Gå til innhold

Defekt varmeapparat, E39 520i [Løst]

yeahE39
 Share

Anbefalte innlegg

jeg tømte ut alt kjøleveska på bilen. når jeg fylte på igjen og prøvde vifta for og starte og lufte så funka ikke varmeapparat, alt lys i instrumentet funker og det suser i dæshen da jeg bytter funksjoner på apparatet. men ingen vifter går "/

noen idè om hva dette kommer av og hva jeg må gjøre? haster litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkringer??

kontakt mellom ledningene?

kan hende viftemotorene må byttes også. lett og finne ut hvis du tar vifta ut av bilen og setter strøm på den direkte fra et batteri

Var akkuratt ute i bilen å koblet direkte strøm på vifta, den gikk som bare det :) Så da har jeg prøvd og bytte bryteren i panelet forand, som ikke hjalp, så koblet jeg direkte strøm på motoren til vifta, å da gikk den som den skal.. Så om det er noe brudd, må jeg altså ut med vifta for å komme inn bak den ? veldig med jobb, hørt snakk om motstand ? trodde det lå i bryteren som jeg allerede har byttet ? men det er kanskje ikke det ?

Sikringene er forresten hele, noen som har et bilde av sikringsboksen ? takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hvor mye jobb det er, har aldri gjort dette før.. skal til og bytte motstand når den kommer i posten.

noen som kan forklarer hvor "motstand til varmeappartet" sitter på E39?

motstanden sitter vist opp under hanskerommet inn mot midtkonsollen. virker som en grei jobb og bytte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hvor mye jobb det er, har aldri gjort dette før.. skal til og bytte motstand når den kommer i posten.

motstanden sitter vist opp under hanskerommet inn mot midtkonsollen. virker som en grei jobb og bytte

Kan den sitte på samme sted på e30 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan den sitte på samme sted på e30 ?

vet ikke på E30 gitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner denne tråden litt.

Har en e39 som vifta blåser mye og lite omhverandre på, både når jeg kjører og når jeg står stille. Selv om jeg har den på minimal styrke så kan den blåse med middels styrke lenge, og så dabber den av... Går litt opp og ned av seg selv.

har manuelt klimapanel, med vri knapper.

Er det motstand jeg må bytte da, eller er det noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner denne tråden litt.

Har en e39 som vifta blåser mye og lite omhverandre på, både når jeg kjører og når jeg står stille. Selv om jeg har den på minimal styrke så kan den blåse med middels styrke lenge, og så dabber den av... Går litt opp og ned av seg selv.

har manuelt klimapanel, med vri knapper.

Er det motstand jeg må bytte da, eller er det noe annet.

prøv og bytt motstad, har lest her inne at det er motstanden som er feil i 95% a alle tilfellene med vifte problemer. koster 500kr på schmiedmann, mye billigere enn GS og KOED

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...