Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er dette symbolet ( DET GULE) for, det plutselig kom under kjøreturen nå, merket ingen forskjell på bilen, og når jeg kom hjem så forsvant symbolet etter at jeg startet bilen på nytt.

99kfn8x6bqt08w2s5tdg.jpg

Skrevet

OK!?!

Har automat, så jeg burde vel kanskje merket forskjell??

Hva mener du med gearkasse feil?

Så lenge bilen går normalt og gearer som den skal, hva kan da være feil

Skrevet

Nå skal sant sies at jeg brukte tiptronicen og gearte manulet en periode før dette lyset kom.

Men jeg leser at denne lampen sier ifra at automatkassa går i nødmodus, og da skal man stoppe, sette bilen i park, dra på håndbrekket, skru av motoren og vente noen sekunder.

Så hvis lampen slukker eller er slukket når man starter motoren igjen, så skal alt være ok, men hvis lampa fortsatt lyser, må man rett på verkstedet.

Stemmer dette ??

Skrevet
Nå skal sant sies at jeg brukte tiptronicen og gearte manulet en periode før dette lyset kom.

Men jeg leser at denne lampen sier ifra at automatkassa går i nødmodus, og da skal man stoppe, sette bilen i park, dra på håndbrekket, skru av motoren og vente noen sekunder.

Så hvis lampen slukker eller er slukket når man starter motoren igjen, så skal alt være ok, men hvis lampa fortsatt lyser, må man rett på verkstedet.

Stemmer dette ??

Ja. Det er ikke nødvendigvis mekanisk feil på kassen, men jeg ville fått sjekket det på et verksted hvis det kommer igjen.

Husk at du ikke har revers når kassen går i nødmodus.

Kjenner til en X5 som får denne feilen innimellom. Det har gått flere år siden første gang, men aldri funnet noe feil med selve girkassen.

I det tilfellet er det noe bugs i elektronikken mest sansynlig.

Skrevet

Takker og bukker for svar, får se om lampa kommer igjen før jeg rekker å somle meg til ett verksted.

Har akkurat kommet meg inn døra, etter at jeg har stått ute i 15minus og byttet tennplugger...

Det anbealles ikke :o

Neste gang blir det garasje :D

Skrevet

Nei ingen flere lamper som lyser!

Var nettopp på en harrytur over grensa (8mil tur/retur) nå, handle flesk og folkøl :-)

Bilen gikk smertefritt og lampa lyste ikke.

Så jeg håper den bare hadde ett snev av illebefinnede tidligere i dag

Skrevet

jeg låner tråden din litt da jeg har et lignende problem.

Det er ikke girkasse lampa som lyser hos meg, men airbag (bombe:P) og den røde rundingen rett ved siden av airbag lampa..

noen som har en teori på hva det kan være?

Skrevet

Airbaglampa, er nok mest sannsynlig sensor i passasjersete som er syndebukken, dette er vel "normalt" på disse bilene.

Men den røde rundingen du snakker om, kan jeg ikke huske jeg har sett noen gang eller vært borti, så den får andre svare på

Skrevet

en diagnose ser vel om det er sensoren? hvordan er det å bytte ut såfall?

Angående det andre symbolet så står det at er noe med håndbrekket, men virker greit på bilen..

Kan det ha vært fra noe tidligere som de ikke har resatt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...