Gå til innhold

Mitt E36 m50b20 turbo-prosjekt

dopha
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte eg skulle ligge ut en tråd om min ny-innkjøpte BMW.

Kjøpte den med en liten frontskade. Ny M fanger og litt andre deler er kjøpt inn

og levert til lakk. Pga skaden har jeg demontert fronten på bilen i dag.

Då fikk eg også litt bedre plass til å prøvemontere og tilpasse turbokit.

Bilen er en 92 mod Bmw 320 coupe. Planer foreløbig er å fikse skaden

også montere turbokit da :) Første turbo-prosjektet mitt, så lærer litt sånn mens

eg skrur, hehe. Skal prøve å holde dere oppdatert etterhvert

Ligger ut litt bilder fra dagens økt i garasjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker. bruker en kina turbo, noe t3/t4 greier. grenrør er xs-performance (mener det var det navnet var) nå er no dette bare et prøve prosjekt, men satser på litt over 200hk. så få vi oppgradere litt etterhvert. må jo begynne et sted, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir motor oppsettet?

kjører orginal maskin. tenker å kjøre 0.6 i trykk. satser på chippet hjerne nå. vil ikke gjøre noe stort ut av denne motoren. visst det blir litt større jobb, med å oringe blokken og litt arp bolter osv, gjør jeg nok dette med en m50b25 motor og sitter den i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter nå på et kit med trykkrør og silikonslanger til intercooler. Så blir det å shoppe litt eksos-deler

og begynne å bygge på eksosen.

Noen som har tips på hvor jeg kan hente ut olje som skal igjennom olje-kjøler, og hvor jeg skal kjøre den i retur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg ser feil, men ser ut som du har satt på oljetrykket på turboen fra under. Tror du kommer til å få problemer der! Du burde snu lager huset på turboen og sette trykket på toppen og returen på skrå inn i panna!(bilde 1) Ellers vil turboen fylles med olje og du vil røyklegge hele nabolaget... Det enkleste med uttak til oljekjøler er å få tak i et oljefilter hus fra en m3, der er det laget uttak til oljekjøler (bilde 2). Ellers så finnes det også adapterlokk til org.oljefilter hus (bilde 3). Mossel her på forumet bruker det:) Står i prosjekt tråden hans en stand hvor han har kjøpt det;)

Correct me if i`m wrong!

i5bs9fmjcydsty31x6s5.jpg

6tz5tcufwvs7efw6xmvx.jpg

8f6my6lexgn07sq8avs1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...