Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

18. mai er den store dagen. E28-låven treffet på Sola, Stavanger. Dato er nå endelig fastsatt, og dette blir morro!

muligens et dumt spørsmål, men hva er E28-låven? :P hadde vært morro å tatt turen opp å sett på det treffet :) stavanger er jo ikke såååå langt, å hadde jo vært verdt det hvis jeg fikk se denne (og fler E28`r) live :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18. mai er den store dagen. E28-låven treffet på Sola, Stavanger. Dato er nå endelig fastsatt, og dette blir morro!

muligens et dumt spørsmål, men hva er E28-låven? :P hadde vært morro å tatt turen opp å sett på det treffet :) stavanger er jo ikke såååå langt, å hadde jo vært verdt det hvis jeg fikk se denne (og fler E28`r) live :)

Husk at det ikke finnes dumme spørsmål, bare dumme svar.

Jeg skal våge meg på å svare litt ang E28-Låven (og treffet 2013).

E28-Låven er en gammel låve som driftes av 5 (?) ihuga BMW-entusiaster i sin beste alder på Sola sør for Stavanger. De har BMW'er i allslags farger her, men E28 er nok lett mer gjennomsyret enn andre modeller. På den annen side, så er det vel kun "Taxibjørn" som er profilert inne på Bimmers-forumet av de. "Rolfi" er nok innblandet i dette, men litt usikker på om han er en av de fem.

Her er noen bilder fra forrige samling/treff som jeg fant på nettet:

images?q=tbn:ANd9GcRP32anh_52X10rZhCQnY7DHXFOr0traRfVUUkgRtk4TLSKLfWQKQ

images?q=tbn:ANd9GcSZsU509zJp9b1wS9VHoshEekwyrMClVzKr3xbxveZP761Qg-Y7

images?q=tbn:ANd9GcQTn0zjQpsZubHde7F8deVVTwBzhSWHS2pB_Aufbgf4ZhCMlf3QIg

images?q=tbn:ANd9GcSnlIeDMdl7CYTOMHkGpq8siBjHneGiwJ4mPBJD5IdyulS0rmSY

Ikke mindre enn 3 stk originale M5ere var tilstede, og E28er i allslags stand og farge.

Dette er ikke Gatebil eller noe i den dur. Jeg er jaggu ikke sikker på om de har premieutdeling engang ! Men det er ikke for pokalenes skyld en møter opp utenfor denne låven. Når du svinger inn på tunet, kjenner du bare de tyske E28-vibbene kryper langt nedi trusa på deg. Det er en stemning som er unik, iallefall for oss som er litt Retro-skrudd-i-sammen... Utenfor er det linet opp med E28er og andre godiser, låven i seg selv er en 3-etasjes herlighet i 80-talls verdenen. Det er helt unikt.

Det beste av alt, er jo Taxibjørn og hans venner. Du møtes av en varme og mottagelighet hinsides all fornuft. Dette er voksne mennesker som er i sin beste alder, men tenker likt som meg: interesse og hobby har ingen aldersgrense. Ingen føler seg tilsidesatt fordi at de kommer med en brukis-518, det viktige er som sagt den felles dyrkingen av gamle BMWer.

E28-Låven treffet i år blir lørdag den 18. mai.

Program for dagen har jeg ikke, men kommer nok.

Det kommer til å være banekjøring på Revebanen søndag 19.mai, og jeg lurer på om at det kanskje blir litt kjøring der for de som måtte ønske det.

Main event, og den store dagen er jo 18. mai.

@TurboAlven: Dette er et treff for alle BMW-dudes, hvor takhøyden er høy og retro-faktoren fantastisk.

Du fra farsund har jo ikke lange veien, du har vel faktisk kortere vei enn meg vil jeg tro.

Jeg kan fly til deg, og kjøre e28 tur retur GS bud om du ikke orker alene :)
kan blir med jeg og løken :D

Hehe, forundrer meg ikke... 12 timer i gammel kjelke er lenge uansett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...