Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Jajamensan, tilbake fra jobb etter 3 uker. Får nok en uke fri kanskje, så litt må jeg jo få gjort - selv om det er plenty andre ting som både må og bør gjøres. Så vi får se hva som skjer.

Jeg har nå heldigvis hatt besøk av Pernezz i dag, og vi har ribbet ferdig donorbilen. Ting tar tid :wink:

Men nå er den nå utav garasjen, skulle trudd det ble bedre plass, men en bil i deler spiser jo all plass en har... Grrr...

Ute av garasjen (stemningsbilde? Hehe...):

za4bjbt7kvq62hqjehil.jpg

Tettpakket garasje ja, sorry dårlig bilde...

6yi9mkgotwu57zrlfupt.jpg

Tanken som skal inn, med påsveist stuss til Alpina tilleggstank...

sfks99x5w1b6xceg7k10.jpg

Litt ledninger osv...

jbs6azafppqi11vf02fa.jpg

Pernezz får æren av første montering etter første strøk av ny lakk:

qe5ict9uf2fmjwyoq80b.jpg

Ferdig, hehe... Fin følelse, selv om det ikke er en "big deal" del :wink:

zfvr3fy9ki1gp61t5c5o.jpg

Så ble det kveld, så eneste vi fikk gjort, var å lime/skru isolasjonsmatta på plass. Var litt uggen, så den måtte limes litt. Spiller ingen rolle, for motoren dekker jo alt uansett..

lkexccq1hk55o53bqlrr.jpg

That's all folks... Ikke så mye, men morro var det allikevel. God natt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ble det kveld, så eneste vi fikk gjort, var å lime/skru isolasjonsmatta på plass. Var litt uggen, så den måtte limes litt. Spiller ingen rolle, for motoren dekker jo alt uansett..

lkexccq1hk55o53bqlrr.jpg

HVOR fikk du tak i denne???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ble det kveld, så eneste vi fikk gjort, var å lime/skru isolasjonsmatta på plass. Var litt uggen, så den måtte limes litt. Spiller ingen rolle, for motoren dekker jo alt uansett..

HVOR fikk du tak i denne???

Rette kontaktene Morty... Rette kontaktene... :wink:

Etter et "par" år i denne BMW-bransjen så plukker en opp litt av hvert underveis vettu... Hehe...

Var den ikke fin da? Helt ny, utav eska. Pernezz ble litt dårlig da han løftet den utav eska, og ufrivillig klarte å "ødelegge" den litt - kan du si :lol::lol: Men men, ingen problem - med litt godstoff så kom den på plass der den skulle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den donorbilen din Pedi? Er vell ikke bra høyreframskjerm og ei rustfri bakplate på den? (A)

Foresten, utmerket arbeid sålangt ;)

Takk for det.

Nei, denne bilen var rustet så i filler at det var helt ufattelig. Alt av gode deler er tatt vare på, men karossdelene er bare moll alt... Sorry. Jeg endte opp med å kjøpe nye orginale skjermer, og det anbefaler jeg deg å gjøre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra strøkent det her, Pedi. :) Her skal du få ett stemningsbilde av fargen i sollys, i mobilkamera kvalitet.. 8)

Takk for det.

Og ja, jeg gleder meg til å få lakk på den kjerra mi, din bil er blitt helt sjefs - så jeg håper min kler fargen like godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den donorbilen din Pedi? Er vell ikke bra høyreframskjerm og ei rustfri bakplate på den? (A)

Foresten, utmerket arbeid sålangt ;)

Takk for det.

Nei, denne bilen var rustet så i filler at det var helt ufattelig. Alt av gode deler er tatt vare på, men karossdelene er bare moll alt... Sorry. Jeg endte opp med å kjøpe nye orginale skjermer, og det anbefaler jeg deg å gjøre også.

Okei, ja , jeg burde kanskje gjort det, men h_vatn her skal bytte ut så og si hele bilen da, så var å såg på hans sin bakplate, den var bra egentlig, så kjøper jeg heller ny framskjerm ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, ja , jeg burde kanskje gjort det, men h_vatn her skal bytte ut så og si hele bilen da, så var å såg på hans sin bakplate, den var bra egentlig, så kjøper jeg heller ny framskjerm ;)

Ja, da går det jo. Husk å kjøpe orginal forskjerm - ikke "Vreng" med null passform... Kosta vel 1600 spenn eller no, men er definitivt verdt det i etterkant....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, ja , jeg burde kanskje gjort det, men h_vatn her skal bytte ut så og si hele bilen da, så var å såg på hans sin bakplate, den var bra egentlig, så kjøper jeg heller ny framskjerm ;)

Ja, da går det jo. Husk å kjøpe orginal forskjerm - ikke "Vreng" med null passform... Kosta vel 1600 spenn eller no, men er definitivt verdt det i etterkant....

Fungerer ikke koed sin allså? :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ble det kveld, så eneste vi fikk gjort, var å lime/skru isolasjonsmatta på plass. Var litt uggen, så den måtte limes litt. Spiller ingen rolle, for motoren dekker jo alt uansett..

HVOR fikk du tak i denne???

Rette kontaktene Morty... Rette kontaktene... :wink:

Etter et "par" år i denne BMW-bransjen så plukker en opp litt av hvert underveis vettu... Hehe...

Var den ikke fin da? Helt ny, utav eska. Pernezz ble litt dårlig da han løftet den utav eska, og ufrivillig klarte å "ødelegge" den litt - kan du si :lol::lol: Men men, ingen problem - med litt godstoff så kom den på plass der den skulle..

fikser du en til????? betaler GODT!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...