Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
Er du med til Rudskogen 4-6 August? :) Skal bestille hotell snart...

Har lyst, men vetta faen om eg bør det.... Har jo ikkje vært så mye hima, og e ikkje så mange dagene eg e hima før me reise igjen... (Har jo vært på jobb eg, mens du har vært hima på fri.. ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All respekt til deg, som klarer å finne tid til alt! :D

Jeg skjønner godt at du har litt å henge fingrene i med 5 unger, bygging osv!

Døren kom altså ikke hel frem til tross for ompakkingen?

Når jeg jobbet om lakkerer fikk vi stadig vekk deler som var bulket og skadet, typisk det der.. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All respekt til deg, som klarer å finne tid til alt! :D

Jeg skjønner godt at du har litt å henge fingrene i med 5 unger, bygging osv!

Døren kom altså ikke hel frem til tross for ompakkingen?

Når jeg jobbet om lakkerer fikk vi stadig vekk deler som var bulket og skadet, typisk det der.. :evil:

Takk, har ikke vært mange dagene hjemme i den siste tiden - så da må ting prioriteres... Bilen(e) står jo tørt og fint i garasjen, og vinteren er jo over oss før vi aner ordet av det... E28en SKAL på Rudskogen til neste år, og E21en BØR jeg klare å få opp i jiggen igjen i vinter en gang.

Døren kom hel frem, det var noen småbunker i den - men det er bedre det enn rust. Men lakkereren var på ferie sist jeg var hjemom, så jeg fikk ikke levert fremdørene etc på lakk. Men jeg håper han får tid neste gang jeg er hjemme og snur... Hvis ikke, så er det plutselig september igjen allerede....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Som flere her har fått med seg, har E28en til Pernezz vært prioritert på løftebukken min i den siste tida.

Nå er bilen hans på hjul, og min er endelig kommet seg på plass:

o68ndl7o5bjub7pqa8s5.jpg

Jeg reiser på jobb igjen på fredag, og skal derfor levere de siste delene samt felgene på lakk (ja, dekkene skal vrenges av, og kastes selvsagt, hehe..). Nå er det å prøve den TREDJE lakkereren, siden de andre to jeg har brukt ikke får fingen ut. Drit kjedelig... Han jeg skal til nå har det travelt, men satser på at hvis han får 3 uker på seg - så kan han kanskje klare det. Det hadde vært kanon å kunne begynt å montere karossdeler neste friperiode - og klargjøre for utvendig lakkering.

69nxyuxwskdhxi50c2qg.jpg

Skal bruke tida på familien denne uka, minus tirsdagen eller onsdagen som jeg tenkte å vie til enda mere smådill som MÅ til for å kunne fullføre et prosjekt...

Har bestillt oppheng til bensinpumpa, nytt bensinfilter, skruer/muttere osv i dag fra GS også.. Bare småting, men blei jaggu et par lapper det også... ;)

MEN.... DAGENS STORE SPØRSMÅL TIL DERE ANDRE HER:

Jeg skal lakke taktrekket svart, noen som har tips til hva jeg skal lakkere med? Tenkte å handle lakk i morgen når jeg er i byen og leverer delene på lakk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir bra dette:)

ang taktrekket.. ikke lakk det els. ta det med til en møbeltapetserer/snekker og få lagd ett nytt i sort stoff av noe slag. vis du ikke har mulighet til og få det gjort noe sted så kan jeg få ordna sånn at en lokal en her kan lage ett så kan vi hente det vis du kommer hit i slutten av mnd. koster kanskje max 2k og det er verdt det spør du meg;)

mvh

Halfdan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halfdan...

Ikke lakke taktrekket? Jeg har sett flere BRA resultat med lakk, som gjør at taktrekket ser orginalt ut. Men husker ikke hva lakk det var... Er jo litt styr med å skifte taktrekk, iallefall når det ikke er orginalt...

Men vil jo ikke ha den typen lakk som flasser av, det er jo uaktuellt! Kanskje det er slike erfaringer du har slitt med selv, Halfdan? Syter litt med å ta ned det taktrekket jeg har, er jo i nice condition, er kun det at det er skittent og hvit av farge...Sto jo svart/grått taktrekk i Alpinaen, men det var jo selvsagt i dårlig tilstand...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldri gidda og prøvd og lakke det stygge orginale trekka. og det er ca like mye jobb og slenge oppi ett nytt som ett gammelt ett. du tar jo med det orginale sånn at de har og lage etter. + at vis du tar det i svart skay els da så blir det jo mye finere enn ett org trekk.

men vis du vil lakke det. spør morty999 han har gjort det på sin.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vinyllakk er egentlig håpløst på taktrekket i e28.. jeg prøvde det og du må sikkert ha 10 bokser før du kan tenke deg å være fornøyd..

jeg brukte 2 bokser med svart matt.. lakka rett på og det ser liek strøkent ut ennå.. (2år) tilogme dpå takluketrekket er det like fint ennå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...