rayblack Skrevet Desember 11, 2010 Skrevet Desember 11, 2010 Hei, Bilen jager bittelitt på tunggang når den er kald, når den blir varm så forsvinner det men det oppstår et nytt problem.. Når bilen er idiell tempratur så lugger den litt når man ligger å "cruiser" på lave turtall mellom 1000-1900rpm ligger man over 1900 så er luggingen vekk. Jeg har ingen anelse om hva dette er, leste på et annet tulleforum fra usa at det finnes en sensor som bestemmer om motoren skal bruke 6cyl eller 12cyl, der var det en som mente at den mest sannsynelig ikke fikk bestemt seg om den ville bruke 6 eller 12. men jeg er litt skeptisk til det. Finnes det en slik funksjon på maskinen min i det heletatt? ?? Uansett så setter jeg pris på alle svar uansett:)
E-39 Skrevet Desember 11, 2010 Skrevet Desember 11, 2010 Hei du. De er vel stapp fulle av all slags elektronikk på Bmw`s V12 Du bør nok oppsøke et Bmw verksted og få tatt en diagnose på den
rayblack Skrevet Desember 11, 2010 Forfatter Skrevet Desember 11, 2010 ja, jeg vurderer det nå snart. Men digger følelsen av å klare å fikse det "selv" og spare lommeboken litt
SweetBMW Skrevet Desember 11, 2010 Skrevet Desember 11, 2010 hvor holder du til? kan hjelpe deg med diagnose om du er i nærheten av Oslo eller omegn :=)
Ripper87 Skrevet Desember 11, 2010 Skrevet Desember 11, 2010 ja, jeg vurderer det nå snart.Men digger følelsen av å klare å fikse det "selv" og spare lommeboken litt ikke akurat no favorit bil for sparegrisen du har
rayblack Skrevet Desember 12, 2010 Forfatter Skrevet Desember 12, 2010 hvor holder du til? kan hjelpe deg med diagnose om du er i nærheten av Oslo eller omegn :=) Takk for tilbudet:) Det vil jeg gjerne. Bor 35mil unna ca. men paserer Oslo en gang i mnd ca. som om tibudet står så vil jeg gjerne det:) Men er det noen som har noen tips om hva jeg evnt. skal sjekke? Kan det være noe så simpelt som tennplugger? Får ikke sjekket dem selv da de 3 bakerste på hver side av maskinen ikke lar seg løsne med vanlig verktøy... Men dårlige tennplugger lugger vel konstant og ikke bare på lave turtall?
huldra66 Skrevet Desember 12, 2010 Skrevet Desember 12, 2010 Holder på med vintersjekk på 850,en og har tatt av fordeler lokk det ene fordelerlokket manglet senterstift og var svidd i senter, Kansje verd og sjekke + plugger NB bruk den orginale pluggnøkkelen som ligger verktøysettet den er teleskopisk og skal være brukbar. Hilsen Terje
huldra66 Skrevet Desember 12, 2010 Skrevet Desember 12, 2010 Kjøpte forresten nye her noe billigere og de sender til Norge. http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... TM:DE:1123
rayblack Skrevet Desember 12, 2010 Forfatter Skrevet Desember 12, 2010 okey takk for tipset skal skjekke det i dag. Er det samme fordeler som er på hverside av motoren? Eller er det en type til venste og en til høyre? Fin 850 forresten
SweetBMW Skrevet Desember 12, 2010 Skrevet Desember 12, 2010 hvor holder du til? kan hjelpe deg med diagnose om du er i nærheten av Oslo eller omegn :=) Takk for tilbudet:) Det vil jeg gjerne. Bor 35mil unna ca. men paserer Oslo en gang i mnd ca. som om tibudet står så vil jeg gjerne det:) Men er det noen som har noen tips om hva jeg evnt. skal sjekke? Kan det være noe så simpelt som tennplugger? Får ikke sjekket dem selv da de 3 bakerste på hver side av maskinen ikke lar seg løsne med vanlig verktøy... Men dårlige tennplugger lugger vel konstant og ikke bare på lave turtall? Of course.. bare si fra ^^
egil s Skrevet Desember 12, 2010 Skrevet Desember 12, 2010 okey takk for tipset skal skjekke det i dag. Er det samme fordeler som er på hverside av motoren? Eller er det en type til venste og en til høyre?Fin 850 forresten Samme for høyre og venstre. Du kan også sjekke. -MAF sensorene og rengjøre disse -O2 (lambda sensorene) -pluggledningene -på gasspjeldene er det to tynne slanger som går til bensintrykksregulatorne, disse bruker være gamle å harde og sprekker opp, like greit å bytte disse, disse er skyld i mye problemer rundt tomgang og ugjevn gange generellt. Denne siden er et MUST for alle V12 eiere, der står omtrent det som er verdt å vite og DIY guider til det aller aller meste. http://bmwe32.masscom.net/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå