N911 Skrevet Desember 13, 2010 Skrevet Desember 13, 2010 Fra 520iat M52 Til 528 Hva skal til da hva trenger jeg og hva kan jeg beholde ? vill auto kassa fra 520 passe på 2,8 og vill den tåle det?
aplet86 Skrevet Desember 15, 2010 Skrevet Desember 15, 2010 Kommer vel litt ann på om du skal godkjenne eller ikke Min er ombygd fra 520 til 528. Brukte 520 girkasse en stund(Manuell) men den røyk ved litt hard bruk. Så tipper automatkassen tåler enda mindre..
Kenni Skrevet Desember 15, 2010 Skrevet Desember 15, 2010 Noen som vet hvordan det fungerer med ombygging som dette når man bruker en import bil (528 kun momset)? Tenker da på å få den godkjent og hva som gjelder med tanke på avgifter etc. Noen som vet om evt gode tråder på dette på forumet? Skulle egentlig bytte min 520IAT ut i en 728. Men mine barn greide å overtale meg til å få hund, så derfor må det forbli touring.
///Naitsirk Skrevet Desember 15, 2010 Skrevet Desember 15, 2010 Bilen må være norskregistrert og vært registrert i Norge i 10 år for å slippe avgifter
N911 Skrevet Desember 28, 2010 Forfatter Skrevet Desember 28, 2010 vill det si att visst jag skaffer kasse og motor fra 328/528 så er det plugg and play ikke bytte hjerne og ews?
kevin1982 Skrevet Desember 29, 2010 Skrevet Desember 29, 2010 jeg har en bmw e39 520 som er bygget om til 528. og det du trenger å gjøra er å bytte gira kassa. du kan bruke 2,8 kassa. det er samma kassa som M3 bruker. også må du bytte calipere bak og bremse skiver til ventilerte bremser bak. ellers er alt likt. jeg brukte 2,0l hjernen første mnd. til jeg fikk tak i 2,8l hjerne. min har blitt godkjent av biltilsynet også.
aplet86 Skrevet Desember 29, 2010 Skrevet Desember 29, 2010 jeg har en bmw e39 520 som er bygget om til 528. og det du trenger å gjøra er å bytte gira kassa. du kan bruke 2,8 kassa. det er samma kassa som M3 bruker. også må du bytte calipere bak og bremse skiver til ventilerte bremser bak. ellers er alt likt. jeg brukte 2,0l hjernen første mnd. til jeg fikk tak i 2,8l hjerne. min har blitt godkjent av biltilsynet også. Så man trenger kun og bytte motor/gir/bremser bak for og godkjenne?
N911 Skrevet Desember 29, 2010 Forfatter Skrevet Desember 29, 2010 Hva forskjell er det med 520 hjerne kontra 528?
kevin1982 Skrevet Desember 29, 2010 Skrevet Desember 29, 2010 jeg har en bmw e39 520 som er bygget om til 528. og det du trenger å gjøra er å bytte gira kassa. du kan bruke 2,8 kassa. det er samma kassa som M3 bruker. også må du bytte calipere bak og bremse skiver til ventilerte bremser bak. ellers er alt likt. jeg brukte 2,0l hjernen første mnd. til jeg fikk tak i 2,8l hjerne. min har blitt godkjent av biltilsynet også. Så man trenger kun og bytte motor/gir/bremser bak for og godkjenne? riktig. det jeg gjorde på min. skrev så en søknad over hva jeg hadde gjort og byttet ut. tok ca 4mnd så fikk jeg svar ifra staten vegvesen at søknaden var godkjent. og kunne bare bestille time og betale 430kr for å vise bilen
Hawkon88 Skrevet Desember 29, 2010 Skrevet Desember 29, 2010 Jeg ville ikke tatt sjangsen på at ledningsnettet/girkassen fra 328 passer på 5serien din. Jeg gjorde den blemmen da jeg skulle bytte automatkasse i e34 jeg hadde. Det var da feil kontakt på girkassen.
N911 Skrevet Desember 29, 2010 Forfatter Skrevet Desember 29, 2010 Det jeg ikke skjønner er bak bremsene på koed er 520 og 528 helt like? Og calipter? Eller er det jeg som skyter totalt bom her?
Ripper87 Skrevet Desember 29, 2010 Skrevet Desember 29, 2010 ser ut som 520T å 528L/T har samme bremsene bak ja. syn det ikke ble 7er på deg da;)
kevin1982 Skrevet Desember 30, 2010 Skrevet Desember 30, 2010 ser ut som 520T å 528L/T har samme bremsene bak ja. syn det ikke ble 7er på deg da;) er forskjell på bremsene bak 520 har ikke ventilerte skiver og da er skivene tynnere enn skivene til 528 som er ventilerte. og derfor er caliperene til 528 større. det var de råde jeg fikk når jeg også syns det var rart at jeg bare måtte bytte bremser bak. så derfor ringte jeg til bmw verkste og fikk der fikk jeg det bekreftet. det er forskjell på calipere på 520 og 528.
Kennethe34 Skrevet Desember 30, 2010 Skrevet Desember 30, 2010 ser ut som 520T å 528L/T har samme bremsene bak ja. syn det ikke ble 7er på deg da;) er forskjell på bremsene bak 520 har ikke ventilerte skiver og da er skivene tynnere enn skivene til 528 som er ventilerte. og derfor er caliperene til 528 større. det var de råde jeg fikk når jeg også syns det var rart at jeg bare måtte bytte bremser bak. så derfor ringte jeg til bmw verkste og fikk der fikk jeg det bekreftet. det er forskjell på calipere på 520 og 528. Bakbremsene er like på 520 og 528 touring..
kevin1982 Skrevet Desember 30, 2010 Skrevet Desember 30, 2010 ser ut som 520T å 528L/T har samme bremsene bak ja. syn det ikke ble 7er på deg da;) er forskjell på bremsene bak 520 har ikke ventilerte skiver og da er skivene tynnere enn skivene til 528 som er ventilerte. og derfor er caliperene til 528 større. det var de råde jeg fikk når jeg også syns det var rart at jeg bare måtte bytte bremser bak. så derfor ringte jeg til bmw verkste og fikk der fikk jeg det bekreftet. det er forskjell på calipere på 520 og 528. Bakbremsene er like på 520 og 528 touring.. ingenting er bedere enn det. skal søke litt rundt i bmwfans.info og se om jeg finner noe mer info der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå