Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

En økt i kveld gjorde susen.

Først så fant jeg frem gulvteppet, og dette ser jo egentlig ikke ut. Men nytt koster jo en formue.

Så siden jeg ikke har tepperenser, så ble det bilshampo og høytrykkspyler som fikk gjøre nytten.

Før vask såg det slik ut:

2dk5lvjw0d6z90t1uken.jpg

155ci1xypqtlkku7thph.jpg

Så etter spyling så må det jo henges til tørk, og hva er bedre enn en løftebukk og en varm garasje til dette? :wink:

msunu2853agt074be2wj.jpg

kqf88o1g4cc2dx6kv8px.jpg

Før en kan hive teppet i, så må det jo et par ledninger inn. Så hva er vel bedre enn å montere ledningsnett mens teppet tørker? Vel... Det er mye som er bedre enn det...... Men det må jo gjøres, selv om det er langt ifra ferdig montert i kveld.

Men slik ser det nå ut i garasjen min akkurat nå da....

59w4zunk0omq7mrxkjkp.jpg

56tm2wvg7zto2lf3s36u.jpg

Så om et par dager så tar jeg meg kanskje en økt igjen, satser på at teppet har tørket til det??

God natt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid velkommen du Roald, men tror ikke det blir noe E28 mekking før i mai igjen. Jeg reiser på jobb igjen en 3 ukers tid på søndag, så foruten litt familietid så er det kun litt mekking på Voyageren (fix av noe bremser etter eukontrollen) som blir gjort i garasjen tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Vel, nå skriver vi jo midten av juni - og jeg sitter her i Nordsjøen og fantaserer om å ha ufattelig tid til å mekke E28. Men det har jeg jo ikke. Jeg har vært mye på reisejobb, og når jeg har vært hjemme, har terrassebygging stått på tapetet. Den er nå nesten klar, men så fort den er klar, så er det nytt prosjekt på gang. Jeg skal bygge på/ut garasjen, og det er ganske viktig for meg i det lange løp. Så derfor tviler jeg på at det skjer altfor mye neste friperiode heller.

Men... Jeg har nå iallefall fått en stor eske med diverse deler fra BMW i Haugesund, og har bestillt 2 ladninger med deler fra KOED. Har aldri brukt KOED før, så jeg er spent på hvordan det går.

Pluss at jeg har ENDELIG fått tak i en sprell ny førerdør. Måtte helt til USA for å få tak i den desverre. Men den er handlet, og siden selger kun sender innad i USA, så havnet den hos en kjenning av meg. Takk og lov... Se esken selger sendte den i, uten noen form for innmat/beskyttelse rundt døra (godt den ikke ble sendt overseas slik...):

tbtxbou8jdmhkf5rvjng.jpg

2i2wzn7hx6jkxl6ol8rh.jpg

Så jeg fikk kompisen min til å pakke den om, så nå ser det bedre ut.

l6x79exhc98rl6yanzt1.jpg

998meogp8dufebojwtyx.jpg

6nd8u3xlybke3l5dtbzf.jpg

Så den blir sendt i morgen....

Så snart kan de siste delene kanskje gå på lakk, og bilen kan klargjøres for utvendig lakkering??

Skulle og lakke felgene mine, men den kødden så skulle lakke de bakka ut i siste øyeblikk (etter å ha venta siden før jul..)... Og jeg som har kjøpt nye dekk og alt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sattan...

$1100 dollar for å sende døra mi til Haugesund!!!!!!!!

Er det mulig?????

Han kompisen min i statene jobber med å få det billigere, men det er ikke lett.

var snakk om å kunne klare å levere billigere til Oslo eller Kristiansand, men måtte ha en firmaadresse osv....

dammit!!! Skulle jo hatt denne døren i garasjen når jeg kommer hjem fra sjøen om 14 dager, slik at de kunne gått rett på lakk med en gang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja.... Skulle ikke være lett dette. Forhåpentligvis så blir døren sendt i morgen, og havner på Gardemoen Flyplass tilslutt. Kunne ikke sende lengre enn det. Men er nå ikke det værste å få døra videre derfra da.

For ellers så er jeg jo på reisejobb selvfølgelig, men fikk nå kjøpt meg et ratt her på Bimmers da...

9jaonze0j3jgif3wfbra.jpg

Venter fortsatt på deler fra Koed, men damn, det tar tid tydeligvis... 3 uker til nå??? Herregud....

Så når jeg kommer hjem, så er det vel å ta hammeren fatt igjen. Gjøre ferdig utvidelsen av terrassen min, og begynne å kle påbygget på garasjen min... Skal bli godt å få tatt den i bruk... Så hva syns dere om siste utvidelse av garasjen min? Litt "rotete" bygging på tomta mi, men når en bare har 600 m2 å rutle med, så får en bruke fantasien....

1fgios5zmqkomiwa61wy.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...