks mustang eller gennerelt rullebenk enda. Jeg har snakket mye med bjørnstad og ppf ang dette temaet. Det må ha vert andre ting som har spilt inn vist di talla du kommer med er reele. Bare ett exempel. Jeg var og bremsa min forige bil. Dette var midt på sommeren og det var meget varmt ute og inne i dynorommet. Etter ett pull var det ca 38 grader i rommet, da hadde den ca 720hjulhk. Så åpna vi dører og venta til tempen havna ca på 20grader. Da yta den 740hjulhk. Så mye har bare tempen og si på ytelsen. Så å skylde alt på benken blir litt teit det og.

mye artig lesing her, Bremset du i dynapack? Du har til gode å se høyere tall i en dynapack enn i en mustang benk? Du får ta med deg dine 740 hjul hk til Protrim å se hva du har der, så kan du eventuelt ta en kontroll i en dynapack etterpå. Skal LOVE deg du blir overraska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan en 'rullende landeveis rulle' vise mer korrekt enn en 'navrulle' ? Mustangrulle er bare piss..se på alle tallene fra usa som kommer fra mustangruller, henger ikke på greip.

Motorbenk, dynopack, rototest ftw!

Hvordan en rullende landevei kan vise mer korrekt enn en navrulle? jo, du får effekten på HJUL og ikke på nav. Blir feil å si man har bremset 1000hk på hjula om man i realiteten har bremset 1000hk på nava.

Ser du er fra Oppland, da kjenner du sikkert til Øyvind Øversven? Noen som husker hva supraen hans bremsa på gatebiltreffet på dokka for 2 sesonger siden, var vel rundt 700-750 på hjula var det ikke?

Vil du vite hva den bremsa i mustang benken til Protrim i sommer, med samme oppsettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de talla er reele!

og d handler ikke om EN bil, d handler om alle som blir bremsa begge plassene...

Ja, luft temp, og høydemeter har litt og si, og jeg ser d eksempelet ditt jeg... Men d har ikke SÅ mye og si, at d kan utligne forskjellene her...!Konklusjonen er da at biler som bremser 850 her, ikke er reelt i d hele tatt da?? at de faktisk har borti tusen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan en 'rullende landeveis rulle' vise mer korrekt enn en 'navrulle' ? Mustangrulle er bare piss..se på alle tallene fra usa som kommer fra mustangruller, henger ikke på greip.

Motorbenk, dynopack, rototest ftw!

Hvordan en rullende landevei kan vise mer korrekt enn en navrulle? jo, du får effekten på HJUL og ikke på nav. Blir feil å si man har bremset 1000hk på hjula om man i realiteten har bremset 1000hk på nava.

Ser du er fra Oppland, da kjenner du sikkert til Øyvind Øversven? Noen som husker hva supraen hans bremsa på gatebiltreffet på dokka for 2 sesonger siden, var vel rundt 700-750 på hjula var det ikke?

Vil du vite hva den bremsa i mustang benken til Protrim i sommer, med samme oppsettet?

+1 D kan nå faktisk skille mye på hvilke dekk man har også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det blir feil å kalle benken for "streng" fordi den viser lave tall. 250hk på hjula i en frisk e46 m3 er jo FEIL. ikke strengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I terioen skulle en dynojet gi mindre hk enn dynopac fordi den har felger/dekk den skal rotere (vekt, grep, dekktrykk osv).

Men selv med felger/dekk viser dynojet mer hk enn dynopac..dette finnes det flere tusen eksempler på.

Bare ett eks;

vil dere ha mange mange flere gå til; http://www.google.no/#sclient=psy&hl=no&q=dynojet+vs+dynopac&aq=f&aqi=&aql=&oq=&pbx=1&fp=b259bf3fc49fd193

Sier ikke at tallene deres er direkte feil, men noe er galt

PS! Liker omegaen deres(?). Sikkert en artig sak med mye hk, men så hissig er den ikke :) alt spinner med sykkeldekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...