Gå til innhold

Dårlig trekkraft E39 528i


Tsbusa
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Driver for tiden å skrur litt på en kompis sin bil, vennetjeneste.

Den er noen ganger tungstartet, og den drar meeget dårlig. Verre når den blir varm. Man må holde litt gass for å få start på den, og for at man skal klare å holde den i live ved tomgang. Fusker også litt til tider.

Hva er skiftet:

- Bensinfilter

- Kam sensor

Den var på diagnose hos BMW, og da nevnte de kam sensor og LMM, men at vi burde prøve kam sensor først. (Men begge deler av ok da de ble testet inviduelt med testeren).

Lurer på om noen har vært borti noe lignende?

Tror kanskje det kan være LMM eller lambda? (Har koplet av LMM, men ble ingen forskjell).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv også tenkt på katalysator, men tror ikke det 100% riktig enda.

Nevnte veiv sensor til eieren, vi får se om ikke vi må se på den også!

Selv hadde jeg nesten lignende prob på en E30 325, da var dene sensoren på veiva gåen iallefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Driver for tiden å skrur litt på en kompis sin bil, vennetjeneste.

Den er noen ganger tungstartet, og den drar meeget dårlig. Verre når den blir varm. Man må holde litt gass for å få start på den, og for at man skal klare å holde den i live ved tomgang. Fusker også litt til tider.

Hva er skiftet:

- Bensinfilter

- Kam sensor

Den var på diagnose hos BMW, og da nevnte de kam sensor og LMM, men at vi burde prøve kam sensor først. (Men begge deler av ok da de ble testet inviduelt med testeren).

Lurer på om noen har vært borti noe lignende?

Tror kanskje det kan være LMM eller lambda? (Har koplet av LMM, men ble ingen forskjell).

det SKAL bli en forskjell når du napper av denne.. så prøv å bytt den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jo lmm din gåen. Bilen skal slite med å gå uten denne kobla til:) Så vet du det

Ikke nødvendigvis. Merka ingen forskjell på min 523i når jeg nappe ut lmm med gåen veivsensor.

Diagnose er nok tingen her. Sparer dere for masse grubling og penger på deler dere egentlig ikke trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis motoren går i nødmodus pg. defekte sensorer el., beregner den ikke bensininsprøyting, fortenning og slikt etter verdier fra sensorer som funker MEN bruker et predefinert program. Amerikanerene kaller dette "Limp home mode", og det er nettopp det det er, et nødprogram slik at du skal komme deg hjem. Du vil da ofte oppleve at bilen gå vesentlig dårligere enn normalt, og drivstoffforbuket kan øke.

Poenget mitt her er at hvis motoren går i nødmodus pga. feks veivsensor som tuller, kan det godt hende at hjernen ikke bryr seg om verdier fra LMM, men bruker et slikt nødprogram. Derved vil du jo ikke merke forskjell når du plugger vekk LMM, uten at det bør være noe feil med den! Det beste ved slike tilfeller er å ha et diagnoseprogram som kan avlese realtimeverdier. Da vil du muligens se om en sensor gir jevne fine verdier, eller tuller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...