Gå til innhold

Elektrisk feil på 1999 320d - med feilkode - LØST!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jada RogE36R, vet det...

Skriver bare at JEG har mer tro på kabelbrudd/kontaktoverslag enn lysmodulen :wink:

Jeg er for så vidt enig med deg - Har mest tro på jordingsfeil eller kabelbrudd. Det er logisk for meg, men elektronikk er ikke min sterksete side...

Skrevet

Ryggelyset går helt utenom lysmodulen, så jeg har vanskelig for å tro at feilen ligger i denne.

Napp ut sikring F27 (10A) som er til ryggelyset. Blinker fortsatt høyre Xenon når du da setter bilen i revers?

Skrevet

Fikk guttungen(9år og liten nok) til å krabbe inn luka til skiposen. Han løsnet høyre hovedlykt bak og knottene som fester trekket til bakluka. Da stakk jeg handa inn og dro i stanga som løste ut låsen på bakluka.

Etter det har jeg åpnet og lukket luka 8-10 ganger helt normalt....

Men ryggelys og tåkebaklys funker fortsatt ikke. Holder fortsatt en knapp på jordingsfeil, dårlig kontakt eller ledningsbrudd - må bare finne ut hvor det er først. Ser det som naturlig å starte å se på ledningene der det er mest bevegelse.

Aquarius: Jeg skal nappe ut sikring F27 og sjekke(hva betyr F?) - kommer med tilakemelding :)

Skrevet

Slutta å blinke når sikring 27 var ute.

Tok av jordingspunktet i bagasjen, da sluttet det å blinke(med spaken i revers)

Da jeg tok ut en av pærene i holderen til ryggelys og tåkebaklys sluttet det å blinke(med spaken i revers)

Da begge pærene var montert begynte det å blinke igjen

Blinkingen gjelder som før nevnt høyre Xenonlyset foran

Skrevet

Da var saken løst!

Som før antatt - ledningsbrudd!

I strømpa som går fra karosseriet til luka var det 5-6 ledninger som enten var bristet eller brudd i. Vet ikke hvor mange som var av i utgangspunktet, men etter at vi hadde fått dratt i i alle ledningene var det 6 stk som var av. Loddet sammen og brukte vulkaniseringstape, så da holder det vel en stund til.

Nå virker alt som det skal, og Xenonlykta blinker ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...